HELP!! kan niet kiezen; HTC of Samsung

Discussion in 'De lounge' started by MiSe, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiSe

MiSe Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sorry, maar ik ben echt een nerd wat betreft telefoons en ik moet er binnenkort toch echt 1 kiezen. Ik twijfel tussen de HTC Sensation en Samsung Galaxy.
    Kunnen jullie mij voor- en nadelen opoemen noemen? Ik heb net een vergelijkingsvideo gezien, maar ben nu helemaal de weg kwijt ;)

Heeeeeeeeeeeel erg bedankt alvast voor jullie ervaringen/advies! ;)

2. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Ik heb gekozen voor de Samsung, deze nu 1 weekje in mijn bezit en ik ben helemaal happy! Hij is echt zo snel als wordt beweerd... ik vind het design niet zo mooi, maar in allerlei vergelijkingen en testen had hij toch net een streepje voor vaak... En man wat kan hij toch veel!!! Mijn vriend heeft een BB en die is stiekem toch wel een beetje jaloers hahahaha ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook de samsung galaxy 2.. ben er ook heel blij mee. Het is zelfs zo erg dat mijn met zijn iphone mijn telefoon pakt om spelletjes op te doen omdat het scherm groter is haha.

4. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    heb nu al een paar jaar htc, super ding! maar ligt ook aan het soort telefoon waar ik uit kan kiezen.
    ikzelf zou voor de htc sensation gaan , ook omdat ik het menu en alles goed ken ik ik het goede telefoons vind maar ach samsung zal ongetwijfeld ook wel goed wezen.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik zou voor een iphone gaan :p maar als ik uit die 2 moet kiezen, kies ik voor HTC;) succes met je keuze ;)

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Hier krijg je de belangrijkste verschillen:
    - HTC heeft een S-LCD scherm en de samsung een Superamoled plus
    - HTC biedt Htc Sense aan
    - HTC heeft een intern geheugen van 1 GB en kan uitgebreid worden met een geheugenkaart (wordt geleverd met 8 GB) en Samsung heeft 16 GB intern geheugen en kan ook uitgebreid worden
    -Allebei een 8 megapixel camera maar HTC heeft een dual LED flash en samsung een enkele LED flash

Maar ze voelen allebei anders aan, gewicht scheelt nogal en ze zien er heel anders uit! Tis maar net wat je voorkeur heeft!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik zweer bij HTC!

De HTC sensation heeft 2 processoren (dual core als ik me niet vergis), wat een merkbaar verschil is t.o.v. toestellen met 1 processor. Weet niet of die samsung dat ook heeft.

Maar ik vind de sensation te duur. Daarom ga ik waarschijnlijk binnenkort voor de Wildfire S.

8. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

Oct 3, 2008
    311
    0
    0
    Ik zou voor de Samsung gaan. Ik heb zelf de Samsung Galaxy 1 maar die van mij is ook al weer meer dan 1 jaar oud.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb een wildfire.. op zich prima toestel.. Alleen binnekomende gesprekken opnemen door t scherm naar beneden te schuiven mislukt te vaak.. oproep gemist.. voorheen alles op de voicemail, dus zelf terug bellen.. Voicemail er maar af.. en maar hopen dat ze me terug bellen en t dan wel lukt..

Ik overweeg nu een toestel met een "gewoon" knopje om gesprek te beantwoorden..

Maar of t een eigenschap is van wildfire of gewoon domme pecht met mijn toestel... geen idee...

10. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik heb een HTC Sensation en ik moet zeggen dat die veel meer solide aanvoelt dan de SGS2. Die voelt net alsof je een plastic speelgoed telefoontje in handen hebt. De HTC Sensation heeft een stevige en solide behuizing. Voor iemand zoals ik, die nog wel eens wat onhandig wil zijn, is dat een uitkomst ;)

Hoewel de SGS2 wel iets betere specs heeft, is dat alleen maar van belang voor mensen die bijvoorbeeld gaan rooten, custom roms erop willen gooien, tweaken en overclocken. Wil je dat alles niet gaan doen (en/of heb je geen idee wat het betekent), dan maakt het echt niet uit of je nu voor de Sensation gaat of voor de SGS2.

Ohja, nog wel iets belangrijks: HTC Heeft de HTC Sense interface, de SGS2 heeft Touchwiz, wat ik persoonlijk toch minder vind dan Sense (3.0). Mocht je dus nog twijfelen tussen die twee, dan zou ik gewoon even naar de winkel gaan en met beide telefoons spelen. Je zou er wel een andere launcher op kunnen zetten, maar als je niet van plan bent om echt te gaan tweaken, moet je het met de standaard launchers doen. Mocht Sense of Touchwiz je niet aanspreken, dan zit je daar wel aan "vast".

Kortom: gewoon ff met beide telefoons gaan spelen en dan kun je veel beter bepalen welke je het meeste aanstaat :)

/edit: ai ai ai.... spelfoutje....

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Meerdere HTC's gehad maar de schermen vallen regelmatig uit, de software slaat coninu vast. Van alle HTC toestellen die ik gehad heb.

Hoe leuk ik ze ook vind hier komt er geen htc meer in, baggerdingen!

Nu een samsung en die bevalt prima.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb nu een paar dagen de samsung.

Ik ben erg tevreden. Groot, snel en functioneel

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou voor de galaxy 2 gaan! Heb nu de 1 en ik ben echt super tevreden, kijk naar series en films, kan er super veel op kwijt, wifi vind ik erg prettig. Gewoon fijne foon :)

14. MiSe

MiSe Niet meer actief

Zegt me idd niks die termen, haha :D Die Samsung is heel helder qua kleur en contrast zag ik, ook net iets sneller dan de htc. Maar ik vind gebruiksgemak eigenlijk wel erg belangrijk dus dan heb ik aan jouw advies wel wat en denk ik dat de HTC beter past bij mij. Jeeh, zou ik er dan zo snel al uit zijn! ;) Bedankt!

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt ze vergelijken op kieskeurig.nl Voor mij zou belangrijkste verschil vooral zijn dat de standby tijd van de samsung veel langer is dan de htc sensation (610 min tegen 285).

16. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Standby tijd zegt echt helemaal nix... Dat wordt gemeten onder ideale omstandigheden, die heb je thuis echt niet haha

Je kunt met allebei bij 'normaal' gebruik er ongeveer 1 tot 1,5 dag mee doen!!!

Persoonlijk heb ik ook meer met htc. Dit komt ook doordat htc standaard door je pc herkend en de software update's kun je over the air uitvoeren! De samsung kan dit niet... Je hebt er samsung kies voor nodig en om heel eerlijk te zijn, dat loopt niet altijd vlekkeloos...

17. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

pffff hier idem dito, daarom heb ik hem ingeruild voor een bb en ben er superblij mee en kan nu "gewoon" bellen:D
    maar als ik jou was zou ik geen htc kiezen;)

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb net een paar dagen een galaxy 2.
    Heel leuk, werkt super snel en mooi.
    Maarrrr... Mijn handjes zijn te klein :(. Ik kan dit toestel niet met 1 hand gebruiken.

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik heb zelf de galaxy (eerste versie) en ben er blij mee. Ik vind het vooral handig dat hij op Android draait, maar volgens mij kan je dat inmiddels bij de HTC ook wel voor elkaar krijgen als je dat zou willen. Ik ben niet zo goed op de hoogte wat er qua specs verschilt. Oh ja, de samsung (eerste versie, iig) heeft geen flits, dat vind ik het enige nadeel.

20. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    mijn man heeft HTC en is al een keer of 5 ermee teruggemoeten. tis iedere keer weer íets. nu had hij een nieuwe gekregen, maar nog steeds een hoop gedoe iedere keer... telefoontjes niet kunnen opnemen, smsjes die niet aankomen, geheugenkaart kapot, batterijklepje kapot, als hij hem wil opnemen valt hij vaak gewoon uit... mega irritant!

ik heb een galaxy en nog nooit ergens problemen mee gehad. vind hem ook fijner in de hand liggen, mooier geluid en beeld en wat makkelijker in gebruik. echt een vrouwentelefoontje hihi

Share This Page