show je achtertuin ter inspiratie!

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Lieve kijkbuiskindertjes,

We wonen nu een jaar in ons paleisje en de tuin is ons vergeten kindje..
    Het is nu een wildernis met een lelijk terras.
    Dus spam ons maar helemaal plat met jullie mooie achtertuinen of minder mooie achtertuinen..
    Heb je er nog een kostenplaatje bij? Helemaal top!

Onze tuin is 15*7m en de schuur staat er ook nog in.we hebben achterin de poort en dus zal er een pad van voor naar achter moeten lopen

Google, pinterest en welke zijn al helemaal uitgeplozen. Dus die tip heb ik niet nodig! Kom maar op!

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha.... Dat wil je echt niet! Om een beeld te geven, we het gras in onze schaduwtuin maar opgegeven; dat wil niet. We hebben nu mos (ook leuk). De bamboe is uit zijn betonnenbak gebroken en neemt de voortuin over. Ik ruim het op, ik snoei wat bij.... Maar echt mooi wordt het niet. We zijn er allebei niet goed in. Maar succes, ik hoop dat jullie er beter in worden!

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Je kunt beter inspiratie in de lente/zomer zoeken..

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Heb wel nog 2 fotos van eind zomer

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Leuk sfeertje imensa!! Past wel bij ons..

Ja dan inspiratie opdoen is leuk... Maar wil dan eigenlijk al in mn nieuwe tuin zitten;)

6. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Begin van de lente zit je nog niet echt buiten hoor ;)

Daarbij kan een tuin binnen een week aangelegd zijn, ook mis je nu toch wel leuke acties. Die zie je namelijk altijd richting het seizoen

oh en kijkbuiskindertjes;):)

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Wij zitten buiten zodra er zon is, soms zelfs in de winter met dikke winterjassen aan, vuurkorf, marshmallows, heerlijk :D

Onze tuin valt niet echt te showen denk ik, het is amper tuin. Vooral héél erg veel m2 met gras/weilanden, met een vreselijk lelijk terrasje aan de zijkant, en wat speeltoestellen van de kinderen en een nog veel lelijkere enorme schuur waar ik met elke storm even tegenaan duw, in de hoop dat ie omvalt :D

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Bekijk bijlage 488748

Dit was onze achtertuin in ons vorige huis. Toen wat kalig ivm makelaarsfotos 😊 maar heb nu even geen andere.
    ons huurhuis nu heeft een tuintje en daarmee is alles gezegd.. het nieuwe huis wordt nog gebouwd en hopelijk kunnen we eind dit jaar nog wat van de achtertuin gaan maken.

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Van afgelopen zomer een paar

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

En nog eentje tijdens een plensbui :)... we maken eigenlijk zelden foto's van de tuin haha

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je zult er niet veel inspiratie uit kunnen halen vrees ik - hier vooral heel veel gras met bomen. En zooi :) ...

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

We zijn nu achterin druk bezig met een speeltoestel voor zoonlief - de glijbaan is bijna klaar. Verdere aanvullingen volgen wanneer we tijd/zin hebben.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Je kunt het van de zomer beter nog eens vragen...

14. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn tuin is zo'n kale bende nu ;) wij hebben recht toe, recht aan. Gras, antracietgrijze tegels en een houten tuinset.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Thnx ladies!! Ik wil in de zomer hooguit vragen of jullie ook zo lekker zitten in de tuin:):)

Zijn er meiden die een heg hebben geplaatst?? Wij hebbenachteraan een heg (link en rechts gewoon schutting) de heg neemt echter bijna 2m tuin in... Dus hij gaat eruit.. Man wil een heg vanwege t groene.maar t moet dan wel een smalle zijn..

16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben links en rechts schuttingen en achter een schutting met daarvoor een taxushaag.
    Ziet er inderdaad wat groener uit dan al die muren/hout. De taxus houden wij bewust smal, de haag is hoogstens 50cm diep.

Onder de overkapping hebben wij de loungeset staan (middag en avondzon) en achteraan in de tuin, naast de trampoline staat een metalen eethoek met natuurstenen tafel om aan te eten (ochtend en middagzon).
    Wij gaan onze overkapping in het voorjaar voorzien van verschuifbare wanden zodat we al wat eerder in het voorjaar kunnen genieten van het buitenleven.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben een boom achterin (uitgedund, vooral sfeervol en leuk voor privacy), verder gras en wat borders met struiken en bloemen. Stenen terras tegen het huis aa, en voor het terras een paar grote struiken (om de zichtlijn te breken). Paadje naar de schuur aangelegd vlak langs de border, om visueel een breed / groot grasveld te houden. Schaduwgras is wel veel werk, moeten minstens 2x/jaar nieuw inzaaien. Volgende tuin neem ik tegels :)

Rondom houten schuttingen, met hier en daar hoge bamboe's (polvormend).

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Uuz dat klinkt heel erg als hoe wij t willen.. Heb je foto
    ?

Whysteria ik had jou uit willen zonderen!! Bennietjaloersbennietjaloersbennietjaloers

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Butchke. Dat klinkt ook leuk. Is de schutting acjter de haag echt nodig? Want dat zou me dan te duur worden...dubbelop...

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nauwelijks, en ik post liever geen foto's.
    Maar het is precies zoals ik schreef. Boom is een meerstammige fruitboom, die worden ook bij eigen huis & tuin etc wel eens gebruikt omdat ze er zo leuk grillig uitzien.

Deel Deze Pagina