Deel je slowcooker recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

We zijn met zijn 4en (of eigenlijk 3 die eten) maar het lijkt me ook makkelijk voor met eters zodat ik dan niet in de keuken sta met visite maar van te voren alles klaar kan zetten ;)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Toen ik hem had zei mijn man ook gelijk: en wanneer spareribs.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Hoe groot is jouw slowcooker en hoeveel stuks / kilo spearribs kan je er in kwijt?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb de 6 liter en ik had er laatst 2 kilo in, maar zat nog niet vol.

Poolvos en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Top dan ga ik nog even verder kijken dan crockpot alleen want die gaat zover ik kan zien tot 5,7 liter.

6. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Zijn er ook recepten voor one pot pasta? Heb dit nog met de rijstkoker gedaan toen we even geen keuken hadden en lijkt me wel handig.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een russel hobbs

8. GossipGirlxoxo

Ook met uitneembare binnenpan, stand voor high en low, instelbare timer en automatisch over op warmhoudstand als het gerecht klaar is?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Jep

10. GossipGirlxoxo

Welk type heb jij? Weet je dat toevallig. Zie dat de prijs ook net wat leuker is als die van crockpot dus denk dat ik nu gewoon de knoop doorhak en direct bestel anders ga ik te lang zoeken en twijfelen :rolleyes:

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Ik zou het daarvoor niet gaan kopen, het gerecht word er niet beter op en wereld gerechten zijn al zo makkelijk.
    Ik vind de slowcooker echt voor gerechten die lang moeten garen en lekker zelf koken zonder kant en klare pakjes

De slowcooker in de link boven dit berichtje hebben wij ook, super ding en vooral lekker groot.

citroenrasp, Sado en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Die had ik gezien, maar die functie met thermometer en vacuum verpakt eten bereiden zal ik niet gebruiken dus deze is voor mij te uitgebreid denk ik. Hoewel hij voordeliger is dan een kleinere crockpot.

En wat betreft het pakjes/zakjes koken, ik wil met de slowcooker het voordeel halen uit het in de ochtend al "koken" omdat ik in de avond super weinig energie heb.

13. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Er zijn er ook net zo groot maar met minder toeters en bellen.
    Wat betreft de pakjes en zakjes is denk ik smaak gebonden, ik ken ook mensen die wel mixjes en boemboe gebruiken.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Iemand HET recept voor lekkere spare ribs??

15. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Afgelopen donderdag mijn Russell Hobbs slowcooker binnen gekregen en vandaag (zaterdag) heerlijk stoofvlees in de slowcooker gemaakt. Wat ik echt moeilijk vind is de deksel op de pan laten hahaha. Normaal roer ik even erdoorheen of dit of dat. Maar echt hoe ideaal. Je doet alles in de pan. Zet het aan...... paar uur later heerlijk stoofvlees.

ik heb de Russell Hobbs 22750. Dus de binnenpan kan op het fornuis, timer erop, grote pan. Ik ga eens rondneuzen hier voor lekkere receptjes.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Je moet inderdaad altijd het vochtgehalte aanpassen als je een gewoon recept ombouwt naar een slowcooker recept. Afhankelijk van hoeveel groente en vlees erin gaat en of er iets anders van vocht in gaat, kan je de hoeveelheid vocht in ieder geval halveren, maar soms ook gewoon weglaten. Er komt zowel uit de groentes als uit het vlees vaak redelijk veel vocht en dat verdampt niet.

Als ik bv bolognesesaus maak, moet er in mijn recept ook een halve liter bouillon bij. Dat laat ik helemaal weg en vervang voor het voor alleen een bouillonblokje.

En het handigste is natuurlijk even op internet neuzen naar slowcookerrecepten. Staan veel lekkere en niet al te ingewikkelde recepten, waarbij het vochtgehalte al klopt.

17. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik doe eigenlijk ook geen extra vocht erbij. En bv kokosmelk dan een half pakje.

Volgend weekend ook maar eens spare ribs proberen. Ben er sowieso al gek op dus dat moet goed komen.

18. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Het is een makkelijke toevoeging. 90 procent wat ik in de slowcooker doe is zonder pakjes en zakjes. Maar soms heb ik even geen half uur over om alle kruiden bij elkaar te zoeken en dat voor te bereiden. Dan is zo'n zakje of pakje ideaal.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Het zit er los bij dus dan kan je het wegleggen :) het is een super fijn ding namelijk.

Deel Deze Pagina