Hallo, Ik ben de laatste 2 weken voor 50 % ziek gemeld op me werk. Nu gaat echter vandaag mijn verlof in. Moet ik nu dan ook bij het UWV een betermelding doorvoeren? of doorgeven dat verlof in gaat? Op het werk is me verteld dat hun de boel zullen regelen en me ook weer beter zullen melden etc. Alleen in een brief staat dat ik bij veranderingen dit door moet gaan geven. Groetjes Yuna
Beste Yuna, Je wilt weten of je zelf iets moet doorgeven nu je van (gedeeltelijk) ziek overgegaan bent naar de Zwangerschapsuitkering. Het klopt, de werkgever moet de zwangerschapsuitkering voor je aanvragen. Als je zwangerschapsuitkering begint stopt automatisch de Ziektewet-uitkering. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Binnen vier weken na de aanvraag ontvang je een beslissingsbrief over de uitkering. Wijzigingen die je zelf aan UWV moet doorgeven zijn bijvoorbeeld een nieuw adres of telefoonnummer. Actuele informatie over het aanvragen van de Zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een goed zwangerschapsverlof. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare