Nu ben ik zelf niet erg fit op het moment, hoort erbij! Maar ook heb ik een chronische vermoeidheidssyndroom dus zal het misschien nog wel erger worden. Kan me niet continu een dag of wat ziekmeldden. Hebben mensen hier ervaring. Een collega van me heeft van 3 maanden tot ruim na bevalling thuisgezeten omdat het iet ging. Ik hoef dat niet perse denk ik maar bijv halve dagen lijkt me een oplossing, zou dit mogelijk zijn...
Ik vind het altijd een lastige kwestie, je bent nog erg aan het begin en je vermoeidheid zal echt nog veel erger worden. Daarbij krijg je later ws ook lichamelijke klachten waardoor werken moeilijk wordt. Ik zou proberen het nog wat langer vol te houden. Ik heb in de eerste 4 maanden echt heel veel geslapen, ik deed eigenlijk niets anders dan werken en slapen. Toch wel blij dat ik het toen volgehouden werd, want daarna werd het nog veel zwaarder en ben pas met 7 maanden halve dagen gaan werken.
Dat is waar ik probeer het ook maar heb ook 3 paarden staan die ook aand8 willen en heb niet echt het leukste werk dus ja wil niet al mn tijd in werk steken en slapen....he ?!
tsja je moet het zelf weten natuurlijk. Ik vond het wel belangrijk dat ze me voor vol aan bleven zien op het werk, zwangerschap is immers geen ziekte. Ik vind persoonlijk dat als je minder gaat werken dat je ook echt moet rusten en geen andere activiteiten moet ondernemen, maar das mijn mening maar...
Hoe heb je het met je 3 paarden en je werk opgelost toen je nog niet zwanger was dan? Ivm je chronische vermoeidheid? Lijkt mij persoonlijk erg zwaar. Tenminste ik denk dat je nu fulltime werkt? Ik zou echt niet minder gaan werken omdat je moe bent en je werk niet leuk vindt.... Hoe wil je dat dan straks gaan doen als de kleine er is? Of stop je dan met werken? Voor nu zou ik toch je tijd steken in je werk en slapen... T is even niet anders. Dat hoort ook bij zwanger zijn niet waar? Sterkte! K
tja je kunt je ook niet ziek gaan melden of minder werken om vervolgens voor je paarden te gaan zorgen of ben ik nu gek. Vrijwel iedereen heeft meer last van vermoeidheid in het begin van de zwangerschap en op t einde weer....daar moet je denk ik gewoon ff doorheen.
Overleg even met je arbo arts! (En voor die paarden zul je toch wel iets anders erbij moeten regelen. Dat redt je nu niet meer. Je kan niet in de ziektewet gaan zodat je wel voor hun kan blijven zorgen. Ik regel nu ooke xtra oppas voor mijn kinderen omdat ik het anders niet trek.)
Ik moet nog iets meer dan 3 weken werken, maar ik heb echt het gevoel dat ik het niet meer trek.... Het hele weekend heb ik nodig om van de werkweek bij te komen. Bij de vk is alles goed, dus geen medische reden om te stoppen.... Ik vind het zo moeilijk, ik wil graag blijven werken maar ik zou ook zooooo graag wat minder werken om "bij te tanken"..... Kweet het niet meer.
leg het voor aan je baas! Het is heel begrijpelijk en wellicht doet hij helemaal niet zo moeilijk! Of leg het voor aan je arbo arts!
Ik zou het gewoon bespreken op je werk. Maar je kan inderdaad niet halve dagen gaan werken en dan voor je paarden zorgen, als ze daarachter komen ben je echt zuur. Lastig he die vermoeidheid. Ik heb er ook zo'n last van. In combinatie met de misselijkheid is het helemaal niet te doen. Ik heb me deze week ook ziek gemeld maar ga het volgende week gewoon weer proberen en gaat het niet dan ga ik gewoon naar huis toe. Dan heb ik mijn best gedaan, toch? Maar ik ga ervan uit dat het me wel lukt!
wat een watjes zijn sommige, niet te geloven, ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat je serieus zo'n instelling hebt van ziekmelden omdat je zwanger bent, dat wordt nog wat als er dalijk ook een dikke buik bijkomt! ik denk dat bijna iedereen de eerste weken alleen maar gewerkt en geslapen heeft. dat zijn niet de meest leuke weken, maar je hebt wel je verplichtingen
Hallo medevermoeide dames, ook ik ben er zo eentje die alleen maar slaapt en werkt (moet trouwens zeggen dat het beter lijkt te worden). Misschien even een tip (misschien kennen jullie hem al...). Als je zwanger bent, heb je recht op extra pauze. Deze extra pauze bedraagt 1/8 van je werktijd, dus als je acht uur werkt mag je een uur extra pauze nemen. Misschien een idee om deze 's morgens of 's middags op te nemen zodat je een uurtje langer kun slapen of een uurtje eerder naar huis kunt? Wellicht dat dat al scheelt en hoef je je ook niet ziek te melden. Groetjes Monique
Ook ik ben erg vermoeid, vooral de laatste tijd. En heb ook zwaar werk namelijk schoonmaak, trappenhallen schoonmaken, ga maar eens een hele dag trappen lopen pfff... Maar ook ik probeer gewoon vol te houden, al heb ik wel het idee dat ik nu een griepje krijg, ben al vanaf donderdag verkouden en voel me echt ellendig, zelfs vandaag (vrije dag) in de stad had ik geen puf meer om te shoppen... ben ik niet gewend haha. Maar probeer gewoon vol te houden, dan heb je er straks ook geen spijt van. Groetjes Femke
petrabr; Vind niet dat je mensen zo hard moet veroordelen. Dat jij er zo overdenkt is jou recht, maar ieder kan zich anders voelen. De een kan meer hebben dan de ander. Denk dat het ook nog afhankelijk is van het werk wat je doet of je je ziek meld of niet. Denk dat als je de hele dag achter een bureau zit je minder snel moe bent dan wanneer je de hele dag aan het lopen bent en zwaar moet tillen etc. Groetjes Martine
petrabr...Ik heb ook veel moeite met je reactie... niet eens omdat ik vind dat je hard oordeeld, maar ik vind je reactie gewoon domweg kortzichtig...de ene zwangerschap is de andere niet helaas... ik denk dat iedere zwangere vrouw het lieftst gewoon door blijft werken en voor volle kracht gezien blijft worden... Ja we hebben verplichtingen maar als je griep hebt en je ziek voelt, meldt je je ook ziek...dus als je zwanger bent en je ziek voelt ...moet je maar gaan werken omdat je had kunnen weten dat je je beroerd zou voelen? nou dat gaat er bij mij niet in...grote onzin vind ik het...en of je nou 9 weken zwanger bent of 7 maanden...als je je niet goed voelt...zit er geen verschil tussen...degene die zich nu als met 9 of weet ik veel 20 weken beroerd voelt...krijgt het misschien wel extra zwaar als ze 7 maanden zwanger is...dus reageer even verder dan je eigen neus lang is zou ik zeggen...en ga er niet zomaar vanuit dat andere vrouwen zich aanstellen! GR. Jeslin!
Ja, misschien gaat petrabr een beetje kort door de bocht, maar door de woordkeuze van TS krijg ik toch een beetje een zelfde gevoel. "ziekjes/vermoeid" is toch geen reden om je ziek te melden van je werk? Neem dan een vrije dag op. Als je niet in staat bent om te werken, dat is wat anders. En nee, je kunt niet iedereen over een kam scheren. Sommige mensen werken door tot ze echt niets meer kunnen, anderen melden zich al ziek omdat ze te weinig energie overhouden voor 'leuke dingen'. Beide uitersten vind ik persoonlijk te ver gaan.
maar dat verschil heb je altijd los van de zwangerschap... Ik ken mensen die zich ziekmelden omdat ze een einde aan hun relatie hebben gemakat, dat vind ik raar...maar daar schijnt iedereen dan ineens wel begrip voor te hebben...want ze hadden zo een lange relatie...en puntje puntje is zo een lieve meid... en zo ken ik nog tal situaties... ik blijf erbij dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft en zeker met zwangerschap helemaal aangezien het welzijn van je ongeboren kind voorop staat... ik las ergens wat over je ziek te melden omdat je dan je paarden zou willen verzorgen...ik heb het fijne ervan niet gelzen...dat vind ik niet kunnen, maar als je veel klachten heb....yo go girl..en meldt je vooral ziek dan...wanneer er iets mis is met jou kind, zal jij de enige zijn die eronder lijdt niet je leidinggevende of je collega's...dus daar heb ik echt lak aan...
Mijn mening blijft hetzelfde, ik reageer hier in dit topic op dit onderwerp, niet op je ziek melden omdat je paarden wilt verzorgen ziek is ziek...of je nou 9 weken zwanger bent of 8 maanden...daar blijft ik bij