(Ik twijfelde even of dit in Mama & Gezin zou moeten, maar ik denk dat het hier in de Lounge beter op zijn plek is?) Zou jij andermans kind(eren) durven corrigeren? Mijn man zijn oma is overleden en daarom gaan we komende week naar mijn schoonouders (ze wonen niet in Nederland) voor de begrafenis. Mijn zwager komt ook met zijn twee kinderen (kleuters); wat betekent dat we met zijn allen in één huis verblijven. Aan de ene kant fijn om samen te zijn tijdens zo'n verdrietige gebeurtenis, maar aan de andere kant maak ik me zorgen Zijn kinderen krijgen een volledig vrije opvoeding en worden dus niet gecorrigeerd als ze stout zijn. Vooral de oudste is een ongeleid projectiel De vorige keer was ons zoontje zo bang van haar gedrag, dat ik een paar keer met hem (krijsend van de stress) naar buiten moest om hem uit haar buurt te houden. Ik heb er toen niks van gezegd, maar nu twijfel ik of ik haar deze keer wel terecht moet wijzen als ze zich weer zo misdraagt. Ik heb het één keer gedaan toen ze hondenpoep op wou rapen, maar dat werd destijds absoluut niet gewaardeerd Bovendien zijn ze deze keer niet bij ons thuis... (Zwager en schoonzus liggen overigens in scheiding, dus zij komt niet mee.)
Ik corrigeer wel kinderen van vrienden of familie maar zijn hebben daar ook geen problemen mee als dit gebeurd. Ook corrigeer ik, in bijvoorbeeld de speeltuin kinderen van een ander wanneer zij mijn kinderen slaan en er grijpt niemand in. Maar in deze situatie is het de broer van jouw man die het niet waardeert wanneer je zijn kinderen corrigeert, in dit geval zou ik (vooral omdat het een verdrietige gebeurtenis is) geen zin hebben in ruzie en daarom je zwager aanspreken op het gedrag en niet het kind zelf of het voor deze keer laten als het gedrag niet te heftig is.
Dit. Ik corrigeer zeker andere kinderen als ze zich misdragen. Maar ben het eens met de laatste alinea.
Ja, jammer dan, als hij er niets van zegt en jouw kind gewoon bang is voor de oudste door haar gedrag zou ik daar zeker iets van zeggen.
Afhankelijk van wat het kind doet. Slaan etc moet gecorrigeerd worden vind ik, hondenpoep oprapen, tja, erg vies maar mijn kind heeft daar geen last van en vind ik het taak voor de ouders.
Gecondoleerd. Ruzie of niet ik zou het doen als het jouw kind kwetst of pijn doet. Eigenlijk wel alles maar begrijp dat je de lieve vrede wil bewaren. Dus voor de rest zou ik de vader erop aanspreken.
Ik corrigeer alleen andere kinderen als de ouders het niet doen en ik of mijn kinderen last van ze hebben. Zo rende ons buurjongetje tijdens de kraamvisite ongevraagd naar boven bij ons in huis en trok de kasten overhoop. De ouders zeiden hier niks van toen heb ik hem wel naar beneden gestuurd. Maar als een kind bijvoorbeeld op straat aan het schreeuwen is bemoei ik me er niet mee.
Heel eerlijk... in jullie geval zou ik niet samen in één huis willen. Als er onder normale omstandigheden niet over de wijze van opvoeden / corrigeren te praten valt, moet je erop rekenen dat dit nu helemaal niet het geval zal zijn. In zo'n periode staat iedereen toch al onder emotionele hoogspanning. Ik zou dit er niet bij willen hebben! Je weet nu al dat het voor jullie kind stress gaat opleveren, dus ik zou dan ervoor kiezen in een hotel o.i.d. te gaan zitten. Dan eventueel maar wat korter. Maar zodat je wel een plek hebt waar je je gewoon kunt terugtrekken en niet op elkaars lipt hoeft te zitten. In mijn omgeving zit ik met de meeste mensen met kinderen wel redelijk op één lijn qua opvoeding. Ik doe het dus wel en vind het ook prima als anderen mijn kinderen aanspreken op hun gedrag. Maar dat is wel iets dat ik ook eigenlijk met iedereen wel eens besproken, zodat we van elkaar weten dat we dat prima vinden.
nja als jouw kind bang is op pijn word gedaan door het andere kind zou ik wel wat zeggen ja. Alle andere dingen die geen directe betrekking hebben op mijn kind zou ik lekker laten gaan.
De vorige keer smeet ze met eten, sprong ze op de banken, gilde ze in het gezicht van ons zoontje, etc. Ik vind het dan zo moeilijk om de grens te bepalen wanneer je er echt iets van moet zeggen. Zeker in zo'n situatie waarin iedereen zich verdrietig voelt. En mijn zwager laat volledig over zich heen lopen Maar hopelijk kan mijn man zijn broer er dan op aanspreken, mocht het nodig zijn. Dat ik wat zei van die hondenpoep was uit reflex Ik schrok er zo van, dat de "NEE NIET DOEN" er zo uitfloepte haha! En een hotel zou heerlijk zijn, maar dat kunnen we ons momenteel even niet veroorloven We hebben precies afgelopen maand pech gehad met van alles en nog wat, dus het geld vloog eruit.
Ben het hier mee eens. Je kan eigenlijk al voorspellen dat het een kruitvat gaat zijn die paar dagen. Iedereen staat al onder meer stress en tijdens zo'n emotionele, verdrietige gebeurtenis wil je niet in ruzie liggen met je zwager. Over je andere vraag: als een ander kind mijn kind pijn doet en die wordt niet gecorrigeerd, zeg ik daar zeker iets van. Ik laat mijn kind niet pijn doen omdat een ander kind een zogenaamde 'vrije' opvoeding moet krijgen, kom nou.
Als het direct effect heeft op mijn kind of mezelf zou ik er zeker wat van zeggen. Het is allemaal al verdrietig genoeg en dan moet je je niet ook nog eens vreselijk irriteren aan een kind die van de ouders alles mag. Dat de ouders van alles pikken wil nog niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen.
Nee ik zou niet een ander kind corrigeren. Ik zou de ouders er op aanspreken. Ik zou het ook niet accepteren dat iemand anders mijn kind corrigeert. Maar goed..ik corrigeer ze natuurlijk zelf wel. Dus dan is het anders als een ouder dit niet doet. Erg lastig.
Jazeker! Ik vind het zelfs fijn als een ander mijn kinderen corrigeert. Ik zie nu eenmaal niet altijd alles, dus fijn als een ander ook een oogje in het zeil houdt (en ingrijpt waar nodig). Mits het op een juiste manier gebeurt natuurlijk. Ik zou gewoon het kind corrigeren als jij of jouw kind last heeft van het gedrag. Iemand aanspreken op zijn gedrag moet naar mijn idee altijd kunnen, of het nou een kind of een volwassene is. En als je zwager het niet waardeert, moet hij het zelf maar doen...
Ik ben wel heel benieuwd wat je dan van het volgende vindt: - Bbq bij ons in de tuin, ouders zitten lekker te kletsen en zien niet dat hun kind door mijn bloementuin loopt. Ik loop naar het kind toe en zeg dat hij op het gras, mag spelen, maar niet tussen de bloemen. - Bbq bij ons in de tuin, ouders zitten op dit moment met de rug naar de spelende kinderen toe en kind van een vriendin wordt een beetje baldadig en gaat met bekertjes (drink)water gooien. Hierbij wordt ook water naar binnen gegooid. Ik zie het wel, loop er naar toe en vertel het kind dat ze mogen stoeien en plezier maken, maar dat we niet met water (naar binnen) gaan gooien. In mijn ogen heel normaal, ben benieuwd hoe jij hierin staat als het over jouw kind zou gaan?
Als welk kind dan ook in mijn kinds gezicht staat te schreeuwen en de ouder zegt er niks van, dan doe ik het zelf wel. Ik laat mijn kind niet koeioneren door een ander kind omdat diens ouders het niet nodig vinden om in te grijpen. Dingen die ze doen waar jij het niet mee eens bent, maar waar je zelf of je kinderen niet direct "slachtoffer" van zijn zou ik laten gaan.
Ik zou 'mijn kind pijn doen en kwetsen' inderdaad als grens trekken voor het corrigeren. De rest is aan de ouders zelf. Ik weet verder niet wat het meisje precies deed om je zoontje bang te maken, maar als het om druk, ongecontroleerd gedrag gaat niet specifiek gericht op jouw kind, kun je daar in mijn ogen niet zoveel mee. Gecondoleerd!
Als jouw kindje er direct last van heeft zou ik corrigeren. Maar ja als zo'n kind met eten mag gooien etc dan is dat aan de ouders denk ik. Als ze poep wilt oprapen moet ze dat zelf weten desnoods rol je er door heen. Maar als een kind jouw kind er mee belast ja dan zou ik er zeker wat van zeggen. Maar kan je geen hotelletje nemen in de buurt zodat je niet onder een dak hoeft?
Dank je Ze deed meerdere dingen, maar ons zoontje (de goedzak...zucht) liet het allemaal over zich heen komen. Totdat ze stilletjes voor zijn neus ging staan en plotseling begon te gillen. Tja, toen was het krijsen. Waar ik dan echt de kriebels van krijg is dat zij dit soort gedrag grappig lijkt te vinden
Maarja je kan toch niet altijd alles zien...? Als ik in een bungelland/monkeytown oid ben en jou kind slaat de mijne dan corrigeer ik jouw kind... lijkt me erg vreemd dat jij dan op hoge poten verhaal zou komen halen en niet accepteert dat ik jou kind heb gecorrigeerd.