Beste medewerker, 10 december ben ik met zwangerschapsverlof gegaan en kreeg ik een WAZO uitkering, hiervoor had ik een ww uitkering. Mijn wazo uitkering duurt tot 1 april 2013 en mijn ww uitkering zou duren tot 31 mei 2013. Is het nu zo dat die einddatum van 31 mei nu ook 16 weken opschuift? En wanneer moet ik bellen voor herleving van mijn ww. Mvg. Juffie
O ja nog een vraag. In mei gaan we twee weken op vakantie, moet ik dit ook doorgeven? Of hoe werkt dat?
Beste Juffie26, Je wilt weten of de einddatum van je WW-uitkering opschuift met de duur van je WAZO en wanneer je moet bellen om de WW-uitkering te laten herleven. Verder wil je weten of je een vakantie moet doorgeven en op welke manier. Is je WW-uitkering gestopt vanwege de WAZO? De einddatum van je WW-uitkering schuift op met de periode van de WAZO. Je dient zelf je WW-uitkering te herleven. Dit kun je op zijn vroegst een maand voor het einde van je bevallingsverlof doen. Wanneer je bent uitgeschreven als werkzoekende dien je jezelf ook weer in te schrijven als werkzoekende. Het herleven en opnieuw inschrijven als werkzoekende doe je op www.werk.nl met behulp van je DigiD code. Geef je vakantie altijd door. Gebruik hiervoor het wijzigingsformulier WW. Actuele informatie het herleven van je WW-uitkering vind je hier en een vakantie melden hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare