Deels bv deels kV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lara1985, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Hallo dames.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb. Ik ben helemaal happy 😁
    Nu geef ik nog volledige bv. Maar ik wil dit afbouwen als ik met mijn nieuwe baan begin. Ik weet wel dat ik 'recht' heb op kolfverlof maar ik wil niet daar gelijk gaan eisen.
    Zijn er hier moeders die deels bv geven en deels kV? Ik geniet namelijk echt van ons momentje samen en als ik dat op deze manier nog kan rekken graag! Hoe hebben jullie afgebouwd? Eerst een middag voeding eruit? En deze dan vervangen door kV of eerst de bv uit de vriezer opmaken? En na hoeveel dagen de volgende voeding weglaten?
    Kolven jullie savonds dan nog af? Zodat er voor overdag nog een flesje bv is?

Liefs Lara

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je kindje als je gaat beginnen?
    En gefeliciteerd, wat goed zeg! :)

3. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ze is nu drie maanden dus zou dan een goede 5 maanden zijn.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Denk niet dat je productie dat gaat trekken, ik zou voorstellen dat je wel kolfrecht wilt maar net iets minder tijd zoiets.

O sorry lees nu dat je af wilt bouwen jammer ! Rest zal vast tips voor je hebben

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Het is inderdaad 1 voeding per keer.

Ik ben zelf nu aan het afbouwen, en ben begonnen met een voeding eind van de middag te laten vervallen.
    Ik merk nu dat m'n bv al zo terug gelopen is, dat ik deze week nog een voeding ga laten vervallen. Ik zit nu gemiddeld op 5 voedingen bv en 1 flesje 180/6
    Ik verwacht binnen nu en een paar weken helemaal afgebouwd te hebben.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Je zou toch kunnen overwegen om te gaan kolven op je werk, mocht je daar zelf voor open staan. Ik ben na mijn zwangerschapsverlof gestart met een volledig nieuwe baan en werkgever.

Ik vond het ook 'lastig' om nog voor mijn eerste werkdag aan te kaarten dat ik graag wilde kolven. Achteraf ben ik heel blij dat ik het toch gedaan heb. Het heeft geen moment moeilijke blikken opgeleverd. Ik heb het kort van te voren aangegeven, toen ik ook andere praktische zaken vroeg rondom mijn eerste werkdag (hoe laat starten, etc.) De kans is groot dat je nieuwe leidinggevende deze vraag al vaker heeft gekregen.

Het zou zonde zijn als je het niet wil vragen, omdat je zelf denkt dat het te lastig is, terwijl je baas het mogelijk niet zo ervaart.

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    mocht je niet willen kolven op het werk, zou ik nu langzaam gaan afbouwen om stuwing te voorkomen. Wil je je kleintje straks toch mamamelk kunnen geven en/of je productie zoveel mogelijk op pijl houden zou ik 's ochtends na de ochtendvoeding kolven, dan na werktijd voeden, en dan voor het naar bed gaan ook (als ze doorslaapt zou je dan ook kunnen kolven) Liefst ook nog een nachtvoeding, die schijnen extra goed te zijn voor de productie. En wellicht wil je kleintje nog wel een voeding in de avond (die van mij tenminste wel, maar dat is een echte borstenman :)).

Kans bestaat dat je productie terugloopt, kans bestaat dat het niet gebeurt, kun je helaas weinig van zeggen. Wat je wel zou kunnen doen is op vrije dagen wel aanleggen, maar weet niet of je dan op je werkdagen stuwing krijgt (kreeg ik wel tot ca 1,5jr, maar ik zat ruim in mn melk en geef nog 2/3 nachtvoedingen).

En eerlijk, ik snap wel dat je bij een nieuwe werkgever niet meteen over kolven begint, ook al heb je er recht op.

Oh ja, vergeet ik nog: Gefeliciteerd met je nieuwe baan en veel succes!

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Bedankt voor de tips!!!

Deel Deze Pagina