...hoe doe je dat? Ik vind het ontzettend jammer dat mijn kinderen helemaal geen opa's en oma's hebben. Juist doordat ik zelf vroeger altijd zo'n lol had met mijn oma's. Heeft iemand een idee hoe ik toch een opa of oma voor mijn kinderen zou kunnen zorgen? We wonen in een jonge buurt, dus geen oudere buur-opa's of -oma's!
Oproepje in het (gratis) maand blad van dirk zetten..lezen volgens mij heel wat ouderen, alleen of je een leuke opa/oma treft? Zou er geen organisatie oid zijn? Zijn ook genoeg eenzame oudere neem ik aan? 2 vliegen in 1 klap.
Inderdaad, je moet natuurlijk wel een leuke opa of oma ontmoeten, niet één die zich overal mee bemoeit! Een advertentie is best een idee, er zit een Dirk bij ons in het centrum. Ik zoek geen oppas of zo, hoor. Mijn man en ik doen het zonder opvang. Gewoon iemand die hun tekeningen bewondert of even langskomt op hun verjaardag.
Ga naar een bejaardenhuis en meldt je als vrijwilliger aan.. Er zijn veel eenzame oude mensen,misschien leuk om in het weekend een wandeling te maken of ergens koffie en ranja te gaan drinken. Bij ons in het dorp gaan de kinderen van het kdv om de week naar het bejaardenhuis om te knutselen,liedjes zingen of gewoon spelen.. De ouderen genieten hier ontzettend van en leven weer helemaal op...
Zelf heb ik geen opa en oma echt gekend en het zeker wel gemist.. Onze zoon heeft ze gelukkig van beide kanten nog. Ik woonde vroeger tegenover bejaarden woningen die hier zelfstqndig woonden en daar was 1 oude vrouw waar ik veel heel ging met bloemen,kleurplaten en zomaar bezoekjes...ik noemde haar altijd oma Derks...