te vroeg bevallen! had jij een voorgevoel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door zwangervan4e, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Voor de dames die een te vroeg geboren kindje hebben gekregen, had jij altijd al het gevoel dat dit kon gebeuren of kwam het als donderslag bij heldere hemel?

Ik ben 24 weken zwanger en heb al weken veel harde buiken en ik heb het gevoel dat ik december ( 29 december uitgeteld) niet ga halen! Ik heb dit bij mijn vorige kinderen nooit gehad terwijl ik bij de 2e keer op keer bloedverlies en harde buiken had, toch heb ik nooit gedacht dat hij veel te vroeg zou komen! Nu heb ik dat wel is dat raar?

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn eerste is geboren met 36 weken en dat kwam eigenlijk heel onverwacht. De dag ervoor had ik het er nog met m'n sm over dat het waarschijnlijk nog wel 6 weken zou duren, omdat ik en mijn vriend ook met 42 weken werden geboren (heeft natuurlijk niets met elkaar te maken...maar goed). Het was dus een hele "schok" dat mijn vliezen plotseling braken.

Bij m'n tweede had ik dus het gevoel dat ik juist eerder zou bevallen, maar toen ben ik uiteindelijk met 39 weken ingeleid......

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn jongste zoon kwam 3,5 week te "vroeg" en het kwam echt als n donderslag bij me binnen .
    Avond ervoor zat ik nog met mn neefje te kroelen die 2 dagen eerder was geboren en daar had ik al wel krampen maar ja dacht dat het door de 9 trappen kwam die ik opgelopen had :)
    en ook nog grapjes gemaakt dat het ws begin december zou worden .
    Savond kon ik niet slapen en vroeg mn Smoeder ook om 1:00 of ik niet moest slapen , toen had ik nog steeds die krampen en dacht dat het dan maar voorweeen waren en om 5 uur waren mn vliezen gebroken in bed :S

De oudste was geboren met 41.1 en dus ging ik er helemaal niet vanut dat de jongste te vroeg zou komen
    nu HOOP ik overtijd te lopen maar denk ik eigenlijk ook niet dt ik 41weken haal laat staan 39 weken mja we zien wel .
    Harde buiken zeggen niet veel is n seintje dat je rustig aan moet doen :)

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    oh jahoor had bijna iedere dag wel 30 40 harde buiken heb al die tijd gezegd die komt eerder die blijft echt niet zitten zolang en na de 36 wk echo was ik die pijn zo zat toen zei ik ze mag wel komen en een dag daarna kwam ze heerlijk wat een verlossing

5. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    De laatste weken vond ik erg zwaar. 29 augustus besloot ik de verloskundige te bellen want ik kon niet meer en had veel last van mn rug en harde buiken. Van mij mocht de kleine echt wel komen hoor. Goed gesprek gehad met de verloskundige en nog even volhouden zei ze. Later die dag ging ik met mn partner naar de mac en begon daar nare pijn te krijgen. Naja het zullen wel voorweeen zijn. Maar nee hoor want de volgende dag met 38 weken is mijn princesje geboren.. op suikerfeest nog wel!!

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier de eerste bijna 3 weken te vroeg en de 2e bijna 2 weken.
    Ik had bij beide wel het gevoel dat ze eerder zouden komen.
    Toch kwam de bevalling steeds vrij plotseling, zonder echte voortekens en gingen ze ook supersnel. Meer echt een voorgevoel dus inderdaad.

7. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    achteraf gezien heb ik wel zien aankomen, al ingedaald met 20 weken, en heb op dinsdag nog aan de verloskundige gevraagd of alles nog wel goed was want ik had het gevoel dat ie tussen m'n benen hing zo'n beetje met veel harde buiken. ze heeft toen geluisterd "nee hoor alles goed"

ben de vrijdagavond met 34 weken bevallen in 3 uur tijd. Verloskundige gaf achteraf toe dat ze me die dinsdag had moeten doorsturen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van mijn zoontje ging ik onbewust kijken wanneer ik 36 weken was.
    Dat was op 28 December, wist ik veel.
    Nou 28 December om 13:00 ben ik ingeleid en ons zoontje is op 29 December geboren:D

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat toevallig op de 1e verjaardag van mijn zoontje uitgeteld:D

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb altijd een gevoel gehad dat hij eerder zou komen. ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen waarom, de verloskundige zei dat ik er niet veel waarde aan moest hechten.

Tim is geboren met 39+2 (dus eigenlijk niet zo heel erg te vroeg ;))

11. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik moet zeggen dat de meeste kindjes van jullie nog redelijk optijd waren dus na 36 weken zeg maar ik heb zelf het gevoel nog eerder te bevallen want heb regering steken in mijn vagina, rugkramp en harde buiken! Ik hoop dat ze blijft zitten tot 37 weken maar heb echt angst dat ze rond 30 weken zal komen, t is meer een gevoel! Misschien omdat mijn buik zo onrustig is? We zien wel! Ik laat het wel over me heen komen!

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het over je heen laten komen is ook het enigste dat je kunt doen. Gewoon afwachten, en als je echt iets raars voelt je vk bellen. En misschien, als je dat een rustig gevoel geeft, nog ff snel bij een info bijeenkomst bij je zkh langs gaan, de meeste hebben er wel maandelijks eentje over bevallen in het zkh, dan krijg je rondleiding over de verloskamers en de neonatologie en zo. Weet je in ieder geval wat je, in het slechtste geval, te wachten staat!

Ik wist heel zeker dat mijn eerste te vroeg zou komen, en deze gaat ook te vroeg komen. Maar wij doen in prematuren in onze familie :D Bij mijn dochtertje moest ik met 27wk al bedrust houden dus de spoed ks met 33 wk was geen verrassing. En nu (30 wk) moet ik ook al 50% gaan werken met wekelijkse controles vanwege bloeddruk, en 5 zorgelijke gynaecologen die het allee maar hebben over 'dat we in ieder geval het record van de vorige keer gaan verbreken' ;) Ik gok op zo'n 36 wk.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier bij de eerste zijn met 36,5 mijn vliezen gebroken en met precies 37 bevallen. Had wel een gevoel dat ik de 40 weken niet zou halen maar toen mijn vliezen braken was dat toch ook wel een verrassing omdat ik het toen nog niet verwacht had.

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik dacht dat er nooit 24 uur tussen het breken van de vliezen en de geboorte mocht zitten? of heb ik dat verkeerd onthouden?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt eigenlijk ook vanwege infectiegevaar!

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dat dacht ik ook al idd.

Panda81, wat is de reden dat er meer dan 24 uur zat tussen het breken van de vliezen en de geboorte?

17. 37 weken is toch niet te vroeg bevallen? mag toch tussen 37 en 42 weken zijn, dat is op tijd.

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik denk dat men hier uitgaat van de 'standaard' 40 weken.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kwam toevallig even in dit topic kijken en zie de onduidelijkheid over gebroken vliezen en bevallen.

Ik heb tijdens de voorlichting begrepen dat de weeen binnen 24 uur na het breken van de vliezen moeten beginnen. Dus breken de vliezen en zijn er na 24 uur geen weeen, dan zkh bellen om in te leiden.
    Dus het kind hoeft er niet na 24 uur al uit te zijn ;)

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ging er van uit tot 42 weken te moeten wachten daarom ook tot 36 weken doorgewerkt...
    Toen ik 37 weken en 6 dagen zwanger was had ik bijna geen leven in mijn buik VK toch maar gebeld en ik moest voor ctg en echo daar bleek weer dat het buikje erg voorliep op groei voor de rest was alles goed.
    met 38 weken moest ik even naar de Gyn voor een groei echo gewoon even voor de zekerheid en die zei morgen om 08.00 moet je terug in het ziekenhuis zijn want dan wordt je ingeleid :$:$ ( ik zei ook ja dat kan echt niet ik moet nog zoveel doen :):)) 's avonds heel het huis gepoetst samen met mijn man terwijl mijn schoonzusje aan de lopende band cupcakes aan het bakken was haha (alleen mijn schoonzusje en zwager wisten dat ik de volgende dag ingeleid werd)
    Ze vond het niks dat Nina weinig meer bewoog en ze waren bang dat ze alleen maar zwaarder werd.
    Met 38 weken en 1 dag bevallen van een meisje 3825 woog ze maar ze was gewoon 54 cm lang (echt een lang en mager meisje terwijl wij een heel dik propje verwachten :p:D)

Deel Deze Pagina