Deel de temperatuur!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door shirley1987, 13 jul 2023.

1. Lunalitess

Lunalitess Bekend lid

19 jun 2023
    863
    1.297
    93
    Vrouw
    Ergotherapeut
    Roosendaal
    Ik deel ook mijn kaartje even. Voor de eerste ronde temp bijgehouden via premomapp na een aantal rondes zonder.
    Vandaag is mijn nod en vanaf ongeveer 9/10dpo test ik positief. Vandaag is hij een klein beetje gezakt, hoop dat ik mij geen zorgen hoef te maken (bbz verleden)
    Testjes lopen goed op. Tot hoelang moet je eigenlijk door temperaturen?

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik stopte bij 16dpo met tempen.

Lunalitess vindt dit leuk.
  3. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Ik ben nu ook gewoon ‘echt’ ongesteld voor het eerst sinds lange tijd. Voor veel vrouwen zal dit nog steeds heel licht zijn, maar ik kreeg nu in 8 uur een mini tampon vol en ik ben vandaag op dag 3 van menstruatie :D Normaal is het bij mij 1,5-2 dagen met amper bloedverlies.

Denk dus dat de progesteron echt de oplossing zou kunnen zijn. Extra lullig dat ik net word gebeld en dat de afspraak van vrijdag is geannuleerd ivm ziekte. Eerst volgende mogelijkheid 12-4, dan is mijn man al weg :(

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh dat is balen zeg :(

5. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    @RoGiJuLi zou je mee willen kijken?

FF is overtuigd van donderdag eisprong maar dat klopt sowieso niet.
    Ik had donderdag om 1800 een zichtbare maar niet positieve lijn op ovulatietest, vrijdag om 1400 ook, maar iets lichter. Testen daarna weer blanco, dus ik verwacht in de nacht/vrijdagochtend piek te hebben gehad.

36.6 is voor mij wel echt een post-ovulatie temperatuur. Zou vrijdagavond/nacht eisprong mogelijk zijn of verwacht je eerder zaterdag of misschien zelfs vandaag?

Bijgevoegde bestanden:

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vermoed vrijdag laat.

7. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Ik ben nu al benieuwd naar temp van morgen :o:

Bijgevoegde bestanden:

8. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Nou deze is wel duidelijk :cry:
    Ga vandaag, weer na een lf van 8 dagen, ongesteld worden.

Maar hee, op 4dpo door de gyn gezien en toen zag m’n baarmoederslijmvlies er goed uit en sperma van m’n man was goed dus er is geen probleem, ik heb geen medicatie nodig en ze gaan niks doen :cry:

Bijgevoegde bestanden:

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh dat is echt fuck balen zeg!
    Wat als je nou bij de gyn aangeeft dat je al hebt getoetst met extra utro en dat het je lf verlengde?
    En dat je aangeeft graag een keer op 7-8 dpo op progesteron wilt prikken zodat je daarmee kan aangeven dat die te snel daalt en een zwangerschap bemoeilijkt

10. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Heb ik gedaan :|
    Ik heb gelijk open kaart gespeeld, dat ik weet dat het niet hoort maar dat ik het heb geprobeerd en gelijk lf 12 en gewoon 3 dagen normale menstruatie, voor het eerst in jaren. Maar helaas, protocol says no. Bloedprikken voor progesteron heb ik ook gevraagd, maar dat doen ze alleen bij herhaalde miskramen.

Ze heeft een berekening gemaakt op basis van mijn leeftijd en zaadonderzoek van mijn man, hoe groot de kans op natuurlijke zwangerschap is binnen een jaar. Daar kwam 47% uit (klinkt mij niet als heel hoog, maar de gyn was enthousiast) en ze gaan pas wat doen bij minder dan 30%.
    Maar dat hele onderzoek houdt 0 rekening met die korte luteale fase.

We hebben nog 1 ronde voor mijn man op uitzending gaat. Als die niet raak is, ga ik tijdens zijn afwezigheid maar in het alternatieve circuit neuzen denk ik, acupunctuur etc.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Poef.... wat irritant zeg dat het zo moeilijk gaat.

En een verwijzing naar een ander ziekenhuis?

12. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Ja baal er echt van. Vrees dat doorverwijzen naar een ander ziekenhuis ook een gebed zonder eind wordt, aangezien m’n huisarts deze doorverwijzing al niet wilde afgeven eigenlijk. En zou ook niet goed weten welk ander ziekenhuis me hierin wel zou begeleiden, hebben ze niet allemaal een beetje hetzelfde protocol?

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat hebben ze zeker niet overal.
    En je huisarts heeft geen keuze hoor.
    Als jij een 2nd opinion wilt, is dat altijd je goed recht.

14. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Klopt, dat is ook mijn goed recht. Maar dat is het ook om na een jaar doorverwezen te worden naar gyn en dat wilde ze ook niet doen :rolleyes:

Nog geen menstruatie trouwens, maar wel dezelfde lage temperatuur als gisteren. Lf dus in ieder geval geen 8, maar al minstens 9 :p

Weet jij of zo’n grote temperatuurdaling zonder doorbreken van menstruatie ook een progesteron tekort kan zijn?

Bijgevoegde bestanden:

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Maar wel een daling van progesteron op 8 dpo, wat te vroeg is.

Veertjjj vindt dit leuk.
  16. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Vanmorgen vroeg is menstruatie doorgekomen.
    Inmiddels via dokteronline een recept gekregen voor Utrogestan. Wordt dan niet vergoed via de zorgverzekering maar ik krijg het in ieder geval.
    Ook maar gelijk aangemeld voor acupunctuur :)

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is wel fijn! Hopelijk hoef je het alleen deze maand te gebruiken

Veertjjj vindt dit leuk.
  18. Loes28

Loes28 Actief lid

5 jul 2020
    248
    305
    63
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal. Hoeveel dpo denken jullie dat ik ben adhv mijn kaartje? Temp vaginaal elke morgen. Als ik er nachts uit ben geweest, staat het op discarded.

Bijgevoegde bestanden:

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk 12 dpo.

De lh piek die je op 5 maart hebt gezet was geen piek (je gaf eerder al aan dat de test toen (nog) niet positief was).

20. Jftf86

Jftf86 Actief lid

20 nov 2023
    130
    88
    28
    Vrouw
    Willen jullie even meekijken?
    Ik ben vooral benieuwd of dit normaal is denk ik. Maand 6, derde kindje en ik ben “al” 38..

Op 14-3 had ik de meest positieve piek. Ik had hem het liefst donkerder gezien maar het is wat het is. Test normaal 2 keer per dag, maar kon door m’n werk maar 1 keer testen. Daarna liep hij ook weer af. Het gekke is dat Natural Cycles hem op 12-3 heeft gezet. Vandaag heb ik al mijn temperaturen ingevuld in de ff app, uit nieuwsgierigheid en die zet hem ook op de 12e.
    Nu kan ik er nog bij inkomen omdat ik op de 14e aan de rechterkant echt wel een flinke buikkramp had.

Maar ziet dit er normaal uit? Is mijn verhaal normaal?
    Oh en wat ook opvallend is.. beide apps geven aan dat ik morgen ongesteld moet worden. Terwijl ik echt altijd op dag 27 spotting krijg en dag 28 nod is. Geen idee waarom ik er zo onzeker over ben ineens deze ronde maar fijn om het even te delen!
    Alvast bedankt in ieder geval :):oops:

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina