deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Verschrikkelijk dit verdiend niemand.

Joyskuh enorm veel sterkte en kracht gewenst de komende tijd!
    Neem alle tijd die je nodig hebt om dit te gaan verwerken en wees extra lief voor jezelf!!

Een hele dikke knuffel!

2. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey.. nog even een update van mij..het ging weer niet goed zo. Vannacht weer in het ziekenhuis geweest. Ik had enorme maagzuur aanval en dat deed z'n pijn. Heeeeeel m'n buik deed pijn. Dus aan het ctg deed ook super zeer die banden over mijn buik. Tja wel wat gerommel maar geen weeën Ontsluiting is de afgelopen 3 wkn ietsjes meer geworden maar ze zeiden dat ik naar huis moest want bevallen deed ik nog niet. Dus lig hier nu sinds 07.00 weer thuis.. m'n buik is nog wel van slag maar geen weeën. Ohja en het werd minder nadat ik 4 van die ziekenhuis bakjes had volgekotst en de vloer..
    Toen dachten ze aha ga jij maar naar huis..

Wat ik wel eng vind us dat ik na het voelen /toucheren nu wel bruinverlies heb. Ik hoop dat dat snel weggaat. De arts vond het dood normaal zolang ik geen helder bloed ging verliezen en weeën kreeg was het allemaal geen probleem.

Ik heb maagzuurremmers voorgeschreven gekregen. Ik hoop dat die gaan helpen!

3. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    hoi..
    ik kom even binnnen vallen.
    zag dit topic en wil graag wat meer info en meevolgen.

vorige week 7/7 op controle geweest bij de gyn. kleine doet het goed maar mijn baarmoederhals is verkort. was iets van een 2cm. moest nu elke avond een pilletje utrogestan opsteken en rustiger aan doen. morgen moet ik weer terug om te kijken of hij nog verkort is in die week tijd ofniet. best spannend allemaal.

wat gebeurd er als deze 2cm ook nog verdwijnt?

nerveuze groetjes x

4. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    joyske super veel sterkte en moed gewenst! zo verschrikkelijk voor jullie.

knuffel!

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey Greeneye,
    Ik gebruik al sinds week 16 utrogestan. Het helpt tegen verweking Vd baarmoedermond en tegen activiteit. Maar echt heel erg enthousiast ben ik er niet over. Van de een op andere week ging mijn bmm toch inneens van 3-4 naar <2! Maar het neem het zeker want baat het niet schaad het niet!

Het kan zijn dat ze een cerclage bij je willen aanleggen. Ze hechten dat je bmm dicht. Bij mij wilde ze dat niet omdat mijn bmm er stevig uit leek te zien rond de 20 wkn en ik toch wel baarmoeder activiteit heb. En dat mag eigenlijk niet als je een cerclage krijgt. Ze kunnen je ook bedrust voorschrijven zoals bij mij. Dat werkt naar mijn idee het beste! Dus mocht je nu nog niet rustig aan doen, neem een flinke stap terug! Rust is goud in mijn ervaring.

Ik moet woensdag weer terug voor controle, hopelijk blijft alles rustig!

Liefs

6. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Bedankt voor je reactie.

sinds het nieuws vorige week lig ik elke dag plat op de zetel. ik probeer zo weinig mogelijk te doen. de gyn zei gewoon rustiger aan doen, maar ik neem het zekere voor het onzekere.
    ik durf zelfs nietmeer vrijen met mijn man.. is dat bij jou ook zo?

ik ben zo nerveus voor morgen! :(

jou termijn ziet er toch al goed uit. als je baby nog 3weken blijft zitten zou het geweldig zijn!
    wat is je doel nu?

grtz

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nou wij mogen gewoon niet vrijen van de gyn. Zodra je een orgaan krijgt als vrouw knijpt je baarmoeder en dat kan weeën veroorzaken. En gezien mijn active baarmoeder is dat geen goed idee!
    Ons doel is nu woensdag aanstaande de controle halen en dan overdragen naar ons streekziekenhuis. Aanstaande zondag ben ik 34 weken en dat is nu ons doel.

Ik heb er spijt van dat ik afgelopen nacht heb toegezegd om te toucheren. Ben bang dat ze toch iets in werking heeft gebracht.. al hoeft dat absoluut niet. Hopelijk blijft het nog een week rustig!

Goed dat je rustig aan doet, heel erg belangrijk vooral niks tillen ook en probeer geen druk op je buil te zetten. Hard persen bij de grote boodschap, hard niesen en hoesten schijnt ook niet fijn te zijn voor je buik.
    Liefs

8. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Orgaan = orgasme dus...

9. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    wat is toucheren juist? het is voor mij allemaal nog zo onbekend..
    ik duim voor je dat je je doel haalt en nog verdere doelen kan stellen.

vandaag de hele dag op de zetel gelegen, net buiten de brievenbus gaan leegmaken en direct een gespannen buik..

heb ook wat vragen opgeschreven voor morgen voor de gyn.

ik heb vandaag ook enorm veel last van afscheiding, ook zitten er soms wittere stukjes in. Is dat van de utrogestan?

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Toucheren is als ze voelen aan je baarmoedermond. Ze voelen dan of hij al verweekt is en of hij al open staat. Die hoeveelheid afscheiding kan inderdaad van de utrogestan zijn. Die witte brokjes zijn sowieso van de utrogestan.
    Mij is trouwens geadviseerd niet de inbrenghuls te gebruiken maar gewoon met gewassen handen met 1 vinger inbrengen.
    Dit om infectie te voorkomen.

Succes bij de gyn morgen!

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    hier nog niks getoucheerd. via inwendige echo gekeken vorige keer.

lost de utrogestan dan wel goed genoeg op? ik doe het ook gewoon met mijn vingers.

bedankt! ik laat straks iets weten. morgen weer jij ook weer meer.

12. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    hey,

wat klote lala dat je weer na het ziekenhuis bent moeten gaan.
    hoop dat t kindje nog even lekker bij je blijft zitten maar probeer wel alvast te genieten van de momenten dat t nog in je buik zit want kan idd elk moment afgelopen zijn.

dat bruin verlies hoeft natuurlijk niks te zeggen ze zijn even in je bm geweest en dat kan idd wat bloed veroorzaken maar hoeft nog niet meteen te betekenen dat je idd weeen gaat krijgen. tenminste ik hoop t niet voor je.

mij hebben ze toen met 39 weken getoucheerd en ben alsnog met 41.6 ingeleid geworden haha

hier gisteren ook weer opgenomen geworden in het ziekenhuis en ben gister avond om 9u nog na de OK gebracht voor alsnog een curretage.
    ik kon helemaal niks meer zelfs niet meer lopen of zitten.
    dit deed zoveel pijn.
    dus vk gebeld en die heeft overlegd met de gyn en die hebben besloten om me direct op te nemen.
    we zijn nu weer thuis en voel me gelukkig 100x beter en kan er weer zijn voor mijn kleine mannetje.
    ze hebben ontzettend veel bloed stolsels verwijderd die de krampen veroorzaakte.
    ben blij dat de bevalling nu helemaal achter de rug is en dat we weer in de toekomst kunnen gaan kijken en ons meisje een heel mooi plekje kunnen gaan geven!

groetjes

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey Joyskuh,

Jeetje moest je weer.. nou ik ben blij dat ze je gelijk serieus hebben genomen en goed hebben geholpen. Heb wel vaker gehoord dat na z'n gebeurtenis het heel belangrijk is dat je baarmoeder "schoon" is. Ben blij te horen dat je er weer meer kunt zijn voor je zoon en naar de toekomst kijkt! &#128156;

Dat bruine is inmiddels gestopt maar vind het nog steeds eng. Heb er toch spijt van dat ze "eraan hebben gezeten". Ik hoop dat het rustig blijft. Mijn buik is in iedergeval een stuk rustiger nu. Hoop dat het zo blijft! Iig tot maandag!

Ik heb op eigen houtje het andere ziekenhuis gebeld om te vragen of met dit termijn Ons kindje daar echt goed Af is en dan is hij! Ze vertelde dat de kraamsuites ook zijn vernieuwd en ik mag maandag komen voor een intake en een rondleiding! Ze hebben me goed lekker gemaakt! Ik hoop dat ik het ga halen!
    Ik probeer inderdaad ook te blijven genieten. Ondanks dat m'n zoon mij behoorlijk pijn doet soms blijft het prachtig.

&#127808;

14. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    hier net controle achter de rug.
    vorige week bmhals 2,1cm.
    nu bij 1e meting 3cm 2e en 3e meting trg op 2cm gemeten.
    terwijl ze keek zag je het zo veranderen en korter worden.
    dus net zoals vorige week rust houden en maandag terug om 12u30.
    ze stelde ons doel nu om de 30weken te halen. ook al mijn vragen zijn beantwoord.

nu suikertest aan het doen. valt reuze mee!

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi!

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap 18 weken gedaan ( van week 20 tot 38 )met een bmh van 1,9 cm.
    En bij mijn tweede liep ik 6 weken met 1,5 cm rond.

De lengte zegt niet altijd iets, als je bmh sterk genoeg is houdt die wel.

Ik heb de eerste keer 20 weken bedrust gehad en de tweede keer 23 weken!

Je vergeet dit heel snel eenmaal je baby er is.

16. JvM2014

JvM2014 Lid

6 feb 2015
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenbaar, ik werd met 29 weken opgenomen ivm verkorte cervix lengte en 3cm ontsluiting.
    Met 32 weken weeënremmers en long rijping prikken gehad, uiteindelijk is hij geboren met 37w3d met een totaal andere reden dan die cervix haha.
    Mij vertelden ze in het ziekenhuis dat het zo verschillend is voor iedereen, de een bevalt na complete bedrust met een mooi termijn, de ander helaas te vroeg.
    Er valt weinig over te zeggen, hoop dat het voor jou goed uitpakt en dat je ook op z'n vroegst met 37 weken mag bevallen.
    Succes nog even!!

17. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Dank dames voor de positieve verhalen! Ik ben bijna op de 34 weken en hoop dat zeker te halen. We blijven bedrust houden en hopen dat we er zo telkens weer wat tijd bij krijgen! Het is saai en stom maar ik vind het het helemaal waard!
    @ greeneye tja je baarmoeder is een levende spier dus die beweegt nogal wat. En je kleintje zorgt voor beweging! Gewoon doorgaan met bedrust en die medicatie! Meer kunnen we niet doen.
    Succes!!&#127808;

18. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    jij ook lala!

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    lala hoelaat moet je op controle vandaag? veel succes!

20. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi,

Nou vanmorgen mijn laatste controle gehad in het Erasmus. Ctg was wederom niet volledig rustig maar dat is ie blijkbaar nooit. De gynaecoloog vond het ook echt niet spannend. Hij zei als dit zou zorgen dat je zou gaan bevallen dan was dat allang gebeurd. En hij was in z'n nopjes dat ik al zo ver ben gekomen met bedrust.

Hij had er alle vertrouwen in me over te dragen naar ons plaatselijke ziekenhuis dus heb heel pak papier meegekregen en mag daar maandag komen voor de intake en daar ook bevallen.
    Mocht er voor maandag nog wat gebeuren dan moet ik nog naar het erasmus. . Hopelijk haal ik in iedergeval maandag!

De gynaecoloog was er echt gerust op en gaf me nog een high give. . Op naar de 36-37 wkn! Nou hopelijk is hij niet te positief :)

Nog wel bedrust en alles goed in de gaten houden maar we komen steeds dichterbij!

Liefs

Deel Deze Pagina