Dag dames, fijn dat het goed gaat met jullie en de baby's Ik had vandaag mijn 1e echo gelukkig klopt het hartje. Ik ben nu 7 weken zwanger over 3 weken heb ik weer een echo. Vanaf 14 weken krijg ik vaginale tabletten progesteron hormonen. En ze gaan elke week mijn bmh meten. Ik vind het allemaal eng. Groetjes
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik denk zelf nog steeds dat ik met 41 weken ingeleid moet worden omdat dit ukkie helemaal niet wil komen.. en veel van jullie verhalen laten mij daar nog meer jn geloven haha. Weet even niet meer wie. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat alles maar voorspoedig mag verlopen.
Hallo dames, Ik hoop dat ik jullie een vraag mag stellen. Wat zijn de tekenen of signalen waar je op moet letten voor een verkorte baarmoedermond? Onze gyn heeft paar jaar terug laten weten dat een zwangerschap voor ons risicovol kan zijn vanwege het weghalen van een stuk baarmoedermond. De vk neemt het tot nu toe niet erg serieus dus ik wil graag weten waar op te letten. Alvast bedankt.
@kimmv2 ik had bij mijn 1e zwangerschap rond 14-15 weken harde buiken en ik voelde mij baby laag zitten, maar volgensde vk was alles normaal. Toen ik 20 weken was werd ik wakker met buikpijn maar had geen bloedverlies. De pijn kwam en ging. Eerst dacht ik dat het normaal was, maar de pijn blijf maar erger worden. Ben naar de vk geweest die zei dat het groeipijn en bekkenpijn was want ik kon niet lopen zitten liggen alles deed pijn. De vk heeft mijn naar huis gestuurd met 2 PCM en warme kruik. De pijn werd erger en ik had propje slijm verloren toen heb ik de vk gebeld en die zei dat het normaal was. Omdat ik zelf geen ervaring had geloofde ik de vk. Ik geef je 1 tip als je voelt dat er iets niet goed gaat dan moet je echt niet naar die vk luisteren want volgens hun is alles normaal. Om mijn lang verhaal kort te maken de zelfde nacht heb ik bloed verloren en toen pas nam mijn vk actie en helaas was ze heel laat want ik had volledige ontsluiting. Ik had al die tijd weeeen. Dus let op harde buiken, buikpijn en rugpijn. Ik ben nu zwanger voor mijn 2 de en dit keer ben ik onderbehandeling van een gynaecoloog.
Alle ukkies nog veilig binnen zo te lezen! Hier gelukkig ook. 30 weken dansje gedaan het weekend! Zondag wel weer even een paar uur opgenomen geweest ivm menstruatie kramp tijdens en na m'n harde buiken. Waren natuurlijk wederom weeen te zien op het ctg, maar geen verandering van cervixlengte en geen verweking van de bm mond. Dus mocht weer naar huis. Pijn is waarschijnlijk groei van de bm in combi met m'n hyper gevoelige bm. Worden lange laatste loodjes
Ik ben vandaag 35 Weken!!!! Wie had dat gedacht??? Ik niet!! Ik kan niet wachten tot die kleine nou eindelijk komt. Ik heb een gigantische buik, mn hele lijf is moe en ik ben TE nieuwsgierig!!! Alles is helemaal klaar voor zijn of haar komst en gossie ik kan niet meer wachten, hoe ziet hij/zij eruit, op wie lijkt t, hoe ga ik reageren? Ik droom bijna elke nacht dat ik de baby vergeet :') En dan ineens denk oohja, laat ik eens gaan kijken, na 1,5 dag. Heel irritant, maar het zal vast allemaal goedkomen. Maargoed, hoe ongeduldig ik ook ben onderhand, voor die kleine het beste om nog even 2 weekjes te blijven zitten. Daarna vind ik het wel mooi geweest, net als Lunap gewoon een gezond kindje en lekker naar huis!! hier gaat het gelukkig met iedereen rustig de goede kant op! Fijn hoor. Toch bij veel meiden paniek en uiteindelijk een goede afloop, goed zeg!
Daaag! Wat een rust hier, is dat goedof slecht nieuws?! Ik ben morgen 36 weken 🎉🎉🎉 nooooit verwacht. Laatste week wel veel klachten. Benauwd, harde buiken, kramp en soms denk ik echt; daar gaan we! Maar dan zakt t weer af... En de zenuwen slaan toe!! Pfoe. Alsof t nu pas echt kan dat die kleine komt, hiervoor was t zo onwerkelijk. Nog een weekje en dan mag t van mij wel komen hoor. Zo raar dat t er straks echt is 😍😍 Ik hoop dat alles goed gaat bij iedereen!! X
Hier goed nieuws . Veel minder last van m'n buik de laatste week! Adalat gestopt, en na ons bezoek vorige week zondag niet meer extra naar het zh gehoeven. Heerlijk! Merk wel dat beeb minder ruimte heeft en daardoor minder beweegt, dat is wel weer iets wat ik eng vind. Maar voel dr nog wel schuiven en rommelen dus zal er wel bij horen. Op naar de 40 weken
Ook hier zitten mijn beebjes nog veilig binnen! Net controle gehad bij de gyn, baarmoederhals is verweekt, maar wel nog 2cm! Kindjes wegen nu 1160g en 1208g, beide mooi op schema! Wel wat menstruatie achtige krampen vanacht en deze ochtend, nu gaat het alweer wat beter, enkel nog harde buiken nu. Ik zal me proberen rustig te houden deze week, en op naar de 30 weken !
Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed morgen 32 weken zwanger. Het pessarium is er alleen uitgekomen vandaag. De gyn wilde hem het liefste weer terug plaatsen maar wil het zelf niet. Toch bang dat dat gerommel van binnen wat in werking zet en vind het gefriemel in mij niet fijn. Het is nu rustig. Wel menstruatiepijn en wat harde buiken maar maak me er nog geen zorgen om. Vind het wel heel spannend dat hij er uit is. Wel een hele opluchting.. Eindelijk die irritatie weg. De kindjes doen het ook heel goed alleen loopt de groei wat uit elkaar ( nog steeds niet klein) maar ze willen het extra in de gaten houden. Dus elke 2 weken een groei echo nu. Het verschil tussen de kindjes is 2 weken kwa groei de ene loopt gemiddeld een week achter de ander gemiddeld een week voor. Ben erg benieuwd hoe groot ze gaan zijn bij de geboorte. Heb nu wel 1x aan het ctg gelegen omdat 1 meisje opeens heel rustig was maar ze heeft alles weer in gehaald hoor haha kleine eigenwijs! hopelijk nog minimaal 5 weken zwanger. Liefs
Hier de laatste echt belangrijkste mijlpaal bereikt! 32 weken!! Mag nu gewoon in m'n eigen zh bevallen Ben van de adalat af sinds een week, wisselt per dag hoe het gaat. De ene dag gaat het super, de andere is het drama. Meisje gister weer helemaal goed gekeurd
Hier vandaag de 30 weken mijlpaal gehaald! Beebjes zijn enorm actief en mijn blaas en ribben mogen het dan ontgelden ☺ Op naar de 32 weken en een bevalling in eigen ziekenhuis!
Vandaag 37 weken!! 🎉🎉🎉 na 9 weken rust ziekenhuis en stress heb ik t gehaald 😎 Alle geduld is wel op haha. Van mij mag die uk zich wel gaan melden!!! Enorm nesteldrang/schoonmaakwoede sinds t weekend dus wie weet is t een teken. Ik hoop in mn volgende post een foto te kunnen plaatsen van ons dropje. Iedereen nog safe dus, superfijn om te lezen. Gaat echt heel vaak dus gewoon goed..!! Knuffel en tot snel!
Jaaa dankje!! Spannend hoor, ik zit nu echt te wachten tot t begint haha T is wel erg onrustig maarja,.. Of dat wat zegt?? En mn ribben geven t een beetje op, al dat geschop en geduw! Hoe is het met jou en die kleine uk?? X
Daaag allemaal, Hoe staat het ermee??! Hier nog steeds niets 😱 op veel kramp en onrust na, vermoeiend!! Ik hoop dat die kleine snel komt... Ik word volgende week anders gestript gezien het formaat van de beeb. Wie had dat bedacht 2,5 maand terug?? Hopelijk dus gewoon snel spontaan bevallen 😊
Meid wat heerlijk zeg! Op naar een gewone kraamtijd en lekker knuffelen met je spruit! Hoe gaat het met de andere dames?
Je moet straks gewoon ingeleid worden ukkie Hier alles nog op z'n plek. Weinig voorweeen maar wel af en toe slechte dagen met regelmatige harde buiken. Maar die hebben al een tijdje geen pijn meer gedaan dus dat is heerlijk. Alleen onwijs pijn in m'n ribben. Uk ligt inmiddels zo hoog met de lijfje dat ze half over m'n ribben heen ligt. Begint wel erg beurs te voelen nu allemaal. Ze is ook nog niet gedraaid dus dat helpt niet echt mee.