NIPT test verboden in NL

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Strijkkraal, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
  2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik snap daar ook echt helemaal niks van. Wel goed voor de Belgische economie: voor zo'n test moet je direct € 750 afrekenen en wordt natuurlijk niet vergoed door de NL zorgverzekeraars. :S

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Misschien is dat dan de reden ;). Een vlokkentest/vruchtwaterpunctie is veel duurder en dat stimuleert dan weer de Nederlandse economie. Zo'n kromme redenering moet er toch wel achter zitten.

Even serieus, was bij mij een verhoogde kans op Down vastgesteld, dan had ik geen seconde getwijfeld en de bloedtest laten uitvoeren ipv een punctie. Daar zou ik echt wel een ritje naar België en het geld voor over hebben gehad.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik snap werkelijk niet waarom nl zo achter loopt met betrekking tot de techniek vergeleken met Belgie of Duitsland.

Ik hoor via dit forum veel goeie verhalen over Belgie en Duitsland en ik begrijp gewoon niet dat Nederland daar niets mee doet....

Zo'n simpele bloedtest wat geen gevaar is voor moeder en kind versus een bloedtest wat gevaarlijk is voor het kind.
    Waarom is het voor de minister zo'n moeilijke keuze????????

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Zo triest dat we weer het braafste jongentje van de klas moeten zijn en moeten testen, testen en testen voordat we zoiets kunnen goedkeuren hier.... Hoeveel vrouwen gaan er nu naar België & Duitsland?!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wss om dezelfde reden als het niet toestaan van assisted hatching (mag ook niet vergoed worden als je dat in het buitenland laat doen), dat bepaalde bloedtesten niet op voorhand worden gedaan, maar pas als je een waslijst van tegenslagen te verwerken hebt gekregen en noem maar op enz.

Ik snap er ook niets van. Het is nou niet alsof het zo ingewikkeld moet zijn allemaal

7. Ik begrijp er ook niets van.. Zoveel dingen die hier niet kunnen of mogen en die in de aangrenzende landen de normaalste zaak van de wereld zijn.. Nederland heeft overal slappe excuses voor, maar de patiënten zouden zoveel baad hebben bij het toestaan van bepaalde behandelingen of testen..

8. knap

knap Niet meer actief

Weet wel wat ik gekozen had 4 jaar geleden.

Combinatie test van 1/48! Een vlokkentest of een bloedtest.

Dan toch maar die bloedtest minder risico en denk een hele hoop stress minder. Gezonde dochter geboren. Maar die combinatie test wat een rot test is dat zeg.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die Schippers loopt maar te hakkelen over het 'vergoedingensysteem'.

Keur het of niet goed of wel en zet er dan wat vaart achter.

Ik vind het echt een verschrikkelijke minister, rijp voor de vut wat mij betreft.

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dan denk ik ook hé: sta die test gewoon alvast toe en ga dan je vergoedingen uitzoeken. Ik bedoel tuurlijk is het fijn als het meteen vergoed wordt maar ik neem aan dat iedereen liever de NIPT-test in Nederland doet dan ervoor te moeten uitwijken naar België/Duitsland

11. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik ben in Belgie geweest en was 700 euro kwijt en krijg het uiteraard niet vergoed. Ik had geen verhoogde kans maar wel een kans die voor mijn gevoel te hoog was. Het is waanzinnig dat ik voor de afname van 2 buisjes bloed 4 uur in de auto heb moeten zitten.

Als je geen verhoogde kans hebt en je nog geen 36 bent krijg je de combinatietest ook niet vergoed dus ik snap ook niet waar ze zo moeilijk over doen...

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je laatste punt geld alleen in de basisverzekering.
    In veel aanvullende pakketten wordt de combinatietest ook vergoed als je niet voldoet aan de criteria

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Klopt,bij mij was de combinatietest wel vergoed, mocht ik hem willen. En ik ben pas 25...

14. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Tuurlijk zouden de meeste mensen het geld ervoor over hebben . Maar wat je niet heb kan je ook niet uitgeven ?
    Het onderscheid tussen de mensen met veel geld en minder geld gaat zo steeds groter worden . Nu het zelfs om de gezondheid van je kind gaat zie je hoe erg het eigenlijk wordt.

Vanaf hoeveel weken kan de test gedaan worden ?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben hem bij onze dochter ook laten doen doordat we met 17wk ons zoontje zomaar zijn verloren. Maar volgens de polisvoorwaarden had het ook zo gemogen.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Het antwoord is vrij simpel: omdat politiek één groot amateuristisch circus is.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Is assisted hatching nu nog stééds niet tot in den treure hier getest en goedgekeurd?? Hoeveel jaar hebben ze er voor nodig??!
    Ik ben blij dat ik naar het buitenland ben uitgeweken, maar dat terzijde.

18. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ja, bizar. Ik zag het laatst ook op tv idd. Ik snap ook niet goed waarom ze dit nou niet gewoon goedkeuren.. Zoveel mensen zouden hier baat bij hebben. En dat je het niet gelijk voor iedereen hoeft te vergoeden lijkt me ook logisch, maar gewoon ipv een vlokkentest/vruchtwaterpunctie voor vrouwen boven een bepaalde leeftijd of risicogroepen.. Come on. Alle artsen die ik op tv zag snapten ook totaal niet waarom dit nog niet kon hier.

19. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Er zijn echt maar weinig verzekeraars die het vergoeden, ook in de aanvullende pakketten. Ik heb het bij mijn oudste twee vergoed gekregen en nu vergoeden ze het niet meer. Al die tijd ben ik verzekerd bij ONVZ topfit en dat is zeker geen slechte verzekering.

20. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Vanaf 10 weken.

Deel Deze Pagina