Nog een positieve verhaaltje voor je!!! Al had ik laatst een cerclage, kan ik opmerken dat rust wonderen verricht. Ik was een week en 3 dgn na verwijderen van de cerclage bevallen (37.2 dgn zwanger). Terwijl ik ook met 2 cm ontsluiting rondliep en met 28 wkn opgenomen werd met weeën. De remmers hadden toen geholpen en na 5 dgn mocht ik naar huis. Ik liep alleen even 5 min in de straat rond, maar verder was het op bed, op de bank even naar wc/ douche en hooguit wat te eten pakken. Met mijn verleden was het halen van 37 wkn een wonder. Wie weet haal jij wel de 40 weken maar wel minder bang zijn TS. Het komt echt goed.
Hi Jla! Klinkt goed! Bij mij was het dus geen goed plan z'n cerclage omdat mijn baarmoeder te actief zou zijn. Ik had dat nu wel fijn gevonden maar nu zetten ze dat echt niet meer helaas. Kans dat er iets mis gaat bij het plaatsen is blijkbaar veel groter dan dat ik er tijd mee zal winnen. Ik hoop echt dat ik er nog veel tijd bij ga krijgen maar blijf bang hoor! Het feit dat ik open sta en m'n bmm kort is word ik helemaal nerveus van. Daarom houdt ik mijn afscheiding goed in de gaten. Zit daar maar iets van bloed bij gaan we gelijk naar het ziekenhuis! Ook hoop ik dat m'n harde buiken niet teveel worden ! Had jij nog vaak harde buiken? Vannacht en vandaag gaat het wel redelijk maar blijf het eng vinden.. M'n dochter is vandaag 2 geworden.. kan het niet eens vieren :'( Ik vind dat echt erg! Maak het dubbel en dwars goed met d'r! Liefs!
Nog even een update. Vanmiddag weer controle.. ik neem m'n tas maar mee voor het geval ze me willen opnemen. Ik ben heel erg bang! Ik heb nog wel een onrustige buik met soms een echte harde buik maar verder nog niks. Dus geen bloedverlies ofzo Laten we hopen dat het goed komt!🍀 Hoe is het met jouw joyskuh?
goeiemorgen, ow spannend lala hoelaat moet je er zijn? ik neem ook elke x mijn tas mee voor t geval dat haha maar ben wel blij als ik en mijn tas ook weer lekker na huis kunnen elke week! ja hier gaat t na omstandigheden wel goed! meisje is lekker druk en heb gisteren voor de eerste x een echt schopje gevoeld aahhhhh zo leuk weer he! voelde voorheen alleen haar draaibewegingen wat soms ook wel een irritant gevoel is omdat het de baarmoeder dan stimuleert zeg maar. hoop dat je vandaag beetje positief nieuws krijgt weer. hou je het een beetje vol met dit weer? het is nu in huis alweer 28,5 graden pffff mag ook nog niet afkoelen in een badje dus we moeten er maar doorheen bijten. last van vocht? ze zijn me gisteren mijn rolstoel komen brengen zodat we van het weekend er even uitkunnen want ik kruip hier langs de muur op in huis! fijne posi dag vandaag!!!
Hey dames, ben er een paar dagen tussenuit geweest omdat ik ben bevallen op tijd ditmaal, wel 3 dagen neo ivm opstartproblemen (incl de eerder genoemde en gevreesde zaken als monitor etc) Maar ze is goed bijgetrokken en we zijn weer thuis! Ik heb even bijgelezen en ben blij dat jullie het naar omstandigheden nog goed maken. Ik zal de komende tijd heel erg weinig online zijn vermoed ik. Maar mijn gedachten gaan nog steeds naar jullie uit. Zet m op samen met jullie ukkies! Lala gefeliciteerd nog met je dochter
ow wat leuk mammievansammie. gefeliciteerd!!! nu lekker thuis genieten samen!! hoe heet hij/zij en wat was het gewicht? fijn dat jullie het goed maken. hoe gaat het met jou en is alles goed gegaan? groetjessss
Hello! Had na alle hectiek vandaag even een telefoon vrije middag genomen hoor. Gefeliciteerd mamavansammie met de geboorte van je dochter! Super fijn! Hup op die roze wolk jij Ik heb drukke stressvolle dag gehad. Vorige week had ik die afspraak met de gyn die me had onderzocht en de ontsluiting had geconstateerd. Hij wilde dat ik vandaag terug kwam voor verdere controle en het uitzetten van een nieuw plan. Mijn man zei vanmorgen goh bel even om te vragen wie het is die je vandaag ziet. Dus ik gebeld ja ene gynaecoloog in opleiding. .. Nee hè! Begrijp me niet verkeerd prima mensen maar in mijn situatie leek het me beter om de supervisor te spreken aka stafarts die het verdere plan kon opzetten zoals afgesproken. Dus ik flip hem aan de telefoon (hormonen stress angst het kwam er allemaal uit). Dus de stafarts van vandaag, ik ken haar Rotterdamse no nonsens dame die zei prima je kan kiezen of je gaat nu naar de spoed of als laatste vanmiddag bij mij... nou... ik kon echt niet zo lang wachten! Je leeft Toch naar z'n afspraak toe en de zenuwen zaten aan mijn limiet. Dus ik samen met m'n man direct naar de spoed. Aan het ctg, 2 kleine harde buikjes. Kindje deed het prima! Toen kwam de chef de clinique. .een man die ik niet hoog had staan omdat hij nogal lullig had gedaan Toen ik daar op de verloskamers lag te remmen voor mijn dochter. Hij nam de tijd! Controleerde alles, nam de tijd voor mijn vragen, gaf uitleg en constateerde op een uitwendige echo dat de baarmoederhals (wat er nog is) gewoon nog ding zit. Ontsluiting heeft hij niet onderzocht dat geeft alleen maar problemen zei hij. Hij heeft me weten te kalmeren en me goeie informatie gegeven. Volgende week moest ik maar gewoon bij hem terugkomen dus die afspraak staat. Dat is fijn! Op de vraag ga ik binnenkort bevallen kon hij natuurlijk niks zeggen maar als ik de bedrust aanhou dan zou ik er nog best wat tijd aan kunnen plakken. En ik mocht weer gaan! Hij heeft die rot ervaring van toen goedgemaakt en daar ben ik erg blij mee! Zijn opmerking was toen, hoe gaat het met u mevrouw? Toen zei ik dat ik het wel prima vond om daar nog paar weken zo te liggen. Hij zei toen nou reken daar maar niet op.. Hij had toen gelijk hoe lullig het ook was, ik hoop dat hij nu ook gelijk krijgt! We gaan voor meer tijd he dames!🍀 Joyskuh fijn dat je nu erop uit kan! Hou je rustig he! Liefs
wat fijn om te lezen dat je vandaag ook wat positief nieuws hebt gekregen geeft je gelijk weer goede moed en hoop om er weer even tegenaan te kunnen en je kan de wereld weer aan he? dat is idd erg hard gezegd van hem maar denk wel dat ze dat soms moeten zijn voor ons hormonale bitches soms hahahaha ja ben blij er even uit te kunnen hoor zaterdag gaan we ff samen op pad met ons 3e heeeeerlijk! ons meisje stampt er sinds vandaag goed op los dus voel haar niet alleen draaien nu maar ook echt regelmatig schoppen. wat ben ik hier blij mee zeg! wij gaan weer lekker slapen en hopen op weer een rustige positieve nacht! slaap lekker en tot morgen maar weer.
Hey, Ja sorry! Ik ben z'n typetje Geen nieuws goed nieuws soms Het liefst gil ik hier iedere dag dat ik bang ben en erg in de zenuwen zit maar.. daar schiet niemand wat mee op en gaat vervelend worden voor anderen denk ik. Ik ben vandaag 32.1! Ik ben erg blij dat we zover zijn! Nu ons volgende doel 34 weken.. maar dat is echt ver weg... Ik heb nog steeds regelmatig last van m'n buik met soms duidelijke harde buiken maar hou de tijden bij en de regelmaat zit er niet in dus gaan we zo maar verder. Woensdag weer controle.. ik hoop dat we zo verder kunnen. Het is enorm saai en de tijd gaat enorm langzaam zo maar het ontbreekt het me niet aan wilskracht. Ik hoop dat mijn buikje mee blijft werken!! Hoe is het met jou?? Liefs!🍀🐉
Heey lala K lees nog steeds mee. Tijd gaat langzaam he... K heb gooral doordeweeks veel alleen ven dat dag zo lang duurdt pff. Zo blij als mn man er is veel gezelliger. Houdt moed. Je zit al op wk 32. Dat is al heel positief. Als is het soms best moeilijk om positief te blijve/vast te houden. Dikke knuffel xx
hey, en daar heb je helemaal gelijk in toch in het geen nieuws is goed nieuws yeahhh!! helemaal top je hebt je mijlpaal gehaald en nu vol goede moed op naar de volgende toch? wat fijn man! ben echt blij voor je. zolang het bij harde buiken blijft en niet door gaat zetten in weeen is het voor nu goed! hier kruipt de tijd ook echt voorbij hoor ik lig nu al 3,5 week maar wat te liggen en af en toe wat te lopen! gelukkig komen hier veel vriendinnetjes me gezelschap houden als manlief werken is. hier gaat het vooralsnog ook nog goed! vandaag 19.3, dus de 20 weken zijn in zicht. morgen gelukkig weer een echo want ik voel haar eigenlijk bijna niet de afgelopen 2 dagen maar ben wel ertussen uit geweest hier in t dorp met een rolstoel dus komt misschien vandaag wel weer! gelukkig zeiden ze dat ik haar nog niet elke dag hoef te voelen! maar ben blij als ik morgen dat hartje weer hoor! fijne dag vandaag met veel rust weer groetjes
Sorry voor de late reactie #bloos# Met jou termijn heeft cerlcage idd geen zin. Na ik weeën kreeg met 28 wkn en de remmers hun werk hadden gedaan, had ik nergens last van. Een dag voor verwijderen van de cerclage begon het weer een beetje te rommelen. Ik heb van nature een verkorte baarmoederhals (2,5 cm). Na het plaatsen van de cerclage werd het niet meer gemeten, nu het inwendig moest en gyn dit niet wilde. Ik moest meteen melden als ik pijn en/ of bloedverlies had. Zover kwam het gelukkig niet. Kan je nagaan, met mijn verleden en gedoe; bmh 2,5 (of minder) 2 cm ontsluiting vanaf 28 wkn en toch 37 wkn gehaald! Zal voor je duimen dat je kleine op z'n minst 3/4 wkn blijft zitten.
Hey meiden, Nou wij hebben er een slechte nacht op zitten. Rond 03.00 werd ik wakker. M'n buik was wat gespannen en ik moest plassen. Toen ik weer op bed wilde gaan liggen kreeg ik onwijze buikpijn bovenin net onder m'n borsten. Ik herkende het als maagzuur. Slokje antagel genomen en hopen dat het weer af ging nemen. Helaas werd het echt een aanval, super pijnlijk en zweten me rot. Toch maar even het ziekenhuis gebeld om te vragen wat we hiermee moeten. M'n buik deed er ook pijn door. Hup naar het ziekenhuis m'n moeder wakker gebeld en die heeft hier opgepast. Het ctg was wat onrustig maar geen regelmatige weeën te zien. De zaalarts wilde uiteraard inwendig controleren maar de gynaecoloog die ik morgen weer zie is daar op tegen als er geen weeën, bloedverlies of vruchtwater verlies is. Dus heb dat geweigerd. . Vond ze niet leuk maar jammer dan. We zijn weer naar huis gegaan omdat de maagzuur brand letterlijk geblust was. Mijn buik is nog wel erg gespannen vandaag maar heb geen regelmatige weeën /harde buiken. Wel nog misselijk geweest en wat diarree dus er zit gewoon iets niet helemaal lekker. We hopen op een rustige nacht en een fijne controle morgen. Hopelijk is er niks veranderd. Ik heb ook nog contact gehad met de kinderarts over mijn borstvoedings dilemma.. ik heb er echt een hekel aan gekregen maar ze heeft me in alle eerlijkheid uitgelegd dat voor z'n vroegertje borstvoeding het prettigst is op de maag en darmpjes.. daar gaan we dan maar weer voor... ik haaaaaat kolven! Maargoed. Ik heb me voorgenomen iig de ziekenhuis periode borstvoeding te geven en daarna af te bouwen. Het is gewoon niet voor mij. Maar heb dan wel het belangrijkste gegeven! Wat vinden jullie? Liefs
hey meiden, vandaag hadden wij onze 20 weken echo en helaas werd er geconstateerd dat het hartje van ons lieve kleine meisje gestopt was! wat een klap in je gezicht is dat. ik voelde haar al niet maar ergens hoop je toch dat wel mee zal vallen. mijn gevoel bleek helaas juist te zijn en we moeten dus afscheid gaan nemen van onze lieve kleine meid. we geven haar de naam Faye en ze zal voor altijd in ons hart blijven. wens jullie allemaal veel sterkte toe de komende weken en hoop dat alles uiteindelijk goed komt want dit gun ik helemaal niemand!
Joskuh heel veel sterkte.. wat vind ik dit erg om te horen zeg. Zo oneerlijk. Maak zoveel mogelijk herinderinge.. echo.. fotos.. Wij hebben gips afdrukje van onze dochter dr hand en voet. Toen vond k het alemaal niks maar ben er nu zo blij mee. Heel veel sterkte.. je mag me altijd bp sturen. Dikke knuffek
Ik lees regelmatig met jullie mee en nu lees ik je verschrikkelijke bericht Joyskuh... Geen woorden voor... Heel veel sterkte en kracht toegewenst bij dit enorme verlies! Dikke Knuffel!!
Joyskuh jezus.. ik weet niet wat ik moet zeggen! Hier kun je niks op zeggen denk ik.. ik wens je kracht toe om met dit verlies om te kunnen gaan. Ik had het je zo gegund! Nog weekje of 5.. meid.. zucht Geen idee war ik nog meer tegen je kan zeggen. Ze was zo welkom..🌟