Deeltijd Bol

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    ff offtopic, diaantje78 jij bent al heel lang zwanger:d

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    foutje, sorry dacht dat het zwangerbanner was omdat ie tot 40 weken gaat. Mijn excuses nogmaals!

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Welke richting spreekt jou aan Diaantje?

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik volg de MBO opleiding Pedagogisch Werk. Hiermee kan ik straks bij een kinderdagverblijf gaan werken. De opleiding duurt een jaar. Ik moet één dag naar school en 75 dagen stage lopen. Als iemand vragen over deze opleiding heeft, hoor ik het wel. (voordat ik hier een heel verhaal schrijf waar niemand op zit te wachten:))

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Tara ik! Werk je nog ergens anders? Of heb je alleen een stage, wil zo graag die opleiding doem! Hoeveel kost die opleidig? Boel vragen meteen he? Haha oh en waar doe je die opleiding?

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb dezelfde vragen als Desert!
    Want dat klinkt hartstikke goed te combineren met een baan.
    Vertel vertel....

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vertel het graag hoor:) Ik werk dit jaar nergens anders, maar heb het daardoor wel erg rustig hoor. Ik zou er gemakkelijk één of twee dagen bij kunnen werken, dus ik zit in een luxe positie. (heb hiervoor een hele drukke baan gehad en zat er een beetje doorheen, dus even een rustig jaartje voor mezelf genomen).
    Ik volg de opleiding via Capabel Onderwijs Groep. Deze zit op meerdere locaties in Nederland, ik volg hem in Arnhem. Het enige nadeel is dat het een particuliere opleiding is en daardoor best prijzig. Weet het niet precies, want ik betaal per maand, maar volgens mij betaal ik in totaal zo'n 3500 euro. Behoorlijk wat geld natuurlijk, maar dan ben je ook binnen een jaar klaar en heb je voor altijd dat papiertje.
    Ik heb trouwens nog recht op studiefinanciering (250 en leen nog 500 bij) en ik krijg stagevergoeding (80 euro). Dus in totaal ontvang ik 830 euro. Betaal hiervan zo'n 330 euro per maan voor mijn opleiding, dus houd nog zo'n 500 euro over. Daar redden wij het net mee voor een jaartje.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik loop trouwens twee dagen stage per week. Daardoor moet ik 37 weken stage lopen. Je kan ook kiezen voor drie dagen per week, dan ben je binnen 25 weken klaar met je stage.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    En hoe vaak moet je dan naar school? Hoeveel uur thuisstudie?

En mag je ook minder stagelopen, bv een halve of hele dag per week? Want ik werk ook nog 2.5 dag en wil niet elke dag weg zijn.

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    1 dag per week naar school. Ongeveer een halve dag tot een volle dag thuisstudie (maar ik vind het echt heel erg meevallen....) Als je de dag op school veel doet, heb je echt weinig huiswerk. Minder stagedagen kan helaas niet. Twee per week is het minimum. En daar zit wel een goede gedachten achter vind ik. Met één dag per week maak je echt geen deel uit van het team en de groep kinderen. Het is dan heel lastig voor zowel jezelf als voor de kinderen om aan elkaar te wennen en een band op te bouwen. Ik vind zelf twee dagen al erg weinig, daarom werk ik nu, in de zomer, ook drie dagen. Dat bevalt me veel beter.

11. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Whaha, was ik maar zwanger.... Voorlopig gaat dat helaas ook niet gebeuren :(

Maar goed nu ff ontopic ;) Als mijn zoontje naar de kleuterschool gaat dan wil ik weer gaan werken/studeren, dat is over een half jaar. Waar mijn gevoel op dit moment naar uit gaat is de zorg. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik in de zorg wil doen. Het is zo breed.... Kinderopvang lijkt mij ook leuk... Pffff moeilijk moeilijk lol... Gelukkig heb ik nog een half jaar om daar over na te denken.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh Diaantje wat lijken we op elkaar. Ik heb dus precies hetzelfde.

Ik heb ooit SPW gedaan, maar na 1 jaar geswitcht naar Meao en dat had ik achteraf nooit moeten doen. Want omscholen wil ik al zo lang, maar ik vind het gewoon lastig als je eenmaal aan je inkomen gewend bent. Ik kan niet meer zonder mijn loon nu we een koopwoning hebben en 2 kids.

Ik wilde laatst medisch secretaresse worden, maar ik heb navraag gedaan bij verschillende ziekenhuizen en alle 3 gaven ze aan dat er gewoon bijna geen vacatures in zijn. En met kinderopvang schijnt dat dus net zo te zijn.

Daarnaast weet ik ook echt niet wat voor soort opleiding ik moet gaan volgen, gezien het inkomen wat ik moet halen. En ik wil ook niet elke dag weg zijn, want heb ook nog 2 kids.

Het wordt ons zo moeilijk gemaakt om om te scholen.

Ik loop elke keer vast!!

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Het is inderdaad heel lastig en je moet best wat opofferen. Ik had echt een heel goed salaris, waar ik never nooit meer aan kom in de kinderopvang. Daarnaast hebben wij in die periode ook een hypotheek afgesloten. We hebben onze levensstijl dus behoorlijk aan moeten passen, maar dat had ik er graag voor over. Het verschil is natuurlijk wel dat ik nog geen kinderen heb.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat is ook een heel groot verschil, want dan kun je gewoon bijna de hele week werken. Met kinderen wil je ook gewoon tijd met hun doorbrengen. Daarom is het ook zo moeilijk!!!

Ik weet het ook ff niet meer. Er is dus weinig werk in en het is lastig te combineren...

Deel Deze Pagina