Maar in Frankrijk is het wel beter geregeld voor vrouwen/mannen om te gaan werken. Meer kinderbijslag, maandelijks net zoveel als per kwartaal hier, toeslagen voor opvang. Wij gaan zelf emigreren naar Frankrijk vandaar ik dit weet. De Franse mentaliteit is mss meer van vrouwen thuis en mannen werken maar dat kan dan ook. Ze stimuleren niks maar keuren ook niks af. Het zuiden van Frankrijk is erger ouderwets dan de rest van het land.
Toen mijn dochter 4 jaar geleden geboren werd, zou ik 4 dagen per week gaan werken. Echter dat heb ik maar 1.5 maand kunnen volhouden. Ik kon alleen maar aan mijn dochter denken. Uiteindelijk heb ik samen met mijn werkgever besloten om er even uit te gaan. Inmiddels heb ik nu ook een zoontje van 5.5 maanden en ben ik sinds een maand begonnen met werken. Echter van huis uit, dus ik kan mijn eigen tijden en afspraken regelen. Dit bevalt me nu uitstekend.
wat is het verschil tussen deeltijd werken en part time werken. hoor van velen dat ze deeltijd werken en die werken hetzelfde als ik, maar ik werk parttime.
Ik werk parttime, 3 dagen per week op maandag, dinsdag en woensdag en mijn man werkt 5 dagen. Zodra ik in mei (eindelijk) ben afgestudeerd, wil ik 4 dagen gaan werken en gaat hij een dag minder werken. Dat is enerzijds voor mij omdat de inhoudelijk interessante banen toch meestal voor 4 dagen zijn en anderzijds omdat hij het ook gewoon leuk vindt om een dag voor zijn kinderen te zorgen. Ik heb over het algemeen een prima werkgever: er wordt nooit gezeurd over zieke kinderen, weg moeten voor de kinderopvang of iets dergelijks. Allen thuis werken is een heikel punt: ik heb al aangegeven, dat ik als een van mijn kinderen ziek is, graag vanuit thuis zou willen werken, zodat de zaken gewoon door kunnen gaan. Ik neem nu een dag zorgverlof op, dat kost ze toch ook geld. Het is ook in mijn eigen belang, want als ik na een dag of 2 weer op mijn werk kom, is de stapel werk op mijn bureau alleen maar gegroeid, terwijl ik dan thuis best al wel het een en ander weg had kunnen werken. Klant blij, ik blij, baas blij... maar om de een of andere reden wil dat er bij mijn afdelingschef gewoon niet in, omdat hij vreest het overzicht over de afdeling kwijt te raken. Daar kan ik me dan ook wel weer wat bij voorstellen, maar ik wil het dan ook niet als structureels, maar bij wijze van uitzondering als mijn kinderen ziek zijn. En ik ben dan echt nog wel zo eerlijk, dat ik voor de uren dat ik niet werk, wel zorgverlof op zou nemen... maar goed... Het vervelende is dat een collega van me wel regelmatig vanuit huis werkt, maar dat is van oudsher zo gegroeid. Ik heb er geen problemen mee dat ze het doet, maar het zouden dan wel gelijke monniken, gelijke kappen moeten zijn. Sowieso denk ik dat thuiswerken de toekomst heeft, al was het alleen maar om de filedruk op de wegen te verminderen. Ik vind het best gezellig met mijn collega's op kantoor en ik heb geen last van files van en naar mijn werk, maar ik schat dat ik zo'n 60% van mijn werk wel vanuit huis zou kunnen doen.
ik wil parttime werken omdat ik graag bij mijn kindje ben. Ik werk januari en februari 1 dag en vanaf maart ga ik 3 dagen werken. wij komen er goed van rond kunnen leuke dingen doen en op vakantie dus ik zou niet weten waarom ik fulltime zou willen werken. ik vind overigens wel dat iedereen dit voor zichzelf moet bepalen!
Lia schreef: Sowieso denk ik dat thuiswerken de toekomst heeft, al was het alleen maar om de filedruk op de wegen te verminderen. Ik vind het best gezellig met mijn collega's op kantoor en ik heb geen last van files van en naar mijn werk, maar ik schat dat ik zo'n 60% van mijn werk wel vanuit huis zou kunnen doen. Helemaal mee eens,zo denk ik er precies hetzelfde Ik kkrijg altijd te horen dat ze juist voor de sociale contacten zo graag blijven werken, en waarom ik dat niet mis. Met thuiswerken valt dat argument wel helemaal weg natuurlijk
Ik zit in de sales dus ik kom toch wel bij mensen over de vloer, of ik nou op kantoor zit te bellen om afspraken te maken of thuis maakt mij niet uit... , maar dit gaat niet voor elk beroep op natuurljk
Tja, thuiswerken word in mijn beroep toch wat lastig... Of ik moet al die oudjes mee naar huis gaan nemen...
ik werk 3 dg in de week van 7 tot 6, Maar wel op de zelfde instelling/locatie als mijn zoontje nu zit,dus is het helemaal ideaal. De ene week haal ik hem uit de kinderopvang om 13:00 dan is papa thuis, en dan ga ik weer werken erna en de andere week haalt papa hem op om 16:30. Dan maakt hij wel een lange dag maar hij heeft t daar wel naar zijn zin. en als ik hem mis ga ik natuurlijk ff om t hoekje loeren. liefs loesmari ps: ik zou nu niet langer kunnen werken,denk pas als hij en de andere kleine op de bassischool zitten dan kan/wil ik meer dagen.Als t mogelijk schijnt te zijn dan he!
Ik werk 20 uur in een verzorgingshuis als verzorgende. Ik kon 2 jaar geleden geen groter contract krijgen. Maar sinds 1,5 jaar werk ik nog zo'n 15 uur thuis als nagelstyliste. Waarvan sinds een half jaar ingeschreven bij de KvK. Ik zou niet meer uren willen in de zorg. Het is lichamelijk en geestelijk zwaarder geworden de laatste jaren ivm alle bezuinigingen. Ik zou gek worden als ik daar 32 uur rond zou moeten lopen. Groetjes Cynthia
hmm hier 4 dagen werken werken ten eerste omdat ik horendol word als ik hele dagen thuis zit want ik ken niet zo heel veel mensen ier... en na een half jaar thuis zitten weet ik vrij zeker dat ik niet gemaakt ben om elke dag alleen maar luiers te verschonen. vervelende is dat ik wel een fatsenlijke baan wil en niet eentje waar ik me na een half jaar alles al weet gevolg: eigenlijk zoek je qua verantwoordelijkheden (in mijn vakgebied althans.. dat kan in andere wellicht anders zijn) toch een fulltime baan het resultaat is nu dat ik gewoon 4 dagen werk elke donderdag vrij en die donderdag gaat niet op aan wassen, strijken etc maar huishoudelijk werk gebeurd als anne op bed ligt en de rest van de dag ben ik er gewoon 100% gaan we lekker naar buiten, wat leuks doen, boekjes lezen etc dus die ene dag dat ik alleen met haar thuis ben ik toch wel meer qualitytime dan wanneer je ook nog je huishouden en alles erbij moet doen. bovendien ben ik een stuk leuker, vriendelijker en gezelliger als ik af en toe een ander heb om mee te praten over andere dingen dan luiers ook. nu gaat anne 3 dagen per week naar kdv want ze zelf helemaal geweldig vind en 1 dag per week naar opa en oma de bedoeling is dat manlief straks ook een dagje minder gaat werken.. en dan gaat ze nog maar 2 dagen naar kdv ze moet tenslotte niet vaker op het kdv zitten dan thuis he
Die ene dag dat je met haar thuis bent meer quality time dan wat? Huis schoonhouden etc, kun je als je thuis bent of wat dan ook, ook doen als ze slapen of op school zitten . En ze moet niet vaker op een kdv zitten dan thuis he, maar ze is maar 1 dag thuis. Prima als dit voor jullie werkt en het jullie keuze is , maar dat zijn net weer van die dingen waarvan ik denk waarom zeg je ze zo?Om toch te verklaren waarom je het zo doet?Niet nodig toch
@joepies: omdat ik denk iets te vaak gehoord heb dat 4 dagen werken met een kind echt niet kan en dat je dan beter geen kind kan nemen terwijl ik vind.. dat het zo juist prima kan.
dat snap ik wel hoor, maar onm dan te zeggen dat je meer quality time hebt? daarmee doe je anderen te kort, want dat is natuurlijk niet per se waar. En of anderen vinden dat dat niet kan is toch niet interessant.
nouja.. laat ik het dan zo zeggen.. die ene dag besteed ik volledig aan anne terwijl als je hele dagen thuis bent je continu moet afwisselen dus per saldo.. heb je denk ik evenveel echte tijd samen willekeurig wat je doet zo beter? ik ben niet altijd even handig met online uitleggen wat ik bedoel
Ik ben zelf ook helemaal niet handig in on line uitleggen wat ik bedoel hoor, vaak komt het er toch anders te staan dan ik bedoel . Maar ik snap gewoon niet hoe je denkt dat je evenveel tijd door zou brengen als iemand die hele dagen thuis is. Zo als jij het op die ene dag doet, zo doen anderen dat op de meeste dagen, als ze thuis zijn. Laat ik het anders zeggen. Ik doe dat iedere dag zo, als ze slaapt en de zussen zijn opschool spelen we samen, of doen we samen andere dingen, zwemmen etc. Wat dat betreft heb je gewoon minder tijd samen, en of je dat wilt en hoe dat voor iemand uitpakt bepaald gewoon iedereen zelf toch
Ik snap wel wat saskia bedoelt. denk ik Als je elke dag thuis bent ben je toch niet steeds met je kind bezig, maar veel met de dagelijkse dingen. Als Saskia thuis is besteed ze die hele dag ( 8 uur) aan haar kindje, waardoor het misschien bijna net zoveel qua lity tijd is als iemand die elke dag bij haar kind is maar meer bezigheden ernaast doet.