Voorschoolse opvang met 30 weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Liza84, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Hoi,

Ik werk bij een buitenschoolse opvang en doe één keer per drie weken voorschoolse opvang, op dinsdag en donderdag. Voorschoolse opvang houd in dat ik om 06.30 mijn bed uit moet, om 07.00 op de fiets zit om 20 minuten te fietsen, om 07.45 de kinderen ontvang in het gebouw en om 08.00 vertrek om ze naar school te brengen. Om 09.00 ben ik ongeveer weer thuis.

Nu heb ik drie kinderen en geen rijbewijs. Dat betekent dat ik ze met een bakfiets naar school breng. Een kind van 4, één van 5 en één van 8.

Ik ben nu bijna 30 weken zwanger. Het gaat lichamelijk gezien aardig goed. Fiets veel. Word wel wat trager, maar het gaat nog.
    Toch kost het me met voorschoolse opvang veel: eerst een eind fietsen, drie kinderen in een bakfiets vervoeren en dan weer naar huis fietsen.

Mijn vraag: wat zeggen jullie ervan als ik besluit om na deze donderdag géén voorschoolse opvang meer te doen? In maart moet ik het dan nog twee keer doen en dan ga ik met verlof. Ik zie dat eigenlijk niet meer zitten. Het is vroeg en ik moet best een eind fietsen. En dat met zo'n buik...

Het lastige is dat ik de enige ben van de medewerkers die in dezelfde plaats als de BSO woont. Ik woon 'in de buurt' (20 min. fietsen), terwijl de anderen eerst 20 minuten met de auto moeten rijden. Maarja. Ik ben zwanger. Ik ga het niet aanhouden omdat een ander te ver weg woont, toch?

Ik hoop op jullie mening! Zal me vast helpen in het maken van de beslissing.

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Moeilijk om hier advies in te geven hoor!
    Ik weet namelijk niet wat jij voelt.

Als ik van mezelf uit ga dan denk ik, kom op meid, nog 2 keer, dat overleef je wel! Maar ik had een gemakkelijke zwangerschap.

Dus... ik zou zeggen, luister naar je lichaam.

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik zou juist het omgekeerde doen dan wat Anakin zegt...
    Ook al is het nog maar twee keer, als jij voelt dat het te zwaar wordt dan moet je het niet meer doen. Juist omdat het maar twee keer is zullen ze dat vast makkelijk kunnen oplossen! En voor jou en je baby is het ongetwijfeld beter, je eigen lichaam is prima in staat jou aan te geven wat je nog wel of niet trekt. En blijkbaar gaat het even niet. Ik zou eraan toegeven.

Succes met je beslissing!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat te zwaar is moet je idd niet doen hoor!
    Zeker tegen het einde vind ik dat je best wat voorzichtiger mag worden. Kan je niet gewoon overleggen op je werk? 2 keer is toch wel op te vangen door je collega's?

5. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Bedankt voor de antwoorden!

Ik vind eigenlijk dat ik nog heel veel doe en beweeg! Gisteren heb ik deze voorschoolse opvang gedaan en ik merkte gewoon dat het zwaar was. In het geheel, zeg maar. Ik heb daarom besloten dit over drie weken niet meer te doen, omdat ik dan 34 weken zwanger ben. Eigenlijk vind ik zelf ook dat andere collega's dit best over kunnen nemen. Dus bedankt voor de reacties, het heeft me absoluut wat geholpen. Gek eigenlijk, dat je je om zulke dingen al druk kunt maken :oops: . Naja.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    denk vooral aan jezelf en je kindje. Gaat het niet, dan gaat het niet, ook al is het nog maar voor 2 keer. Volg je gevoel en ze vinden vast wel een oplossing voor die paar keer!
    succes met je beslissing

Deel Deze Pagina