deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa ben al 2 dagen op zoek naar dit topic maar kon hem niet terug vinden!

Ukkie jeetje zeg dalijk word je nog ingeleid ook!

Hier alles oké, de gyn zei zelfs dat ik.misschien wel eens gelijk ga krijgen met 42 weken inleiden😂

Als ik eventjes loop of iets wel harde buiken maar doen gelukkig niks☺

Madelein.. klinkt heel bekend hopelijk zakken ze snel haha

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Weet je wat ik ook gek vind.. Weken lang was te lang douchen al aanleiding tot een harde buik, krampen etc, ik kon niks. Nu kan k rustig een uur wandelen, das toch raar?? Laat t nu maar op gang komen, anders word ik straks echt ingeleid over 1,5 week!! Dan word ik gek,..
    Ik heb wel vaak voorweeen maar niet aan beweging oid gerelateerd. Ineens begint dat gewoon en al te vaak heb ik gehoopt; DIT is t begin! Straks zet t vast door. Echt heeel irritant.

Wel superleuk dat iedereen t hier zo goed doet, dat iedereen al heel wat weken verder is dan gedacht werd!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Komt dat niet door de baby? Ik merk het zelf dat ze nu minder ruimte heeft en dus niet meer echt kan stuiteren, hierdoor is m'n bm veel minder snel geprikkeld. Maar langer dan een paar min staan geeft hier nog steeds harde buiken, maar het wordt wel echt minder.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Ja,. Ik weet t niet, zou kunnen. Maar die kleine dreunt echt enorm, ondanks indalen en weinig ruimte. Ik heb alleen niet dat enorme prikkelbare meer. Stiekem wou ik dat ik t nu een beetje kon prikkelen 😶

5. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Hier ook even een berichtje van mij. Het is hier inmiddels duidelijk dat we de 37 weken niet gaan halen. Mijn lichaam is op. Kreeg van de week opeens enorme jeuk aan alleen mijn handen en voeten dus moest langs komen voor bloedonderzoek etc. Voelde mij ook al een tijdje niet lekker veel misselijk veel spugen en pijn rechts in mijn bovenbuik. Ze hebben me getest op Zwangerschapscholestase en blijk dit helaas ook te hebben. Vanaf een waarde boven de 40 maken ze zich zorgen en geeft het risico's voor de baby's en ik zat al op de 200.

Gyn heeft direct met amc overlegt en ze zijn met z'n alle tot de conclusie gekomen dat het niet wenselijk is dat ik nog heel veel langer zwanger blijf. Ik word nu met 35 weken ingeleid. Ze vinden alles bij elkaar het risico te groot. Insuline afhankelijke zwangerschapsdiabetes, Zwangerschapscholestase, galblaas ontsteking, galstenen, galstuwing, een baby die achter loopt in groei en mijn leverwaarde die niet goed zijn. Ik ga niet beter worden zolang ik zwanger ben. Ga nu al een poosje elke dag op en neer voor een ctg elke dag weer spannend maar het einde is echt in zicht nu ( ben 34+3). Vind het wel heel spannend ben best bang voor wat ons te wachten staat... Hopelijk mogen de baby's even goed snel mee naar huis en wordt ik snel beter.

Ik had voor de 24 weken zwangerschap nog maar een baarmoederhals van 0,7-0,9 mm en vanaf week 26 geen bedrust meer gehouden maar alles gewoon gaan doen met 32 weken is het pessarium er uit gegaan en ondanks alles ben ik dus gewoon nog steeds zwanger van onze tweeling en eindigd de zwangerschap niet eens door die verkorte baarmoederhals. Tot vorige week voelde ik me nog top en was ik het echt nog niet zat zo gek hoe snel alles kan veranderen. Hopelijk gaat het inleiden voorspoedig en de bevalling van de tweeling ook.. Het lijkt me helemaal niks dat inleiden! .

Liefs

6. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw our miracle wat een ellende heb jij op je bordje zeg! Heel veel succes volgende week!

Geniet van je kids straks!

Ukkie jemig zou wat zijn als je straks echt ingeleid moet worden.. ik denk ook echt dat ik ingeleid moet worde over een week 7😂

Heel veel succes met de bevalling allemaal!

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    @ourmiracle, jeeeetje joh, wat een pech heb jij!! Maar wat mag je trots zijn, 35 weken voor een tweeling is echt een prestatie en HELEMAAAAL met jouw verloop. Wat spannend voor je!! Heel veel sterkte en hopelijk doen je ukkies t goed vd week! En jij natuurlijk. Dikke knuffel!!

Ik ben gestript donderdag, wel meer voorweeen en krampen maar zakt telkens af.. En vanmorgen slijmprop verloren ( bah!!) maar nog niks 😢
    Maandag terug als er nog geen baby is. T is nu ECHT afwachten, zo spannend!! Kindje zit nu op 8 a 9 pond dus t wordt wel tijd!

8. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou he ukkie.. Ja die slijm propDat herinner ik me nog vd eerste haha heerlijk goedje😂

Jou ukkie wacht tot de kerst voorbij is en laat zich dan zien😉

Veel succes alvast!

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Hee meiden, ik ben gestript en als t niet doorzet word morgen ingeleid!!! SPANNEND!! Gaat t ineens toch een soort snel 😱😱

10. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw ukkie heeeeel veel succes alvast en laat je weten als je ukkie er is!

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oh wat is het spannend opeens hier!
    Ukkie en ourmiracle heeeeeeel veeeeel succes met de bevalling.

Ourmiracle , ik hoop dat de kleintjes meteen een goede start hebben en snel mee naar huis mogen.

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    @ ourmiracle, bevallen we dan op dezelfde dag?? 😁

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Denk aan jullie dames!

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zet m op meiden!

Hier weer een dilemma rijker. Meisje ligt nog steeds in stuit en lijkt niet meer te willen draaien. Nu wil de gyn een uitwendige versie proberen, maar ik ben daar eigenlijk helemaal niet voor. Heb al zoveel buikpijn gehad... En vind het idee dat ze aan m'n meisje gaan trekken doodeng eerlijk gezegd. Denk dus niet dat ik het laat doen, maar dan wordt het een keizersnee...

15. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Succes ukkie en ourmiracle!!!

Hmm madelein idd een dilemma, maar ik zou zelf liefst natuurlijk bevallen dus ik zou het draaien toch een kans geven... Snap ook wel dat je jouw portie pijn wel al gehad hebt...

Hier 33 weken gehaald *trots* op naar de 34 weken!

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Ik ben na een zware bevalling gistermiddag moeder geworden van mijn zoontje Tycho!! Hij had het even moeilijk na de bevalling maar.doet t nu supergoed. Ligt heerlijk te slapen, ik ben doodmoe maar slapen lukt me niet hihi. Hij weegt 4160 gram!

17. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Tycho! Nu hopelijk toch wel een beetje slapen en anders heel veel knuffelen!

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Van harte ukkie!

De wens voor een natuurlijke bevalling heb ik niet specifiek, wil gewoon dat m'n kind veilig ter wereld komt. dus dat is voor mij geen reden om voor een versie te gaan...

19. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden!

Van harte gefeliciteerd ukkie met de geboorte van jullie ventje. Ik geloof dat we idd op dezelfde dag zijn bevallen. 29 dec zijn wij de trotse ouders geworden van 2 prachtige meisjes na precies 35 weken zwangerschap. Lotte weegt 3095 gram en Romée 2280 gram. De bevalling is toch nog zelf op gang gekomen in de nacht. Het is heel snel gegaan had wel weeen maar het was prima te doen kwamen we in het ziekenhuis ( dacht voor de zekerheid) had ik al 8cm en de controle de dag ervoor had ik er al ongemerkt 5. Eigenlijk tot 10cm blijven lachen alleen de laatste 20 minuten waren erg heftig ( toen ze de vliezen van Lotte hadden gebroken). Maar toen waren ze er ook allebei binnen 20 min. Lotte kwam in normale houding en Romée schoot er zo in onvolkomen stuit met d'r billen eerst compleet dubbel gevouwen achter aan. De meiden doen het goed Lotte drinkt goed meld zich elke 3 uur en drinkt ook uit de borst. Romée doet helaas nog niet zoveel en heeft een sonde. Ze meld zich niet voor de voeding ze drink bijna niet ze hapt niet aan bij de borst. Dit mag allemaal ze is natuurlijk erg klein en 5 weken te vroeg maar ben bang dat het nog heel lang gaat duren voor zij mee mag :(. Ze liggen in gewone wiegjes op de couveuse afdeling ze hoefden niet aan de monitor of de couveuse in ademen ook helemaal zelf. Hebben alleen een infusjes gehad ivm lage glucose maar die was er ook zo weer uit.!Ben zelf gister thuis gekomen en vind het moeilijk. Voel me totaal geen moeder..

Liefs

20. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje our miracle van harte gefeliciteerd met je meiden! Als je meiden thuus zijn ga je je vast snel moeder voelen maar geef het nu vast aan aan de verpleging. Wat fijn dat ze niet aan de monitor of iets hoeven! Hopelijk gaat Romee ook snel lekker drinken☺

Deel Deze Pagina