Deel jij veel over je zwangerschap met je moeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

8 jan 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    ik praat over mijn zwangerschap veel met me eigen moeder.
    en met me schoonmoeder.
    vind het wel fijn want dit is me eerste zwangerschap en kom er zo wel meer over te weten.

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Met mijn moeder heb ik het vaak over de zwangerschap, vooral om te bespreken hoe het met ons gaat (hoge bloeddruk vanaf het begin van de zwangerschap, dus ook vrij snel meds hiervoor die goed ingesteld moesten worden en dat heeft even geduurd), wanneer we weer voor controles naar het ZKH moeten en hoe de controle gegaan is, maar ook over hoe dingen voelen, waar we tegenaan lopen of wat voor leuke dingen er gebeuren.
    Ik moet zeggen dat mijn moeder ook vaak mee geweest is naar controles omdat ik vanwege de meds ook niet lekker kon zijn en daardoor dan geen auto mocht rijden. Zij ging dan mee als chauffeur, maar natuurlijk vooral als trotse oma :D

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik deel niks met mijn moeder; ik heb een contactverbod voor haar aangevraagd (en gekregen). Verder hou ik mijn blog bij waar ik vaak iets opzet, maar voor de rest ook niet. Ik krijg al gauw het idee dat 'nobody cares', dus ben ik eerder geneigd mijn mond te houden.

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik deel ook veel over mijn zwangerschap met mijn moeder, ze is zelfs bij de bevalling van mijn dochter geweest. Wel in overleg met mijn vriend natuurlijk maar die vond dat prima en eigenlijk ook wel fijn. Dus mijn moeder is ook deze zwangerschap weer heel belangrijk.

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Leuk om jullie verhalen te lezen :)
    Hier heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap eigenlijk heel weinig contact gehad met mijn mama.
    Dit zal deze zwangerschap identiek zijn.
    Ik heb heel veel gehad aan dit forum, dit was alles voor mij.
    Met mijn schoonmoeder kan ik heel moeilijk praten, zij is emotieloos en bikkelhard.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb bij de eerste en tweede echt alles gedeeld, ze wist het zelfs eerder dan mijn man maar dat komt omdat zij 4 dagen voor mijn NOD al van alles aan me merkte en met een test aan kwam zetten hihi (we werkten ook samen dus dat scheelt)

Nu is ze vorig jaar overleden en heb ik dat niet, ik mis het ergens wel maar weet gelukkig alles al (van haar) en ze heeft dagboeken als ik nog even haar "stem" wil horen (das wel fijn) het "mooie"ervan is dat ik nu veel meer met mijn man samen deel, daarvoor vond ie allemaal meer vrouwenklets en nu delen we toch weer meer (we zijn ook dichter bij elkaar gekomen door alles) dus mijn moeders werk zat er nog niet op :p

Verder praat ik met vriendinnen e.d. ik ben niet iemand van de 12 weken grens, dat vind ik persoonlijk een beetje onzin, ook door mijn ervaring met de vorige zwangerschappen. Daarnaast zie je het bij mij nu al dus kan het ook niet verbergen :p dus kan ik gezellig open erover praten...

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Mijn moeder is ook bij de eerste bevalling geweest, zo bijzonder de persoon die hetzelfde met jouw heeft meegemaakt erbij te hebben, ze vond het wel moeilijk om te zien (haar meisje in pijn) maar heel bijzonder.. bij de tweede hebben we het stokje overgenomen (was ik ook zekerder en wist hoe alles ging enzo)

8. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Mijn moeder is nogal snel bezorgd, dus ik weet niet of ik alles zou willen melden. Maar wel fijn dat ik toch voor vragen bij haar terecht kan en dat ze me ook regelmatig vraagt hoe het gaat.

9. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ja zeker ik praat over alles.. ik bel haar zeker 1 x in de week op om alles te bespreken en als ik iets heb mee gemaakt dan bel ik ook meteen.. als ik langs ga gaat het eigenlijk alleen maar over de baby..
    Ik heb wel een normale band met mijn moeder, maar we moeten niet te lang bij elkaar zijn want we verschillen nogal..
    Sinds ik uit huis ben (zo'n 7 jaar) gaat het beter, en sinds ik zwanger ben hebben we nog meer contact..
    Ik wil haar ook bij de bevalling en alles er omheen wil ik gewoon dat ze mee maakt.. Vind het ook belangrijk..

10. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik deel heel veel met mijn moeder en redelijk wat met mijn schoonmoeder. maar als ik er doorheen yit of me ongerust maak bel ik met mijn moeder. ben een echt mama,s kindje. naar anderen vertel ik alleen op vraag wat over mijn ywangerschap omdat het niet echt lekker loopt en omdat er heel veel mensen in mijn omgeving yijn die moelijk kinderen kunnen krijgen, vind het dan moeilijk om bij aan te komen met mijn ``negatieve``verhalen.

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben een binnenvetter dus deel niet heel veel, maar m'n moeder trekt het wel uit me, dat is wel fijn dus uiteindelijk deel ik wel veel met haar:).

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik deel heel veel met mijn moeder. Ik vind het ook leuk om alles te bespreken met haar en zij vindt het ook leuk. Ik vind het wel fijn zo!

Met mijn schoonmoeder deel ik ook zeker wel wat, maar lang niet zoveel als met mijn moeder. Daarvoor hebben mijn moeder en ik veel te goede band, die heb ik niet op die manier met mijn schoonmoeder.

Deel Deze Pagina