hallo Ik heb deze week een bloedtest laten doen bij mijn huisarts, als voorbereiding op mijn eerste bezoek bij de gynecoloog volgende week. Toen ik vanavond mijn resultaten ophaalde, vertelde de dokter mij dat alles in orde was. Toch zag ik in de resultaten dat er een verhoogd TSH gehalte was, met een normale FT4. Ik heb hier vooraf nooit last van gehad. Kan het dat dit als symptomen: veel honger (lees: uitermate vééééél!) en extreem moe (lees: extreeeeeem) heeft. Ik weet dat dit normaal is bij een zwangere vrouw, maar vroeg het me toch af of het deze symptomen niet verhoogd of zo... Wat houdt een verhoogd TSH gehalte met normale FT4 precies in en wat zijn de gevolgen? GROETJES
Hoi jelly, TSH stimuleert de afgifte van je schildklierhormoon aan de bloedbaan. Dat is je FT4. In de zwangerschap moet er meer schildklierhormoon worden aangemaakt. Daarom is het TSH verhoogd dus je lichaam is aan het werk volgens het boekje! Geen zorgen! Anders had je huisarts je dat wel verteld! Groetjes imke Gefeliciteerd!