Al een hele tijd gaat trekt dochter zich op, vanaf 9,5 maand, een maandje later liep ze overal langs, en snel erna stapte ze over van bank naar tafel, achter babywalker alleen wanneer wij tegen houden, want die duwt ze te ver vooruit, ze 'loopt' altijd wat voorover gebogen, dat doet ze nu 13 maand nog steeds, maar ze gaat nu steeds vaker even los staan, het is maar een paar seconden maar toch. Tot vorige week was was het altijd 1 en het liefst 2 handen vast hebben. En gister en vandaag zie ik haar ineens een paar keer los laten om goed rechtop te gaan staan. Ben nu al trots op haar Is dit een teken dat ze gaat oefenen om straks los te gaan lopen? Ze wil graag aan de hand lopen, maar dan wel aan 2 handen, dit doen we eigenlijk vrijwel nooit, hoorde dat dat namelijk werd afgeraden, maar als we zo met haar lopen, loopt ze vrij voorover gebogen. Zou ze het ineens door kunnen krijgen dat rechtop makkelijker is voor de balans. Ben heel benieuwd hoe het los gaan lopen bij jullie verliep...
Ja klopt dat voorovergrbogen is normaal zo zal ze ook met wagentje lopen. Pas als ze recht zal lopen aan hand zal ze goede balans hebben. Ook als ze zelf wil lopem moet je gewoon meelopen. Poppenwagentje is ook erg goed. Ook balans zoeken aan hand : geef haar beker of knuffel in 1 hand zodat ze met 1 hand loopt. Hier verloopt het zo: 6.5 optrekken 7.5 goed los lopen 10 fysio 10.5 los staan, oversteken, trap kruipen 11 los lang staan 1 stap 11.5 los lopen 5 mtr 12 nu loopt ze 10 mtr los binnen buiten en gaat ook zelf vragen om handje. Het liefst kruipt ze ze is niet zo erg dol op lopen.
ja kan nog even duren maar zodra ze durft zal ze dat wel gaan doen en voor je het weet draai je je om en staat ze achter je. was bij eerste echte losse stapjes zo trots moest ervan huilen hihihih
Leuk! onze dochter loop ook aan de hand en langs de tafel vanaf een maand of 11, nu al heel lang kaatsrecht, één hand vind ze nog te eng dus wanneer dat nog eens wordt
super knap ! dan zal het allemaal niet lang meer duren denk ik ! hier ging het ongeveer zo : 10 maanden optrekken en kort daarna los staan 11 maanden liep ze los en gelijk hele meters het kan dus super snel gaan !
is wel het begin hier een baby die gister zijn eerste losse stapjes heeft gezet zo ineens. los staan doet hij heel soms maar niet heel vaak maar gister liep hij zo van de tafel naar mijn toe zonder iets vast te houden. lopen doet hij nu wel aan 1 hand
Bedankt voor jullie reacties. Wat bijzonder dat het soms ineens zo snel kan gaan, ben benieuwd of dat hier ook zo zal zijn. Ik denk dat ik dan ook supertrots ben, ben ik nu ook al ik ben niet zo snel emotioneel, maar denk dat ik ga gillen van enthousiasme, hopelijk laat ik haar niet schrikken