kitten in asiel:(

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    even een vraagje..

Mijn zusje heeft voor de kindertjes een kitten gekregen.. Kids zijn er helemaal wild van..

Nou is de kitten uit huis ontsnapt toen mijn zwager boodschappen ging doen.. Niemand die doorhad dat het beestje wegsloop...

Iedereen helemaal verdrietig.. Overal gezocht met z'n allen. Zij was nog niet gechipped oid..

uiteindelijk heet mijn zusje haar gevonden op de site van het asiel.. Maar de kosten van terughalen zijn voor hen te hoog.
    Ze zitten in de sanering. Dus een betalingsregeling kunnen ze niet aangaan en de plaatsingskosten zijn hoger dan het weekgeld dat ze krijgen.

Stel je voor ik bel het asiel (durft mijn zusje nu niet te doen omdat ze bang is voor de kosten) en ik leg het verhaal uit.. Denk je dat ze de kitten dan gewoon terugkrijgen?
    Wij hebben eigenlijk ook het geld nu even niet liggen voor hun, mijn man is zijn baan kwijt dus moeten wij slimme dingen doen (verder geen problemen hier hoor:p)

(overigens snap ik dat een asiel geld vraagt hoor! zij moeten ook de boel draaiende kunnen houden, dus daar gaat het niet om)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou zeker bellen en het verhaal uitleggen, je weet maar nooit!

In ieder geval gaan bellen, anders haalt straks een ander het katje uit het asiel..

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Waarom niet? Als je zusje zelf meegaat boeit het asiel echt niet wie betaald ;)

Edit: verkeerd gelezen maar zou sowieso verhaal voorleggen wat er precies is gebeurd. Misschien dat ze alleen kosten hoeft te betalen van het eten? Je weet maar nooit.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik denk niet dat het asiel het diertje zomaar kosteloos gaat terug geven. Zij moeten inderdaad ook ergens geld mee verdienen. Proberen kan wel altijd natuurlijk, misschien dat zij ergens een speciaal potje voor dit soort gevallen hebben?
    Ik moet wel heel eerlijk zeggen: als zij deze kosten al niet kunnen betalen, kunnen ze misschien beter het beestje daar laten zitten. Stel dat hij ziek wordt, dat kost een stuk meer dan dit hoor. En de kosten van de entingen en chippen zijn ook niet mis.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Erg sneu en balen voor ze..
    Maar wat ik me toch afvraag,hoe wil ze het katje van levensonderhoud voorzien als ze het nu al krap hebben?
    Beestje chippen,ontwormen,inentingen en voeding en div kost ook geld....

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Kunnen jullie ouders haar het geld niet lenen?
    Ik vind het een erg sneu verhaal namelijk.
    Als ik kon zou ik zelf haar geld geven. Dit moet toch op 1 of andere manier op te lossen zijn.
    Het asiel zelf zou ik hier niet mee lastig vallen eigenlijk...
    Ik zou proberen het familiair op te lossen.

7. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Buiten dat ik het heel erg sneu vind voor het kitten vooral, was dit ook de eerste gedachte die ik had....
    Wat als het diertje ziek wordt?? Dan kunnen ze de dierenarts ook niet betalen, dat is vaak duurder dat het terughalen van een kitten uit het asiel...

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik mag aannemen dat ze hierover van te voren al hebben nagedacht? Of iemand betaald dat voor hun, of zo?

(ik dacht dus ook hetzelfde hoor)

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kosteloos het diertje ophalen zal denk ik niet gaan. Er zullen al kosten gemaakt zijn.

Maar zet een asiel zn dieren niet pas op de site als ze klaar zijn voor de verkoop? Dan hebben ze hem al even daar... dan is die misschien ook al geholpen enzo.

Kunnen ze ook bewijzen dat het hun kat is? Zo niet dan lijkt het me sterk dat het asiel het dier überhaupt mee geeft als ze horen dat dr financieen er niet voor zijn.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hou maar op! dat hebben mijn man en ik hun ook verteld.. Voor ze de kitten kregen al..
    Maar ze wilde zo graag voor de kids zo'n beestje..wij hebben 2 katten en daar waren hun kinderen zo gek mee.. enz enz enz..
    Ergens hebben wij ook dat gevoel wel.. Maar dan zie ik hun dochter weer die zo verdrietig is! Bah!

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja er zijn wel foto's enz..
    Kitten is 11 november gevonden.. ze zag hem gisteren op de site.. heeft eerder wel contact gehad met asiel en toen zeiden ze haar niet te hebben.. zal wel misgelopen zijn

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    weet je.. het gaat om 100 euro.. dat vind ik gewoon een behoorlijk bedrag...

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hoe lang zijn ze de kitten al kwijt dan? Want een asiel mag ze pas na 2 weken herplaatsen.
    In principe zou je zus geen plaatsings geld hoeven te betalen. Maar de meeste asiels vragen rond de 20 euro als je je kat op komt halen.

14. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hulp vragen bij de gemeente! Als ze in de hulpverlening-sanering zitten zijn er vaak veel "potjes" waar ze hulp kan krijgen. En de gemeente is vaak ook degene die het asiel subsidie geeft.

Ook als het diertje wat gaat mankeren enzo zou ik echt de gemeente benaderen. Ook de dierenbescherming kan vaak wel wat betekenen!! Echt doen!

En ik zou echt nadenken over een verzekering! Als er iets gebeurd kan dat echt heel fijn zijn! T geeft ook aan dat er wel over nagedacht is hoe het katje verzorgd moet worden. (Je verzekert jezelf ook voor ziektekosten immers)

Succes!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het wel snel dat het dier dan al ter adoptie wordt aangeboden. Asiel waar ik stage gelopen heb was dat geloof ik 1 of 2 weken na dat het dier gevonden was pas zodat de eigenaar nog kon melden...

Ben bang dat je in dit geval niet onder de kosten uit kan komen of misschien dat alleen de kostwn vergoed kunnen worden die tot nu toe gemaakt zijn... voeding en wellicht chippen e.d. (doen asiels altijd)

Vind het wel kwalijk als het dier leid aan dat de eigenaar te weinig geld heeft... hoe vervelend dat ook is voor de familie dan heeft hij het ergens anders beter...

Kijk ook maar uit dat dat iemand anders je niet voor is en hij al verkocht wordt

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Eerlijk gezegd begrijp ik het asiel wel. Als eigenaar heb je verantwoording en hoor je gewoon geld apart te hebben voor het geval dat en in het asiel hebben ze kosten gemaakt voor het katje (dierenarts, verblijf, voer). Maar als ze dit niet kunnen betalen hoe gaat dat dan met voer, inentingen, chippen en sterilisatie/castratie?

Overigens hoop ik natuurlijk wel dat ze hun katje op de 1 of andere manier terug krijgen.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou idd contact opnemen ivm de wachttermijn voor het ter adoptie aanbieden!

Welk asiel is het? Wel gewoon in NL?

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja hoor.. gewoon hier bij ons in de gemeente..
    Hij staat bij de gevonden dieren..
    Kijk als het om 20 euro gaat betaal ik het wel hoor.. Dat is niet onoverkomelijk.. 100 is mij gewoon te veel..
    Ik bel morgen gewoon wel even met ze als ik op tijd uit mijn werk ben.. ben benieuwd!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zou idd gewoon even bellen. Wie weet valt het mee. Druk de eigenaren wel op de borst dat ze het beestje goed moeten verzorgen, dit kost ook geld!

En de gemeente om hulp vragen vind ik niet kunnen... zijn mensen die die hulp harder nodig hebben dan iemand die een nieuw diertje aanschaft zonder over de financieen na te denken.

20. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    100 euro vind ik wel erg veel hoor als hij nog bij gevonden dieren staat. Dat zou ik ook niet zo kunnen missen.
    Mijn kat is wel eens in het asiel terecht gekomen en daar betaalde ik toen 20 euro voor. Hij was wel gechipt, dus ik heb hem gelijk dezelfde dag opgehaald.

Deel Deze Pagina