Voor het eerst sinds jaren weer een echte kerstboom in huis gehaald. Hij staat sinds vorige week zaterdag en ipv een echte dennengeur komt er een vieze stank vanaf. Heb hem al van alle kanten bekeken maar kan niet bedenken waar het vandaan komt. Het is ook pas van de laatste dagen en ik denk er sterk over om dat ding naar de milieustraat te brengen en mijn nepperd weer tevoorschijn te halen. Maar ben eigenlijk blij dat hij is opgetuigd en om nu weer alles af te breken en opnieuw te beginnen......... Hebben jullie dit weleens gehad of weten jullie miss wat het kan wezen?
Je hebt ook van die spray om dennengeur in je boom te spuiten misschien zo de kerst doorkomen? En verder idd zoals hier boven heb je met of zonder kluit, denk dat als je met kluit heb kan ik me voorstellen dat als het vochtig is geweest het gaat stinken en muf gaat ruiken,
Ja ik heb er een met kluit. En geef om de dag wat water. Dus een zonder kluit gaat niet (zo snel) stinken?
Je heeft de boom denk ik te vaak water, dan gaat het rotten. Ik doe het hier 1 keer per week een scheutje.
hij zal teveel water hebben dus gaan stinken, als je je plant teveel water geeft gaat dat ook stinken uiteindelijk schimmelen. Dus ik zou het water eruit halen als dat gaat en ff een paar dagen niets geven heb je kans dat het indroogd en de geur weggaat.
Inderdaad veel te veel water gegeven. Even zoveel als kan leeggooien en nog beter om hem in een schone/droge pot over te zetten.