Contract niet verlengt en verloopt IN zwangerschapsverlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by dolgelukkig, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

Sep 4, 2008
    224
    0
    0
    Mijn verhaal is duidelijk. Ik ben 1 mei in een nieuwe baan gekomen. Raakte zwanger en heb na mijn eerste half jaar contract nog een half jaar contract gekregen. Het liep toen al niet lekker (economische crisis) En nu wordt het contract dus ook niet verlengt, we verliezen te veel. Mijn verlof gaat volgende week in. En dus verloopt het contract tijdens mijn verlof.

-Heb ik recht op volledige zw-schapsverlof/vergoeding? (Werkgever zegt van wel)
    -Moet ik al in mijn verlof naar het CWI. (Weet eigenlijk niet of ik namelijk gelijk weer wil werken. :oops: )
    -Moet ik iets regelen betreffende mijn verlof? Werkgever zegt dat alles geregeld is, voor de hele termijn. Maar wil het zeker weten)
    -Je hebt toch recht op 16 weken en niet 14 weken? Hij gaf aan 14 weken.
    -Hebben we nog recht op kinderopvangtoeslag? Tijdens en na verlof?

Wie weet de antwoorden?

2. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    -Heb ik recht op volledige zw-schapsverlof/vergoeding? (Werkgever zegt van wel)
    Je hebt gewoon recht op zwangerschapsverlof, dit krijg je van het UWV. Je werkgever moet dat wel doorgeven bij het UWV dat jou contract niet wordt verlengd.

-Moet ik al in mijn verlof naar het CWI. (Weet eigenlijk niet of ik namelijk gelijk weer wil werken. :oops: )
    Als je na je verlof een uitkering wil ontvangen, is het wel verstandig om in je verlof al naar het CWI te gaan. Als je niet gelijk wil werken na je zwangerschapsverlof en je vraagt niet in je verlof al een uitkering aan, heb je er later ook geen recht meer op volgens mij(weet niet precies hoe dat zit)

-Moet ik iets regelen betreffende mijn verlof? Werkgever zegt dat alles geregeld is, voor de hele termijn. Maar wil het zeker weten)
    In principe regelt je werkgever je verlof met het UWV, waarschijnlijk wordt je wel gebeld door een medewerker voor verder informatie.

-Je hebt toch recht op 16 weken en niet 14 weken? Hij gaf aan 14 weken.
    Je hebt recht op 16 weken verlof.

-Hebben we nog recht op kinderopvangtoeslag? Tijdens en na verlof?
    Daar heb je recht op, als je van de belasting zorgtoeslag krijgt, wordt dit automatisch geregeld. (zo niet, kun je het zelf nog aanvragen, je weet maar nooit bij de belastingdienst :p )

Sterkte met de situatie en geniet van je verlof!![/i]

3. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    als je na je verlof geen baan hebt. Heb je geen recht op kinderopvangtoeslag.

Mamavj2008 wat jij bedoelt is denk ik de kindertoeslag ;)

Share This Page