Huishoudelijke hulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Wooly, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wooly

    Wooly Actief lid

    26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Binnenkort gaan wij verhuizen en we willen dan ook een schoonmaakster omdat ik het zelf niet kan en mijn man lange onregelmatige diensten werkt blijft er te veel liggen.

    Hoeveel uur per week hebben jullie een huishoudelijke hulp en wat kan ze doen in die tijd?
     
  2. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Ik doe dit werk voor een zorginstelling. Als ik 2 uur bij iemand wordt ingepland (wekelijks) doe ik in een gemiddeld huis (meestal een gelijkvloersappartement) de badkamer, wc, keuken, overal stofzuigen en dweilen en soms ook afstoffen. Dat ligt er een beetje aan wat cliënt wil en of er tijd voor is. Als mensen 100.000 decoratie items hebben staan is daar gewoon geen tijd voor. :p
     
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Wij hebben 2uur per week.beneden stoffen, stofzuigen en dweilen. Badkamer en wc schoonmaken, kinderkamers stofzuigen en dweilen. En dan wisselend per week even afhankelijk van hoeveel tijd ze over heeft de ramen zemen, de deuren afnemen, de buitenkant van de keukenkastjes afnemen, de zolder en de trappen stofzuigen
     
  4. Wooly

    Wooly Actief lid

    26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Dat is nog best veel. Zou 3 uur genoeg zijn voor woonkamer, 3 slaapkamers, badkamer, keuken en wc?
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lijkt mij wel. Daar ben ik zelf ongeveer zoveel tijd aan kwijt...
     
  6. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Om de week komt de poets van 09:00 tot 12:00. Ze dweilt beneden, stoft, stofzuigt het hele huis, doet het sanitair en altijd één extra klus zoals de ramen, de keuken, de buitenboel, een slaapkamer soppen of een ander specifiek klusje.
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Hier ook om de week, maar dan 4 uurtjes. Zo hoef ik zelf (of mijn man) ook niet veel andere extra klussen te doen.
    De andere week zelf beetje bijhouden, maar dat is te overzien.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja hoor! :) of je moet een huis hebben van 400m2 :p
     
    smax vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Eigenlijk kan niemand daar echt op antwoorden.
    Het 1ne huis is het andere niet en niet iedereen is even netjes en ordelijk.
    En de verwachtingen zijn ook van iedereen anders e.
     
    Eefje00, Gewooniemand en Cindy1977 vinden dit leuk.
  10. Wooly

    Wooly Actief lid

    26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Haha nee zo groot is het helaas niet ;)
     
  11. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Het ligt denk ik een beetje aan hoe jullie huis is en wat je verwacht. Is het bijvoorbeeld al netjes opgeruimd als de schoonmaker komt? Dan kan hij-zij gelijk aan de slag. Als er eerst speelgoed etc opgeruimd moet worden dan kost dat misschien veel tijd, wat van je schoonmaak tijd af gaat. Ook is het een ander verhaal als je (meerdere) huisdieren hebt die verharen. Dan kan je soms erg lang bezig zijn met stoffen en stofzuigen. Ik had een tijd een schoonmaakster voor 3 uur per week. Ik zorgde dat alles netjes was opgeruimd en we hebben geen huisdieren, maar met alles afstoffen, stofzuigen en dweilen was ze al zeker 1,5 uur bezig. En voor de rest dan de badkamer en wc heel grondig en dan was er al nergens anders meer tijd voor. Maar goed, ik vind het belangrijk dat ze juist de dingen doet waar ik niet aan toekom. Dus liever heel grondig een paar dingen, dan alles een beetje. Dat kan ik zelf ook wel ;)
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ligt een beetje aan de schoonmaakster en het huis.. hier komt ze 1x in de 2 weken. Ze doet standaard de keuken, badkamer, wc, beneden en boven stofzuigen en dweilen. Wij hebben een maisonnette met 3 slaapkamers. En we hebben 3 katten die overal komen, ze doet het ook echt grondig en dan doet ze vaak nog van alles extra. Maarr hiervoor had ik iemand die de helft nog niet eens gedaan kreeg in dezelfde tijd en het ook minder grondig deed.. word toch aankijken in het begin en de schoonmaakster kan zelf vaak bij de eerste keer al wel goed inschatten of ze alles red in die tijd die jij in je hoofd hebt
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij mijn huis niet, ik weet niet hoe groot je woont? Ik heb 210m2 poetsbaar oppervlakte nml :roflmao: Ze doet de helft in 3 uur.
     
  14. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Bij ons komt ze drie uur per week. Ze doet elke week de badkamer en toiletten, bedden verschonen, stoffen stofzuigen, dweilen, de keuken en de prullenbakken legen. Onze gaat als een wervelwind door het huis maar is er toch wel een volle drie uur mee bezig. Zelf ruimen we wel altijd op voordat ze komt.
    We hebben zelf nu echt nauwelijks omkijken naar ons huishouden, heerlijk!
     
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Dat was bij ons niet genoeg. Ze deed in 3 uur de ene week boven en de andere week beneden.
    Wel heel grondig.
    Én ik moet er bij zeggen dat we een rommelig huis hebben.
     
  16. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    574
    113
    Onze schoonmaakster komt om de week 3 uurtjes. Beneden doe ik alles zelf, dus ze hoeft alleen boven te doen. Hierdoor heeft ze ook tijd om wat strijkwerk beet te pakken en af en toe een extra klus.
    Ik zorg er wel altijd voor dat alles opgeruimd is en de bedden zijn opgemaakt. Zo kan zij in 1 keer door.
     
  17. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Het ligt er ook aan of jullie zelf opruimen, het aanrecht en de kookplaat opgeruimd zijn. Als de kookplaat vet/vies is dan heeft ze extra werk. Kleding niet op de grond laten slingeren.
    In 3 uur zou het normaal kunnen, en dan soms wat extra dingen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  18. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Hier komt ze 2 uur voor beneden en 2 uur voor boven (ander moment), ik zorg dat alles opgeruimd is en dat de bedden al afgehaald en weer opgemaakt zijn. Ze stoft, stofzuigt, dweilt, doet het sanitair/de keuken en extra klussen zoals de ramen/de was. Wij hebben wel een redelijk groot huis.
     
  19. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Wow wat doen ze bij jullie veel in korte tijd. Hier komt ze 3 uur, ik heb dan alles afgestoft, bedden verschoond en opgemaakt en opgeruimd.
    Zij doet boven en beneden stofzuigen en dweilen. Daarnaast doet ze de badkamer en 2 toiletten.
     
  20. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Als ik 3 uur werk in een opgeruimd huis dan kan ik gewoon doorwerken.
    Bij mijn eigen red ik het ook in 3 uur als het gewone schoonmaak is.
    Ik heb een werkhuis gehad die alles lieten slingeren, nou dat werkt dus echt niet. Tafels vol met "troep", bureau's, aanrecht en bekers in de badkamer op het randje van het bad overal lag wat en de kleding op de grond :|.
     

Deel Deze Pagina