Deel je slowcooker recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Dat klinkt goed wafelijzer :thumup:
    Ik zet het ook op het menu aankomende week. Ben wel benieuwd. Wat hebben jullie erbij gegeten?
     
    wafelijzer vindt dit leuk.
  2. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
    Vanavond de spareribs marineren en morgen in de slome krijg er nu al trek in.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Braad je ze dan eerst aan? Ik zit net filmpjes te kijken en zie met vleesgerechten dat dat vaak eerst gedaan word maar dat bijv. Van crockpot de braadslede niet op een inductie plaat gebruikt kan worden.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja he?? Om je vingers bij af te likken.
     
  5. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
    Nee ik braad ze niet aan. Volgens het recept eerst marineren en dan 2 uur op high 4 uur op low en dan een kwartier in de oven op 180 voor een korstje (insmeren met saus)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik smeer de spareribs de avond van te voren in met een rub. Dan de dag erna in de slowcooker en een kwartiertje voor het eten met een marinade insmeren en in de oven, jammie!!
     
    Marti en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank jullie wel. Ik wil er al zo lang 1 en verdiep me er nu in en kwam er dus achter dat die specifieke pan niet op inductie kan als aanbraden nodig is.
    Is dat aanbraden regelmatig nodig bij recepten of vaker niet dan wel? Want in dat geval vind ik het niet erg appart mijn braadpan op de inductie plaat te zetten.
     
  9. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
    Ik heb een keramische binnenpan en die mag niet op het fornuis of in de vaatwasser.
    Vlees aanbraden kan in een pan maar hoeft eigenlijk niet
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    ik heb al heel lang echt een cheapy (was echt maar €30) slowcooker en die werkt op zich prima - maar ik wil beter en bovenal groter nu.
    Ik vind t heel irritant dat er niet altijd duidelijk bij staat welke wel/niet op het vuur, de oven en in de afwasmachine kunnen. Dus ik ben er ook nog steeds niet uit. :rolleyes:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Sorry ik zie je bericht nu pas.
    Wij hebben de balletjes gewoon tussendoor gegeten omdat ik niet goed wist wat erbij te maken.
    Zijn ze bij jou ook gelukt?
     
    Marti vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Vaker niet dan wel. Ik braad alleen aan bij stoofvlees en ander varkensvlees.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Wafelijzer: nog steeds niet geprobeerd:roflmao: wel sticky teriyaki Gehaktballetjes. Recept staat op Facebook in Het slowcooker recepten groep. Die vonden wij erg lekker.
    Wel ipv alleen prei en ui heb ik rode ui en bami groente erin gedaan.

    Ook van de week curry madras erin gemaakt. Smaakte ook lekker maar was gewoon zo'n pakket van de lidl :D;)

    Algemeen vraagje over de spareribs, waar halen jullie de spareribs? Hier alleen gemarineerde dus ben het ff kwijt waar ik zoiets zou kunnen kopen. o_O
     
    wafelijzer en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oke ik zal het vast ook in een ander topic kunnen terug vinden maar heb er nu een paar op het oog van Crockpot.
    De crockpot next gen 5,7 liter
    De gewone crockpot 4,7 liter
    Een crockpot 5,7 liter die ook deze functies heeft; braden, stomen, sauteren, bakken, slowcooken en roosteren.

    Is die van 4,7 liter voldoende voor gerechten met vlees en groente en aardappelen voor bijv. 6 personen? Of moet ik dan echt naar de 5,7 liter? En denken jullie dat je de functies op het laatste model echt gebruikt of mis je er niets aan als het er niet op zit? Zo dacht ik bijv. Bij het spearrib gerecht als deze ook roostert scheelt het dus weer overgooien in de oven de laatste minuten? Of is dat grillen?
    Dat aanbraden in de crockpot zelf lijkt me handig maar las ook al veel terug in dit topic dat het vlees er rauw gewoon in gaat dus heb ik die functie nodig? Prijs verschil tussen de gewone 5,7 liter en die met extra opties is 50 euro dus wel de moeite om een goede afweging te maken.
    Wat zouden jullie ervaren slowcooker gebruikers kiezen?
    Ik heb nu in gedachten dat ik hem vooral zal gebruiken voor gerechten als pastasaus, gehaktballetjes, rotti, spearribs enzo.
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh ja en nu een stomme vraag misschien. Ik ben nogal van het koken met pakjes van honigh en knorr wereldgerechten. Zouden dat soort dingen (bijv. Zo een knorr kip tandori) ook in een slowcooker bereid kunnen worden?
     
  16. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag o er een crockpot. Ik heb een russel Hobbs van 6 liter en daar ben ik heel tevreden over. Ik mis geen andere functies.

    De vraag hierboven kan ik wel antwoord op geven. Ja dat soort dingen kan je er ook in doen. Vlees, kip, groente etc erin doen. Kruiden erboven op en aanzetten. Kind kan de was doen. Ik doe er ook regelmatig verspakketten in.
    Boemboes etc is ook makkelijk om zelf te maken hoor maar soms vind ik het ideaal zo'n pakje uit de winkel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Voor 6 personen zou ik trouwens wel een grote slowcooker aanschaffen. Anders ga je denk ik echt spijt krijgen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Bij de slager heb je ongemarineerde spareribs en onze buurtsuper heeft ook heerlijke hier.
     
    Marti en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    En dan geen vocht toevoegen bij dat soort pakjes en zakjes of minder dan je normaal toevoegt?
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Toen ik het verhaal voorlas aan man over de spearribs riep hij meteen bestel zo een ding dan! :D
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina