deels afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door gewoon Sanne, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoihoi,

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en dus is mijn kolfrecht op mijn werk voorbij. Nu heb ik vakantie opgenomen, want ik had nog veel dagen staan. Als ik weer aan het werk moet (over 3 weken) wil ik afgebouwd hebben naar 2 voedingen. Ik zit nu op 3. Ik hoef dan niet meer op mijn werk te kolven.
    Ik vroeg me af hoe ik dat het beste aan kan pakken? Gewoon de 2e voeding ineens weglaten? Sinds een week of 2 heb ik nauwelijks nog het gevoel dat ik 'volle' borsten heb, ook 's morgens niet. Toch kan mijn dochtertje 's morgens uit beide kanten wel 8 minuten goed drinken. Is dit het 'stabiel worden' van de BV?
    's Avonds drinkt zr soms zelfs maar een minuut of 4 en geeft dan zelfs wat terug bij het boeren (deed ze voorheen praktisch nooit).

Ons schema ziet er nu zo uit:
    - 08:00 BV (ik gok zo'n 180 cc --> 2x ca 8 minuten goed drinken)
    - 09:45 fruihap
    - 10:00-12:30 slapen
    - 12:45 BV (ik gok max. zo'n 100 cc, soms maar heel kort)+ 1,5 boterham
    - 15:00-17:00 slapen
    - 17:30 avondhap + yoghurt
    - 20:00 BV (ik gok max. 100 cc, soms maar heel kort)

Als ik vroege of late dienst heb betekent dat wel dat ik 's morgens om 05:30 of 's avonds om 00:00 thuis moet kolven. Heb ik dan de ochtend erna wel genoeg BV, omdat ik 4 uur later heb gekolfd dat mijn dochtertje normaal drinkt?
    Verder drinkt ze nog altijd nauwelijks iets anders dan mijn BV, en ook niet mijn BV uit een fles. Als er een BV wegvalt, moet ik dan 's middags KV bijgeven, of kan ik het bij 2x BV laten en water/sap/thee bij de boterham (als ze dat neemt)?

Weer een hoop vragen....
    Alvast erg bedankt weer voor de moeite!!!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, ik zou gewoon 1 voeding weg laten. Je borsten kunnen dat vast prima aan.
    Of je na 4 uur weer voldoende voeding in je borsten hebt zal vanzelf blijken. Je dochter laat best wel merken of het goed is of niet.
    Of je sap of melk moet gaan bijgeven weet ik niet, daar weet het cb weer meer van.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina