Sinds mei 2014, dus dat zal het probleem niet zijn In december 2019 bij huisarts geweest vanwege korte lf en toen doorverwijzing gekregen naar gyn maar toevallig ook die cyclus zwanger geraakt. Nu sinds maart opnieuw mijn cyclus aan het bijhouden voor tweede kindje en zag dus idd nog steeds die korte lf. Helaas is de huisartsenpraktijk overgenomen en werd ik bij mijn afspraak laatst totaal niet serieus genomen. ‘Het is jullie al eerder gelukt’ en ‘Fase tussen eisprong en menstruatie is niet van belang want direct na bevruchting worden er al hormonen afgegeven die menstruatie tegenhouden’, ‘probeer eerst nog maar een half jaar’ (had tegen de dokter gezegd dat we al half jaar probeerden, anders kon ik geen afspraak maken )
Ik doe ook graag mee deze ronde met temp kaartje delen en zien wat de uitkomst gaat zijn!! Ik heb 18 aug. Hsg onderzoek gehad, dus heb deze ronde wel ietwat extra hoop. Ook heb ik voor het eerst clearbleu (roze) ovulatietest gebruikt. M'n temp is voor 4 dpo wel flink gestegen, nog niet eerder gehad. Maar goed, laatste maanden ben ik ook 2/3 dagen na m'n eisprong gestopt met tempen, ging me meer om te weten dat m'n ei was geweest. Dit keer wil ik toch weer door om te kijken wat ik uit m'n temp kan zien in beide gevallen
Ah ja, valt niet mee hé die wachtweken, met alle emoties die erbij komen en heen en weer gaan! Knuff voor jou vandaag! Geef de moed niet op, het is nog niet voorbij♡
Mooie stijging Het zegt echter nog helemaal niks over een innesteling, want die vind gemiddeld plaats tussen 6 en 9 dpo en pas daarna wordt er extra progesteron aangemaakt om je menstruatie tegen te houden. (Een innesteling vroeger dan 4 is onmogelijk)
Dankje, dat vond ik ook! Klopt hoor, daar weet ik van het viel mij alleen op in tegenstelling tot de afgelopen jaren ga al poosje mee haha. Geen kaartje is gelijk per ronde, zegt idd nog niks!
Nee helaas, alle praktijken hier hebben een patiëntenstop Was al aan het zoeken wat ik zelf evt kan doen, progesteron zalf of vitex kruid etc, maar wil ook niet zo maar gaan aanklooien.. En wat het extra lastig maakt, mijn man is militair en vaak een week of langer weg voor zijn werk. Zoals mijn cyclus nu in ff aangeeft, hebben we pas weer tussen kerst en oudjaar een complete vruchtbare periode samen… Andere cyclussen of helemaal niet, of 3 dagen voor verwachtte eisprong weg of op dag van verwachtte eisprong terug En verwachtte eisprong zet ff nu steeds op dag 17, maar afgelopen maand dus ineens dag 14 al en meestal zit ik op 16.
Hi, Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit kaartje denken, FF zegt eisprong al gehad. Ik heb zelf niets gevoeld of doorgehad. Cyclus is nog onregelmatig door stoppen pil. Zou ik idd ei al gehad hebben? Is mijn eerste maand tempen, dus ik kan er nog niet echt wijs uit..
Is 0,75 niet heel veel temp verschil voor een eventuele innestelingsdip? Ik zie dit eigenlijk nergens terug, vooral 0,40..
Vanmorgen eerder getempt. D. Zijn vakantie is om, vandaag weer naar school. Maar deze temp geeft voor mij aan dat ik morgen of overmorgen ongesteld word.
Het is wisselend, ik heb me vd week suf gelezen, had ook zo’n dip. Daar stond dat ze het alleen een Innestelingsdip noemen als ie 1 dag onder de basislijn uit komt en dan weer op loopt. Hoop voor jou dat het een goed teken is en hij morgen weer omhoog gaat
Oef,nee niet zo. Het hoeft nog niet te beteken dat je vandaag ook ongesteld gaat worden. Even afwachten nog.
Ik hoop het niet, maar het idee dat mijn lichaam zich dus wel al aan het klaarmaken is voor een menstruatie voelt ook niet goed.. heb je vaker zulke extreme ‘innestelingsdippen’ gezien? Of is er echt geen hoop