waarom is de avond elke keer zo'n drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaylen, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaylen

Kaylen Lid

27 aug 2015
    15
    0
    0
    Limburg
    Ik zie het af en toe helemaal niet meer zitten. Ik heb een dochter van nu 3,5 maand. Ik houd de volgorde slapen-voeden-spelen-slapen enz aan en ze wordt ingebakerd ivm slecht slapen. Overdag slaapt ze echter vaak 3 kwartier een enkele keer langer (max 1,5 uur). Hierdoor voed ik haar bijna altijd om de 2-2,5 uur, een enkele keer zit er 3 uur tussen. Echt rust krijg ik zo overdag niet. 's Avonds is het echter een heleboel gedoe. Meestal begint het rond half 7, vandaag al om half 6. Ze wil niet meer slapen, soms wil ze clusteren, maar vaak wil ze ook niet drinken. Als ik haar in bed leg gaat ze huilen, en op een gegeven moment gaat ze ook huilen als we haar vasthouden. Pas rond een uur of 21 is ze (na een voeding, als ze dan eindelijk wel wil drinken) stil en gaat ze slapen. Om vervolgens nog 4x te willen drinken tot de ochtend. Meestal huilt ze s nachts niet. Maar doordat ik 's avonds dus niks voor elkaar krijg (in de draagdoek wil ze alleen als ik beweeg dus dat is tijdens het eten enz ook niet zo'n succes) en gestresst wordt door het huilen enzo. slaap ik 's nachts niet goed. Ik wil graag vroeg naar bed om nog enige rust te krijgen, maar dit kan dus niet. Ondertussen ben ik ziek gemeld op het werk omdat ik het niet meer trek. Om het allemaal nog erger te maken krijg ik hierdoor ook steeds ruzie met mijn vriend. Hij ziet de oplossing in 's avonds of helemaal kunstvoeding geven, maar dat wil ik niet. Ik mag niet tegen hem klagen hierover want 'ik zeur elke avond over hetzelfde'. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Wat rot dat je vriend je niet steunt. Het is natuurlijk wel zo dat doordat je borstvoeding geeft alles qua voeding op jou aankomt en dat is slopend. Niemand kan het van je overnemen (ik spreek uit ervaring en na 5 weken gesloopt en jankend voeden overgestapt en dat gaf rust voor beide) Heb je wel eens geprobeerd een flesje te geven en kijken hoe dat voor jullie beiden voelt? Ik wil je absoluut niks opdringen maar wil je wel zeggen; een gestresste mama is niet fijn voor jullie ook niet voor jullie kleintje!

Lijkt t alsof ze ergens last van heeft? Krampen? Omhoogkomende voeding? Koud? Warm? Wat voor huiltje is het? (Jammeren of krijsen)
    Kan je haar misschien ook in slaap wiegen en dan wegleggen? Valt ze aan je borst wel in slaap?

3. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het spijt me, en vooral dat het zorgt voor ruzie tussen u en uw partner.
    Hier was/is dat ook zo, dat we het zouden uitwerken op elkaar.
    Probeer rustig te praten en te kijken voor een oplossing.

Hoeveel voedingen krijgt ze nog? Wij zijn (omdat de tijd kwam dat ik terug moest gaan werken) op aanraden van vroedvrouw, haar uren gaan plannen. Om 8u kreeg ze een fles, dan om 11u30, 15u en 18u30 en rond 21u30 in bad,de laatste fles tegen 22u en dan in bedje.
    En zo stilletjes aan vervroegd naar nu om 19u fles en tussen 19u30-20u in bed.
    Ik had ook mijn vragen bij de tijd ertussen, zal het lukken? 3u30 er tussen? Maar het lukte tot mijn eigen verbazing goed.
    De week dat ik om 5u moet opstaan, heeft mijn man de babyfoon en staat hij op, indien ze zou wenen. En als ik pas om 14u moet beginnen, sta ik 's nachts op. (nu is dat tegenwoordig niet meer nodig) Ik gaf haar dan nog haar badje en hij haar fles. Je geeft borstvoeding, maar eventueel uitpompen? of hoe zeggen ze dat :D
    Mss is dat een mogelijkheid? De taken verdelen?

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eerst gezegd: ik dacht ook dat hij met kV anders zou gedragen. Niet dus. Dus het is ook zeker niet de oplossing om kV te geven savonds of algeheel.

Ik herken het. Avonden liepen we savonds met Eem krijsende baby op de arm of draagzak en dan die nachten nog,

Slopend ik weet het. Maar het ging voorbij. Het was echt doorbijten en ineens vanaf 6 maanden werd het beter.

Tot die tijd een goed gesprek met je man voeren. Toch proberen om het samen te doen zodat hij jou kan ontlasten.

zujn het trouwens geen krampen?

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter kreeg de fles, maar ik herken alles.
    Het bekende huiluurtje 's avonds. Helaas duurde het hier ook nooit een uurtje. Het gaat over, echt.

Ik denk dat dat het is.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat rot dat je vriend zo onvolwassen doet. Hij zou je moeten steunen en ontlasten. En het idee dat het met KV *poef* over is, dat klopt van geen kanten...

Rond de 3mnd had ik absoluut nog geen ritme. Ik gaf BV op verzoek en volgde mijn kindje. Als ik dacht dat hij moe was, dan deed ik hem in de draagdoek en 'wandelde' hem in slaap. Dan maar zelf later eten. ;)

Clusteren deed hij ook ontzettend. Ik heb uren met hem op de bank gelegen. Hij van de ene borst naar de andere. Tsja, hoort erbij.

Maar er waren ook echt genoeg dagen dat hij niet op of om wilde en ik ronduit wanhopig werd. Op die momenten ging ik samen met hem onder de douche en dan samen naar bed. Lekker huid-op-huid. Dat kalmeerde hem altijd wel.

Ik houd nu (6mnd) aan: slapen - voeden (indien behoefte) - spelen - vaste voeding - spelen - voeden (indien behoefte) - slapen.

Maar nog steeds draait ons leven om hem. Hij komt nog gemiddeld 2x voor een nachtvoeding. Hij gaat om 21:00 naar bed en komt dan om 01, 04 en 07. Soms laat hij die van 01 weg, maar dat is absoluut geen zekerheid hoor.

Het zijn tropenjaren zeggen ze, dus ik probeer zoveel mogelijk mee te bewegen en niet te forceren. En ik probeer er ook van te genieten. Want ze zijn maar heel kort zo klein hè. Binnen de kortste keren lopen ze en weet ik al niet wat...

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb vooral bij mijn dochter ook een héél pittig eerste jaar gehad. Man man, wat voelde ik me ellendig. Ze huilde enorm veel en ik kan beamen dat dat je relatie niet ten goede komt. Het is wel jammer dat jouw partner jou niet steunt, waarschijnlijk voelt hij zich net zo wanhopig als jou maar een man uit dat toch weer anders.
    Als ik jou was zou ik eens langs een osteopaat gaan, er zijn zóveel succesverhalen over een bezoek aan een osteo. Ik heb er zelf ook hele goede ervaringen mee.
    Verder doe je het eigenlijk hartstikke goed. Geef je kindje vooral veel liefde en genegenheid. Maar dat doe je volgens mij al hartstikke goed.
    En uiteindelijk; tijd heelt alle wonden....

8. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

De eerste 4 maanden heeft de kleine gewoon bij ons beneden gelegen. Vaak op mijn borst, ze sliep vanaf dat moment als een roosje. Als wij dan naar bed gingen legden we haar over in de wieg (wel voor verwarmd met kruikje). Ze werd vaak wakker van de overgang van lekker warm bij mama naar koud in eigen bedje.

Eerder lukte dit ook niet, we hebben het toen maar gelaten. Ze was er blijkbaar nog niet aan toe om alleen te zijn.

Borstvoeding ging hier ook echt niet, ik ben uiteindelijk na 2,5 maand gestopt. Ik was op, alleen maar bang dat ze weer wakker zou worden voor een voeding, ik liep op mn tenen. Iedere 2 uur kwam ze en dronk dan soms wel bijna een uur :$ om vervolgens na 2/3 uur weer wakker te worden.

Heb je wel verder alle medische dingen uitgesloten?

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zoizo even kijken of er iets anders aan de hand is. Vroege tantjes, buikkrampjes, misschien een lichte allergie voor iets dat je eet etc.

Ik weet niet of je 2 borsten geeft bij elke voeding? Als dat zo is kan je proberen om 1 borst bij wakker maken en 1 borst bij naar bed brengen te geven.

10. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Ik herken wat je beschrijft. Mijn dochter ging savonds ook clusteren voor de nacht en dronk het liefst de hele avond. Ik had geen tijd voor mezelf. Ook overdag voed ik haar op verzoek, soms was ik bezig met 10 voedingen per dag en waarbij ze snachts ook nog 1 tot 3x wakker werd. Erg vermoeiend, maar ik heb me er aan over gegeven. Het was wat zij op dat moment nodig had.
    Ik ben blij dat ik het zo heb gegaan.. luister en kijk naar je kindje, je weet echt wat hij nodig heeft. Laat je niet gek maken of druk... Deze tijd gaat voorbij.
    Mijn dochter slaapt sinds 2 weken op haar eigen kamertje en slaapt sindsdien door. Soms wel klokje rond. (En ik lig wakker met volle borsten ;)) overdag drinkt ze 4 tot 5x en ze ligt savonds meestal om 20 uur in bed. Dus niet meer de hele avond wakker.

Ik denk dat je kindje het aanvoelt als jij je niet oké voelt. Het is inderdaad een hele opgave, maar ik had en heb het er dubbel en dwars voor over.
    Ik hoop dat dit je een beetje bemoedigd. Weet dat je niet de enige bent en je doet het super!

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Een lactatiedeskundige kan misschien ook nog nuttige tips geven. Je zult het aanleggen etc. inmiddels wel onder de knie hebben, maar ik vond het prettig om ook wat tips over 'schema's' en hoeveelheden voeding etc. van haar te krijgen. Bij mij keek de LK echt naar het hele plaatje, ook het slapen, onrust etc.

12. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hè wat vervelend.
    Voed je op verzoek of op je eigen ritme? Als je je volgorde omdraait zou je misschien niet op 2-2,5u zitte. Hier doe ik; als hij onrustig wordt, huilt en dus honger heeft: voeden borst 1, verschonen/knuffelen/even spelen, voeden borst 2, knuffelen/spelen en dan bij moeheid naar bed. Bij naar bed gaan voor de nacht doen we een voorspelbaar ritueeltje. (knuffelen, liedje zingen, omkleden, iets drinken etc)

Ik weet niet of je kolft of van plan bent dit te gaan doen, anders zou je misschien in de avond een flesje borstvoeding kunnen geven (je vriend dan ;) ) zodat jij even kan slapen. Probeer te relativeren en rustig te blijven als baby huilt, dat voelt zij ook. Adem in, adem uit. Ze zal niet haar hele leven huilen of willen drinken ;)

Het is pittig meid, helemaal met borstvoeding.. Maar het wordt beter!

Deel Deze Pagina