Deels in ziektewet en op vakantie willen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tinkelbel, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Momenteel zit ik deels in de ziektewet (50%) door bekkenklachten. Kan ik dan wel weekje met vakantie? Volgens mij mag het wel, maar voel me wel beetje bezwaarlijk aangezien hele dgn werken mij zwaar valt.

En moet ik dan hele dgn vakantieverlof opnemen of zit dit anders gezien 50% ziektewet?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Volgens mij moet dit wel in overleg, en als je maar niet gaat waterskieen of de marathon gaat lopen ofzo:p, maar lekker een weekje ontspannen kan dit volgens mij prima.

Ik weet niet hoe het met vakantiedagen zit, ligt er ook aan hoe je ze nu opbouwd denk ik.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vakantie gaat zoals gewoonlijk in overleg, maar je zit 50% in de ZW... dus 50% vakantiedagen en 50% ZW.

4. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Voor mij geldt precies dezelfde situatie. Ook 50% ziektewet door bekkenklachten en over 5 weken op vakantie. Vraag me ook af of ik dan halve dagen vakantieuren kwijt zal zijn of hele. Van de week eens vragen op mijn werk, maar hoor het liefst hier verhalen van anderen. Vrees dat ze namelijk gaan proberen hele dagen in te houden.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat zou lekker zijn zeg :( jij 100% dagen inleveren en je wg ook nog 50% vergoed krijgen van UWV!!!!! Nee hoor, 50-50 omdat je ook voor 50% in de ZW zit hoor.

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Als je 50% ziek bent (of dat nou door een zwangerschap komt of niet) hoef je als je een dag vrij neemt ook maar 50% van je uren op te nemen. Als je op vakantie gaat of wilt moet je dit wel overleggen met de bedrfijfsarts. Als hij/zij het goed vind kan je leidinggevende er weinig tegenin brengn (tenzij het qua werkzaamheden echt onmogelijk is natuurlijk, maar dat zou ook gelden als je niet ziek bent).

Deel Deze Pagina