Deel de temperatuur!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door shirley1987, 13 jul 2023.

1. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Vanmorgen flinke daling onder de lijn en ook gelijk ongesteld :thumup:

Nu zit ik met het volgende, eisprong in deze cyclus zou tussen 7/8 augustus zijn. Mijn man vertrekt 3 augustus in de ochtend, laatste keer seks zal dus 2/3 augustus zijn, 5 of 6 dagen voor eisprong. In theorie een kans, maar wel een hele kleine kans.

10 augustus is hij weer thuis 2-3 dagen na eisprong :rolleyes:

Zou ik met Utrogestan mijn eisprong een paar dagen kunnen uitstellen als ik hier vlak voor de eisprong mee begin? Of beïnvloed dat ook de kwaliteit van het ei? Heb ook over morning after pillen gelezen, die stellen je eisprong max 5 dagen uit. Weliswaar normaal met het doel om juist niet zwanger te worden, maar toch...

@RoGiJuLi heb jij een idee? Ik zie jou als guru op gebied van hormonen :roflmao:

Als ik het zo teruglees klinkt het nogal wanhopig, maar eerlijk gezegd ben ik dat ook :| 4 cyclussen moeten overslaan, 1tje om te proberen en er dan gelijk weer 1 missen is ruk, zeker als het mislopen op 2-3 dagen is :confused:

2. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    @Veertjjj ik zou voor mijn eigen gevoel nooit een ma nemen zeker niet als je een normale cyclus van jezelf hebt :oops: .. Echt flink vervelend dit! Ik snap dat je zo gaat denken. Utro heb ik geen verstand van wat mogelijk is. Het zou handiger zijn als je je vraag bij een gynaecoloog kwijt kon..

Veertjjj vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou persoonlijk niet met hormonen gaan klieren om een eisprong uit te stellen.
    Naast dat het niet perse gezegd is dat het werkt (utro KAN het uitstellen, maar is geen vastgegeven feit) kan het ook de cycli hierna weer beinvloeden.

Ik zou het niet doen dus en hopen op een gunstige natuurlijke eisprong

Precious03 en Veertjjj vinden dit leuk.
  4. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Het nadeel van defensie werkt een keer in mijn voordeel, plannen iets gewijzigd en man is vanmorgen vertrokken ipv afgelopen zaterdag:roflmao:

Gisteren om 18.00 positieve ovulatietest (14.00 nog negatief) dus hopelijk vandaag eisprong ;)

Bijgevoegde bestanden:

L0ts vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Oeh dat is fijn!
    Zelfs met een eisprong op morgen heb je een prima timing hoor :)

Veertjjj vindt dit leuk.
  6. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Oké deze snap ik niet o_O

Bijgevoegde bestanden:

7. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Mocht iemand het leuk vinden om te zien, hier mijn temperatuurkaartje! Twijfel een beetje of ik nou de 18e of de 19e mijn eisprong heb gehad, de 17e ging in ieder geval gepaard met veel eipijn.

Mijn 2-jarige dochter werd heel vaak heel vroeg en vaak wakker, vandaar de open driehoekjes en rondjes. Verder dus vroeg positief getest, hoop dat het mooi op blijft lopen.

Bijgevoegde bestanden:

Precious03 en Veertjjj vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Vandaag je eisprong blijkbaar

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong was hoogstwaarschijnlijk dag 19 :)

Hopelijk lopen de testen mooi op.

johanne93 vindt dit leuk.
  10. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat vroeg positief zeg!!

11. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Normaal heb ik altijd een hele korte lh piek en eisprong meestal de dag na positieve ovulatietest. Langste tot nu toe was 's avonds positieve test en dan de ochtend van de tweede dag eisprong. Dat ik nu 2 dagen positief testte was al vrij bijzonder voor mij. Maar goed, hij is inmiddels gesprongen, zo'n mega stijging heb ik ook niet eerder gehad :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Precious03 vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    :) dan is hij dus vlak voor je temp-tijdstip gisteren gesprongen (vroege ochtend/nacht van woensdag)

Veertjjj vindt dit leuk.
  13. Punkje

Punkje Nieuw lid

14 aug 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik lees af en toe eens mee op dit forum, erg fijn al die ervaringen. Nu zou ik toch graag eens iets aan jullie willen vragen gezien hier zoveel experts zijn

Ik weet sinds een aantal dagen dat ik zwanger ben. Dit is gelukt met een 3e IUI behandeling. Heel spannend !

Nu mijn vraag, temperaturen heb ik al een tijd niet meer nauwkeurig gedaan vanwege IUI.
    Wel heb ik een nieuw Garmin sporthorloge (draag ik 24/7) dat vrij nauwkeurig mijn lichaamstemperatuur meet elke nacht. Sochtends als ik wakker word is de temperatuur update er.

Het telt natuurlijk niet als een echte temperatuurmeting, maar omdat deze IUI dus geslaagd is zou ik het leuk vinden om dit kaartje eens aan jullie te laten zien en te vragen wat jullie hiervan vinden.
    Voor mijn gevoel is het voor een sporthorloge best wel mooi/kloppend kaartje?

Het gaat om de roze lijn op het kaartje.
    Het eerste witte cirkeltje is de inseminatie dag, deze was maandag 29 juli 12.00. Ik heb Ovitrelle gezet 36 uur daarvoor, dus zaterdag 27 juli 23.30.

Kan ik dan zeggen dat mn eisprong dus duidelijk te zien is op dit kaartje, dus op de inseminatiedag gezien de 3 dagen verhoging de dagen erna?

En is dan het 2e cirkeltje een innestelingsdip?

Nogmaals, ik weet dat dit niet een officiële manier van temperaturen is maar het lijkt toch echt wel accuraat voor een sporthorloge?

Groetjes

Bijgevoegde bestanden:

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong is idd bij het 1e rondje geweest.
    De innesteling kan bij de 2e dip op 9 dpo, maar ook bij de 1e dip op 7 dpo zijn geweest
    Maar ook bijv op 5, 8 of 10 dpo... tempdips/schommelingen zeggen niet altijd wat, zeker niet bij huidtemperaturen ;)

Punkje vindt dit leuk.
  15. Punkje

Punkje Nieuw lid

14 aug 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie

16. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Een dik uur te laat mijn temperatuur opgemeten. Balen. Ik was die wekker juist nu vergeten te zetten :rolleyes:. Toch hoop ik dat de eisprong gisteren was en het kruis niet klopt! Anders weinig kansen deze ronde.

Bijgevoegde bestanden:

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Even wachten wat je temp morgen doet

Precious03 vindt dit leuk.
  18. Veertjjj

Veertjjj Actief lid

19 apr 2023
    233
    70
    28
    Vrouw
    Geduld, Geduld, Geduld :roflmao:
    Normaal heb ik bakken geduld, maar in deze fase van de cyclus lijkt het altijd ineens compleet verdwenen :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Gewoon lekker testen hoor :)
    Je temp ziet er mooi uit

20. Veertjjj

Veertjjj Actief lid