Deel t meest romantische wat jou ooit is overkomen

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik wacht nog steeds....

Mijn man is een superlieve goedzak. Maar romantisch....nee.

2. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas af en toe last van sombere, depressieve gevoelens. Op een avond was ik helemaal over mijn toeren en niets kon mij rustig krijgen. Ik was al een half uur non-stop aan het huilen, toen mijn man besloot me onder de douche te zetten. Ik dacht om net als een klein kind af te koelen. Hij ging alvast de douche aanzetten en toen ik in de badkamer kwam, had hij elk waxinelichtje en kaars uit huis verzameld en die allemaal aangestoken in een donkere badkamer. Mijn hart smolt helemaal, en toen moest ik nog veel harder huilen ;) Van geluk dit keer!

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Nou alles valt in het niet bij Betty's man haha maar hier als volgt:
    - Mijn vriend is de eerste waar ik ooit rozen van gekregen heb. Heel lief, na de tweede date.
    - Een keer moest ik tot laat werken op zaterdagavond en vriend moest hele nacht taxi rijden, dus zou hem pas weer de volgende dag zien. Toen ik thuis kwam stond er een soort filmpje op tv van een open haard en was het huis helemaal mooi opgeruimd
    - In onze vorige woning (appartement) hadden we een bad. Vriend heeft meermaals alle kaarsjes mooi aangestoken, dat zag er toch ook best wel heel romantisch uit.

Verder is hij de laatste jaren toch echt wel stukken minder romantisch geworden.

4. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    - De gedichten die mijn man voor me schrijft.

- Voor kerst heeft hij een vintage Chanel 2.55 op de kop getikt.

- Het verrassingsdiner voor mijn afgelopen verjaardag, alle vriendinnen uitgenodigd, voor hen betaald en wij bleven in een hotel slapen.

- Twee maanden na de geboorte van onze dochter heeft hij een hotel geboekt zodat ik een nachtje kon bijslapen en kon chillen.

- En als baarcadeau :) heeft hij een prachtig schilderij van mij laten maken.

Ik mag niet klagen :).

5. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Dit is echt heel lief!!

6. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Of je nou wil of niet, dat van die worst is gewoon romantisch hoor :), doet hij speciaal voor jou, ik vind het lief!

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn vriend heeft de Euromast afgehuurd en snachts terwijl we helemaal alleen waren mij te huwelijk gevraagd.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Romantiek zien wij een beetje al dineren bij kaarslicht lieve woordjes fluisteren tegen elkaar weet niet ... Beetje het film idee denk ik

Maar lieve dingen doen wij geregeld voor elkaar en ik ben ook echt dol op zijn acties zoals extra rijden naar een andere woonplaats om voor mij naar die ene slager te gaan ;)

En we leggen nog steeds briefjes neer voor elkaar " ben naar de winkel zo terug " maar ook ik hou van je en dan door het huis briefjes verspreid met de waarom.

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Mijn man is behoorlijk romantisch, en daarmee bedoel ik vooral attent, dingen speciaal voor je doen. Waxinelichtjes in de vorm van hartjes worden hier alleen sarcastisch neergezet :')

H

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #30 Novastar, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
    Mijn huwelijksaanzoek was echt het minst romantische ever. Echt tussen de soep en de aardappels omdat we aan het praten waren over hoe we het gingen doen als we een huis gingen kopen of bouwen (we hadden toen een huurhuis en dus niks geregeld qua samenlevingscontract ofzo). Toen zei mijn (nu) man: we kunnen ook trouwen. Ik: ja, is goed. Dat was het. Mijn man vond dat achteraf zo stom en saai dat hij stiekem een weekend Parijs heeft geregeld incl kaartjes voor de show in de Moulin Rouge (ik ben echt weg van de film, vandaar) en daar bij kaarslicht en een fles champagne vroeg hij me nog een keer. Met ring. Toen heb ik nog maar een keer "ja" gezegd. 😊

Verder doet mijn man wel vaker onverwachts iets liefs, dat vind ik wel romantisch. Van dat overdreven gezwijmel met rozenblaadjes, kaarsjes en handjes vasthouden moet ik niet zoveel hebben. Mijn man meer dan ik dus volgens mij vindt hij het af en toe wel jammer maar hij moet het er maar mee doen, haha! Echte romantiek is voor mij meer een onverwacht, ongepland mooi moment.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn man is totaal niet romantisch, maar hij heeft mij toch al 2x romantisch verrast. De eerste keer was ruim 5,5 jaar geleden, ik had tijdens de zwangerschap van de oudste net een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en kwam thuis. Ik moest van hem meteen de vorderingen bekijken in de slaapkamers. Bij onze slaapkamer had hij op de muur de eerste 2 regels van het gedicht gemaakt die de ambtenaar van de burgerlijke stand voor ons had uitgekozen als verrassing en die we beiden erg mooi vonden. Vond ik erg romantisch en moest echt een paar traantjes wegpinken (fijn met extra hormonen)...
    De tweede keer was 2 jaar terug. Hij zou een leuk uitje bedenken voor onze trouwdag, gewoon een dagje met zijn tweeën wat leuks doen dacht ik, naar het werd een weekendje Parijs. Ik kwam er halverwege België achter geloof ik...:)

12. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Verder dan dat hij met een bos rozen voor de deur stond en daarna een etentje bij een ribhouse is hij nooit gekomen.
    Ohja en hij heeft mij ten huwelijk gevraagd op de vuurtoren op klein Curaçao.
    Voor de rest moet eigenlijk alles uit mij komen.

13. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant

Hier net zo.... ach ik heb het maar geaccepteerd.. Hij is daar te nuchter voor :p

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn vriend is absoluut niet romantisch. Heel af en toe steekt hij wat kaarsjes aan en dat is het ;).
    Maar één keer met Valentijnsdag heeft hij mij wel weten te verassen. Hij werkte toen als pizzabakker en moest die avond ook werken. Toen heeft hij een bezorger met mijn lievelingspizza, een rode roos en een lieve boodschap gestuurd. Dat vond ik toch wel heel schattig. Ook al stelt het bij de meeste verhalen niks voor ;)

15. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja precies, die van mij ook. We hebben al 15 jr een relatie en ik denk dat de aantal bosjes bloemen op 1 hand te tellen zijn. En dan zijn het vaak ook nog eens rozen (ik haat rozen), maar hij vindt ze zelf zo mooi...

Zelfs zijn huwelijksaanzoek deed ie via onze dochter.

Gelukkig is ie lief en trouw en handig en boent ie altijd de wc's hihi :D

16. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Onze eerste nacht samen....was zo romantisch dat het eigenlijk met geen pen te beschrijven is...
    We kenden elkaar al een aantal jaren als "vrienden"
    Dat staat tussen haakjes omdat we niet letterlijk vrienden waren, maar hij de man van een goede vriendin was. Die vriendschap verwaterde, en na lange tijd nam hij contact met me op om een keer af te spreken en bij te kletsen. Er ging enige tijd overheen omdat ik aan het twijfelen was omdat ik eigenlijk geen zin meer had in contact met zijn vrouw. Tot ik van een vriend hoorde dat ze in scheiding lagen en contact met hem gewoon alleen dat was. Ik reageerde op zijn bericht en na korte tijd spraken we af. Het was een zonnige 2de Paasdag waarop al onze kinderen bij de exen waren, dus we hadden een heerlijk rustig dagje. Ik had wat simpele spulletjes gekocht voor een picknick in het stadspark waar ik tegenover woonde, en nam ook een voor ons traditionele fles Mede (honingwijn) mee. We genoten van elkaars gezelschap en spraken honderduit over de voorbije jaren en alles wat we van elkaar gemist hadden.
    Daarna het even zonnige centrum in om te genieten van live muziek en onze gezamenlijke lekkernij in de lokale pub: Guinness... Na enkele uren besloot hij om die avond niet meer naar huis te gaan en we hebben letterlijk de hele nacht op de bank gezeten, tegen elkaar aan, zonder bijbedoelingen, en alleen maar praten praten praten... Dat was de dag dat we onherroepelijk verschrikkelijk verliefd op elkaar werden, en op dat moment durfden we het geen van beiden toe te geven, niet aan elkaar...niet eens aan onszelf....
    De volgende dag, eigenlijk om 6 uur smorgens vertrok hij naar zijn werk, en ik meldde me ziek die dag. Ik heb de halve dag verslapen en smiddags kwam een vriendin langs die meteen korte metten maakte met mijn knikkende knietjes. Ze bleef net zolang zeuren tot ik aan mezelf toegaf dat ik verliefd was. Toen begon het. Ik stuurde hem een SMS en er werd heen en weer geflirt. We spraken de volgende dag af om uit eten te gaan en de eerste kus was magisch....
    De kinderen kregen meivakantie en we konden elkaar 1,5 week niet zien. Na de vakantie spraken we af. Hij kwam op 8 mei en zou een week blijven. Hij is nooit meer weg gegaan...

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Lief, BloemJK!

Hier werd ik totaal onromantisch door de man in kwestie gestoord terwijl ik zijn romantische kanten uit de doeken wilde doen :')
    Dus nu heeft hij pech en ga ik niet iedereen jaloers maken met het hele verhaal van mijn huwelijksaanzoek (terwijl ik zelf ten huwelijk gevraagd worden altijd maar suf vond maar daar trok hij zich niks van aan :p) en volsta ik met de mededeling dat hij de verlovingsring zelf heeft gemaakt. En nee, hij is niet toevallig al edelsmid, en ja, hij was mooi ;)

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mijn partner is bakker in Groningen en ik woonde in Rijswijk (Z-H) hij werkt snachts vooral, maakt lange dagen, nooit op een bepaald tijdstip thuis enz. En ik....ik ging fulltime naar school.

Kwam thuis, kijk naar de post beneden in de brievenbus (portiek woning) en heb een kaartje van de bakker met de tekst op de voorkant bij de foto 'de lekkerste bolletjes zijn die van de bakker' ofzoiets en op de achterkant geschreven 'voel zelf maar' Hvj ... Liep naar boven en lag hij heerlijk in m'n bed te slapen! Zo lief en niet verwacht. Daarna zijn we ruim een jaar op en neer gereden 3 a 4 X p.w. En heb ik m'n opleiding afgerond en ben ik naar Groningen verhuist ;)

19. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Dat mijn man een reis had geboekt naar Argentinië.
    Februari, hier winter, daar zomer.
    Was de beste vakantie ooit!!!!

Een hele week zonder man en kinderen:D:cool::D

Alleen maar buenos aires ontdekken, wijn bij de lunch en nog meer wijn bij het zwembad! En geen enkele keer gestoord worden :)

20. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wauw, staan hele romantische dingen tussen!!

Mijn huwelijksaanzoek was ook romantisch, op een bootje op zee op vakantie (Kroatië), muziekje aan..😍😍

Verder wel eens kaarsjes en rozenblaadjes maar dat was meer aan het begin van onze relatie haha.

Ik denk dat ik nooit zoiets cadeau zou krijgen als alleen 1 of meer nachtjes weg.. Jammer😁

Deel Deze Pagina