Computer om 22:00 laten locken...

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een buurvrouw van mij wil voor haar zoon een programmatie op de computer zodat hij niet meer tot diep in de nacht kan gamen. Ze heeft onze hulp ingeroepen, want zelf heeft ze geen verstand van computers.
    Nu had zij het over ‘clicktime’, maar als ik op internet lees is dit meer voor het tijdschrijven van bedrijven.

Kent iemand dit programma, of kan iemand eventueel een ander programma adviseren?

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Heel simpel. De stekker ophalen om 22.00.

Programmaatjes zijn er wel maar een beetje slimme jongen of meid heeft dat binnen no time gekraakt

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb een tijdje onze WiFi om 22:00 uitgezet automatisch. Je kan ook voor een specifiek iemand de WiFi blokkeren. Ik heb dat zelf ingesteld maar dat is ingewikkeld. Er zijn ook programma’s voor inderdaad.

Bijv https://www.netnanny.com/

Of een gratis alternatief;
    https://family.norton.com/web/?sr=http://www.ilovefreesoftware.com/30/windows/security/onlinefamily-manage-and-monitor-online-activities-of-kids.html

Of https://www.gratissoftware.nu/downloaden/windows-live-family-safety.php

Je kan ook een stopcontact met timer kopen. En dan gewoon de hele WiFi (het stopcontact van het modem) of bijv alleen het internet boven (als je bijv voor boven een router hebt) uitzetten. Doordat je de stroom naar het modem of de router uitzet. Kun je natuurlijk ook handmatig doen.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als mijn zoon straf heeft pak ik trouwens gewoon zn muis en/of controllers af. Zonder controllers valt er niet veel te gamen.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Mijn ouders hadden (hebben?) Clicktime. Elk kind x aantal uur binnen .... en .... Afgesteld op het kind. Als het te weinig was door bv werkstuk maken kon ma er tijd bijgeven

6. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Volgens mij heb je dat alleen bij filternet toch?

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik zou een tijd schakelaar in de meterkast doen op het modem.
    Schakelt internet uit ( verwacht dat hij kabel internet heeft).

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Stekker pakken, beetje goede gamer kan zo’n tijdsklok ook omzeilen.;)

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Precies wat ik ook al zei. Modem afsluiten kan wel maar dan heb je dus zelf ook geen internet

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Geen idee, dat hebben ze wel ja maar of het alleen daarbij is durf ik niet te zeggen

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas ligt de moeder vaak vroeger in bed dan zoon ivm ziekte.
    En zo slim is de jongen niet, dus denk dat dat geen probleem is. Tijdschakelaar trapt hij denk ik niet meer in hoor.

12. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Eerlijk. Ik denk dat die dingen niet veel helpen. Hoe oud is die jongen? Het enige wat helpt is praten. Straffen en verbieden heeft denk ik weinig invloed op een leeftijd waarop ze gamen. Mijn zoon is 14 en gamet (hoe schrijf je dat eigenlijk?) ook graag. Op een bepaald moment begon het me ook te storen en begon z'n schoolwerk eronder te leiden. We hebben heel wat gepraat (en geruzied), maar uiteindelijk, na heel wat afspreken en opnieuw veranderen , enz. toch een mooi compromis gevonden. Ik heb "geleerd" dat hij graag wil gamen. Ik kan dat moeilijk begrijpen. Maar als ik eerlijk ben lag ik 's avonds ook stiekem in bed te lezen tot 23u, terwijl ik eigenlijk om 22u moest slapen. Voor hem is z'n game als een boek voor mij. Dus afgesproken dat schoolwerk voorgaat, maar dat ik begrijp dat hij daarna ook nog even wil gamen. We overlopen samen of alles gedaan is, hij maakt z'n boekentas voor de dag erna en daarna mag hij gamen. Vroeger moest hij om 21u30 gaan slapen. Nu ga ik om 21u30 naar boven om te zeggen dat z'n tijd erop zit. Meestal vraagt hij om z'n spelletje te mogen afspelen. Ik laat dat altijd toe, zeg dat ik erop vertrouw dat hij dan stopt en ga weer naar beneden. Ik heb me een paar keer moeten inhouden, maar ben bewust niet meer gaan kijken zodat hij ook wist dat ik hem echt vertrouwde. Tegen ten laatste 21u45 hoor ik hem naar de badkamer gaan om z'n tanden te poetsen en gaat hij slapen. Ok, hij gaat een half uur later slapen dan ik zou willen, hij gamet meer dan ik zou willen, maar hij kan er elke morgen zonder morren uit, z'n schoolwerk is verbeterd, dus vind ik dit een mooi compromis. Echt waar: sloten en programma's brengen alleen wantrouwen en bedrog. Alleen luisteren naar elkaar en praten helpt echt!

Blijdorp, Ysabella, Shakes en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap dat jullie reacties allemaal goed bedoeld zijn, maar ik vind het zo jammer dat ik hier op de site eigenlijk nooit antwoord krijg op mn vraag.
    Ik snap echt wel dat praten de meest ideale oplossing is, maar soms ben je het praat-stadium al voorbij, of zijn er andere dingen waardoor een andere aanpak nodig is dan bij een gemiddeld kind.
    Deze jongen (tiener) heeft een aantal rugzakjes en 'praten' is niet wat bij hem binnenkomt.
    Daar komt bij dat zij in het verleden goede ervaringen hadden met zo'n lock-programmatje.
    De jongen heeft het licht niet uitgevonden (om maar even onaardig te zeggen), dus kraken zal hem niet gaan lukken.

Dus, om terug te komen op mijn vraag: wie kent het programma Clicktime uit de praktijk of wie kent een ander alternatief programma?

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dit doen wij ook bij onze 14 jarige.
    Voorheen was er altijd strijd en ruzie omdat die van ons moest stoppen maar door handvaten die we hebben gekregen zijn wij er ook op deze manier in gaan staan en het gaat beter. Hij gamed naar mijn idee nog steeds veel te veel maar hij doet er ook nog heel veel naast en dat maakt dat het ieder geval in balans blijft. Hij traint meerdere keren per week voor de voetbal, spreekt af met vrienden en gaat na de voorjaarsvakantie bij de Jumbo werken, dus ipv gamen kan die dan vakken gaan vullen ;)

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank! Dan ga ik toch even verder op dat clicktime.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je spreekt tijd af en daar hebben ze zich aan te houden .Doen ze dat niet volgen er consequenties door bijv stekkers van apparaten te halen. Wekker erlangs. Gaat af dan afronden en uitzetten.
    Blokkades etc zijn te omzeilen.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    merah vindt dit leuk.
  18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mijn dochter had zoi2ets ook op haar pc, die kon alleen maar van 07:00u tot 21:30u op haar pc en daarna ging hij op slot.
    moet even nakijken hoe we dat toen hebben ingesteld.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb drie links gepost naar computer programma’s... :rolleyes:

Blijdorp en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466