Baby 6 maanden, bijvoeding, obstipatie en 's nachts veel wakker.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Florien80, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is volgende week 6 maanden.
    Hij krijgt Nutramigen flesvoeding en bijvoeding (toen hij ongeveer 4,5 maand was) (fruit en groente).

Maar nu het probleem;

Hij krijgt 5 keer een fles van 165ml, maar drinkt deze nooit leeg. Soms laat hij halve flessen staan en soms drinkt hij ze bijna leeg (zit dan nog 10/20 ml in). Groente en fruit vindt hij heerlijk. 's ochtends eet hij een potje fruit leeg en 's avonds een potje groente (potjes voor 4 maanden).
    Ik bied deze dan vrij snel na een fles aan, zodat er genoeg tijd tussen zit voor zijn volgende fles. Maar hij drinkt dus nooit zijn fles leeg en gaat ook vaak heel moeilijk doen, kronkelen, overstrekken. Boeren tussendoor helpt niet, hij blijft hetzelfde doen.

Nu komt er ook nog bij dat zijn ontlasting erg stevig is, soms met keutels en er zit soms wel twee/drie dagen tussen en dan nog poept hij geen lekkere luier vol. Ook heeft hij erge moeite het er uit te persen.

Overdag is het een wolk van een baby overigens hij lacht erg veel en oogt tevreden, hij slaapt 's ochtends nog 1,5 uur en 's middags ook. Eind vd middag doet hij ook nog een slaapje en blijft daarna vrij moe, dus eigenlijk vanaf die tijd slaapt hij het liefst door met onderbreking voor de fles.

Maar 's nachts is hij dus erg veel wakker. Hij krijgt om 23.00uur nog de fles en gaat dan gelijk weer slapen. Maar vanaf ongeveer 01.30 wordt hij steeds wakker, vaak om het uur en moeten dus steeds naar hem toe om even zijn speentje in te doen, maar dit helpt dus altijd maar een klein uurtje en komt dan weer.

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat kunnen we hier aan doen? De nachten zijn erg vermoeiend en we hebben ook nog een dochter van 4,5 jaar die er ook vaak wakker van wordt.
    Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het vele wakker worden, zou dit met zijn moeizame ontlasting te maken kunnen hebben? Of slaapt hij overdag/eind van de middag teveel? Of krijgt hij te weinig voeding binnen? (Ik bied hem weleens een fles aan 's nachts, maar drinkt hier ook niet super veel van en wordt dan alsnog steeds wakker daarna). Dit gaat nu al weken zo en we raken echt vermoeid.

Help!!

We zijn al bij de kinderarts geweest, maar die kon ons ook niet adviseren. Op het consultatiebureau vinden ze het erg vervelend voor ons, maar hebben ook geen oplossing.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen Florien,

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven

Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina