Ik kan niet uitplassen

Discussion in 'Zwangerschap' started by username, Jun 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Sinds ongeveer 2 weken heb ik het gevoel dat ik steeds minder goed kan plassen. Toenemend. Ik krijg mijn blaas gewoonweg niet meer leeg.
    Ik heb een aantal tips van de Mensendieck therapeute van de pufclub en die pas ik consequent toe. Wiebelen/bekken kantelen zodat ook de laatste restjes uit de blaas kunnen etc. Het helpt echter niet meer.
    Gisteravond was ik erg misselijk en toen ik moest overgeven bleek m'n blaas idd niet leeg te zijn. Wat gênant :x

Iemand tips? Het lijkt me dat dit niet te lang moet duren ivm infectiegevaar. Maar om hier nu op zondag voor te gaan bellen leek me ook zo wat...

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Lijkt alsof je bekkenbodem verkrampt is of je baby ligt erop.
    Ontspannen en de tijd nemen is dan de truc.

Heel vervelend, ik weet het. Hier regelmatig een spastische bekkenbodem die niet meer wil ontspannen. Dan heb ik hetzelfde. Ga ik gewoon na 5 minuten nog een keer proberen.

3. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de baby er op ligt. Meestal lukt het namelijk wel om m'n bekkenbodem te ontspannen, maar hoe ik dat ook doe, plassen gaat niet. Ook niet als ik even later nogmaals ga... De tijd nemen doe ik, in de hoop dat het helpt maar het maakt geen verschil helaas :(

Het is trouwens erger sinds kleintje gedraaid is. Dat is sinds afgelopen dinsdag. Daarvoor ging het niet makkelijk maar wel beter.

Edit: ik kan nog wel een klein beetje plassen.

4. sierra

sierra Actief lid

Jul 22, 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Vervelend en herkenbaar.
    Ik heb ook elk trucje uit de kast getrokken om me blaas maar leeg te krijgen;) zonder succes ook overigens:)
    2 weken terug heb ik dit dus ook gehad ik bleek een schimmelinfectie en een bacteriële infectie te hebben.
    Na antibiotica kon ik weer normaal plassen.
    Ik zou sowieso morgen even bellen, en mocht je nu helemaal niet meer kunnen plassen wel gelijk aan de bel trekken hoor, want dat is nooit goed.

5. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

Mar 10, 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat sierra zegt.
    Ik kon ook slecht leegplassen laatste weken. Bij mij hielp plassen beneden, trap op lopen even rondlopen en dan kwam de drang voor t laatste beetje. Zo heb ik het uitgezongen tot 41.3 weken :)

6. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Het is wat aliesje, ik moest glimlachen om je beschrijving :)

Ik heb toch maar gebeld met de afd verloskunde en moet straks langskomen voor een ctg en test op blaasontsteking.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb dat altijd, zwanger of niet. Mijn bekkenbodemspieren zijn gewoon snel van slag.

Wat bij mij helpt klinkt misschien heel stom, maar: afleiding. Niet aan denken dat je moet plassen, laat staan dat je moet uitplassen. Ik ga meestal rustig zitten, neem de tijd en speel een spelletje op mijn telefoon. En dan loopt het er uiteindelijk wel goed uit.

Overigens, wat infectiegevaar betreft: het is ook maar net hoe gevoelig je daarvoor ben. Ik heb dit dus al jaren, kan al jarenlang slecht uitplassen maar ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad.

8. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Je zou nog kunnen proberen te hoesten op het toilet. Brengt toch andere druk beneden

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou even naar de bekkenbodemfysio gaan.
    Ik kon ook niet zo goed uitplassen en idd met overgeven en hoesten een aantal keer een natte broek. Zij heeft mij wel wat tips gegeven.

10. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    Ja heb ik ook wel eens. Bij mij helpt het als ik mijn rug heel hol maak. Net alsof er dan wel ruimte is.. En anders mischien staand plassen als je aan het douchen bent.:)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En username? Alles goed?

12. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, hoe ging de ctg en urineonderzoek?

13. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben net weer thuis. Bijna 2,5 uur onder de pannen geweest. CTG prima, maar dat had ik ook niet anders verwacht, kleintje is lekker druk. Geen blaasontsteking, men ging er wel van uit, maar dat is het niet.
    Echo gehad om te kijken naar m'n blaas. Die leegt zich idd niet helemaal. Er blijft een heel klein beetje achter. Niet erg zolang ik er geen koorts bij krijg. Harde buiken, tja, nog rustiger aan doen zegt de gyn. Ik doe al amper wat ;)

Ik moet bellen als de harde buiken nog meer toenemen, plasprobleem erger wordt of als ik kleintje minder goed voel. Ik hoop dat het gauw rustiger wordt, hier is niets aan. Het is toch spannend elke keer.

14. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Herkenbaar hoor, hier hetzelfde probleem. Bij mij helpt het om na het plassen te gaan staan, dan komt het laatste beetje er ook uit. 't Is wel een acrobatisch gedoe, want ik ga wel zo staan dat het laatste beetje urine ook in de wc pot terecht komt ;). En staand plassen onder de douche...

Fijn dat je geen blaasontsteking hebt!

Share This Page