Hoevaak eet jij gezond?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door paulien2, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak eet jij gezond?

  1. 7 dagen in de week!

  2. Ik probeer er om te denken om elke dag gezond te eten, maar een keertje niet maak ik me niet druk om

  3. Ik denk er niet echt overna , ik eet gewoon waar ik zin in heb.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik vroeg me dit af, omdat je dood gegooit word met folders/tijdschriften over gezond eten en wat wel en niet mag. Overal lijkt het zo makkelijk maar in de praktijk vind ik dat helemaal niet. Ze zeggen dan je mag dit niet en je mag dat niet, het lijkt me nogal overdreven. Een keertje iets ongezonds mag toch wel? Wat vinden jullie?
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik eet zo nu en dan ook wel ongezond en ga me er niet druk over maken hoor, zolang ik voldoende eet zit het volgens mijn wel goed. 2x in de week eet ik toch zeker wel een frietje hoor zeker nu ik zwanger ben is dat een nieuwe verslaving. verder snoep ik ook best veel en ga echt niet elke avond uitgebreid koken. eet waar jij je goed bij voelt en dinegn die echt kwaad kunnen zoals rood vlees en rauwe melk kazen en pate etc da eet ik niet maar ja dat is van zelfsprekend. verder rook en drink(alcohol) ik niet en dat vind ik al heel gezond hoor.
     
  3. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Eigenlijk kan ik alles wel aankruizen. Ik denk er niet echt over na, maar eet van mezelf al heel gezond (gewoon omdat ik het lekker vind). Als ik wel een keer ongezond eet, zit ik daar niet mee hoor. Sterker nog, als ik heel misselijk ben (en das best vaak), eet ik vooral waar ik wel trek in heb. De ene keer is dat sla, de andere keer pannekoeken!
     
  4. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ik eet tot aan het avondeten erg gezond. Daarna is het een probleem. Sinds ik zwanger ben heb ik 's avonds een erg slechte eetlust in de zin van het niet weten wat te gaan eten.

    Ik loop vaak in AH nog te tobben wat ik dan ga eten :) :(
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik let vooral heel erg op groente en fruit. 1 dagje in de week "slecht" eten vind ik oké, maar dan neem ik wel een stuk komkommer of kleine tomaatjes.
     
  6. Niet meer actief

    Ik ben al lang blij dat ik mn avondeten naar binnen krijg! Dat lukt dus al niet meer sinds ik zwanger ben :S De misselijkheid is eindelijk over, maar avondeten (warm) wil gewoon niet lukken, ik krijg het niet weg......
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    groenten en fruit gaan er dagelijks in, maar ook echt wel wat ongezonde dingen hoor. als aanvulling slik ik vitamines, maar ik ben er niet 24/7 mee bezig. pffffff, word al moe als ik daar alleen maar aan denk haha
     
  8. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik eet zoals ik voor de zwangerschap ook at, en twee keer in de week eet ik dus niet mijn portie groente en aardappelen. Maar ik eet veel fruit, neem voldoende melk en slik zw.vitaminen.. Zo voel ik me niet schuldig op een patat/pizza/ongezonde troep-dag. :(
     
  9. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    O, en verder zijn ijsjes en negerzoenen echt veel te lekker.. de kleine zit er nog steeds.. dus ze (eh meisje dus) zal het wel prima vinden!
     
  10. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik probeer zo vaak mogelijk gezond te eten, maar ik heb ook mijn dagen dat ik gewoon een patatje neem of een lekkere pizza. Ik probeer die dag dan wel gewoon wat meer fruit te eten. Gisteren aten we griekse schotel, maar toen heb ik voor mezelf toch nog een pannetje sperzieboontjes gemaakt. Zo kan ik af en toe toch lekker eten, maar hoef ik me niet schuldig te voelen... :D
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm wij hebben op het moment gewoon geen keuken in huis.
    zie dan maar eens braaf elke dag aan je pietemientjes te komen

    ik ben bang dat het minstens zo vaak niet lukt als wel.

    dus probeer ik overdag vooral veel fruit te eten.
    en savonds eten we meestal stukje vlees met salade.
    en eventueel een toetje of vers fruit.

    ook eet ik dagelijks een liga fruitkick of ander zogenaamd gezond koekje
    op het moment zijn het fruitkicks omdat daar extra ijzer in zit.

    ondanks de dagelijkse zw-vitaminen kwam ik namelijk nog steeds aan een te laag ijzergehalte
    dus nu floradix erbij (daar zitten ook hoop B-vitaminen nog in.. ) en veel sapjes.
    al moet ik bekennen dat ik al 2 dagen aan de waterlimonade ben omdat ze "reine claude"-ranja hadden bij de supermarkt \o/

    aan de kunstmatige vitamientjes kom ik dus wel

    vraag me enkel soms af of het niet beter is om gewoon natuurlijke vitamientjes in de vorm van groente/fruit te eten...

    vraag me af of ik zo genoeg binnen krijg soms
    maar ik voel me verder prima
    babybeer doe thet prima
    zo slecht kan ik het dan niet doen toch
     
  12. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik ga straks lekker een patatje shoarma eten met heeel veeel knoflooksaus.. mjammie
     
  13. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    aangezien ik niet imuun ben voor toxoplasmose eet ik dus geen rauw vlees.
    en rauwe groenten. Was ik mijn fruit wel 5 keer voor ik het in mijn mond steek en eet ik geen gepastauriseerde kazen zoals brie en camambert.
    Eet ik geen vis meer en als ik twijfel zoals bij fishticks dan vliegen ze de frietpot in omdat dan alle bacteriën weg zijn door de hitte. Ik eet ook geen eieren want dat mag ook niet voor de toxoplosmose.

    Voor de rest eet ik een keer pizza, friet, quick of Mc donald, lasagne en spaghetti.
    afgewisseld met gezond eten zoals vlees met rijst en puree of gewone aardappelen.
    Maar of ik nu echt gezond eet? Fifty-Fifty denk ik.

    Winter
     
  14. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ehh winter

    eireen toxoplasmose ? Das toch echt niet waar hoor. In rauwe eieren kan salmonella zitten ,dat is allene maar heel vervelend voor jou, maar niet schadelijk voor de kleine.

    gepasturizeerde kazen is niets mis mee,rauwe moet je mee uitkijken maar de meeste brie , camembert etc mag je gewoon hebben.
    Rauwe groenten : waarom niet ... ?

    Kijk eens op voedingscentrum.nl daar staat heel duidelijk wat wel en wat niet mag.

    Ik eet meestal gezond, in iedergeval twee of meer keer per dag fruit, en aan de hoeveelheid groenten kom ik ook makkelijk.

    Pizza met veel kaas is mijn grootste zonde denk ik ...
    En twee keer per maand een snoep/snack bui ( nu iets meer :) )

    Ik krijg mijn extra caloriën vaak binnen met, olijven, salade met veel olijfolie en lekkere kazen, of teveel boterhammen. Niet ongezond , wel teveel :)
     
  15. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    aaargh en nu wil ik een ijsje :)
    Ik voelde me zo verantwoord na mijn stukje dat ik dat vandaag ga doorbreken.

    ps oh ja ik ben gek op zelfgemaakte pesto, ook zo'n heerlijke caloriën bom
     
  16. Siep

    Siep Lid

    24 mei 2007
    72
    0
    0
    Vis is juist goed hoor! Het wordt aangeraden een paar keer per week vis te eten. Gebakken, gekookt, gestoomd etc: gewoon lekker opeten. Wel opletten met rauwe en verpakte gerookte vis.
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik probeer elke dag goed te eten, heb alleen zo weinig trek, heb vandaag ook er weinig gegeten. Gelukkig gaat mijn avond eten wel elke avond goed naar binnen.
    Ik probeer zo weinig mogelijk toe te geven aan vette dingen.
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    netjes natas, daar had ik juist veel moeite mee ;) had zo'n zin in hartige ham/kaas croissantjes bijvoorbeeld ;)

    voor het avond eten doen we vaak een drievaks wokmaaltijd van de AH, lekker makkelijk, maar toch verse groenten
     
  19. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten, zeker nu we een kleintje hebben die met de pot mee eet, inprincipe iedere dag verse groente, aardappelen en vlees en heeeeeel veel fruit daar ben ik echt gek op!

    En als we dan een keer patat of pizza eten voel ik me absoluut niet schuldig.
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik zou toch eens checken waar precies toxoplasmose in kan zitten.. wnat normaal gesproken eet je dat niet op :)

    daar zitten heel andere bacterieen in :)
    en tja.. op zich niets mis met al je voorzorgsmaatregelen
    maar je neemt ze volgens mij een beetje om de verkeerde reden *grin*
    al is geen rauwe vis/vlees natuurlijk wel heel goed

    maar van kaas en eieren krijg je echt geen toxoplasmose binnen.
    (wel salmonella en listeria... ook vervelend natuurlijk)
    maar een gebakken ei is helemaal geen probleem hoor

    net als dat verhitte vis geen probleem is.

    enneh.. inderdaad wel e ven groente en fruit wassen maar dat deed je vast daarvoor ook al *grin*

    hier trouwens inmiddels wel een keuken.. dus we kunnen weer normaal koken :)
    en ene oven.. dus die is ook al een paar keer misbruikt
    das toch lekkerder dan bakken vind ik persoonlijk (en job gelukkig ook)
    enige is dat ik atlijd vergeet hoe lang iets in de oven moet :(
    dus vandeweek heel sip maar kipjes uit de pan omdat ik me ech niet meer kon bedenken hoe langen hoe heet die oven moest ;(
    wel lekker gegratineerde zalm
    en vandeweek een keer rozemarijn aardappeltjes... en binnenkort gegratineerde aardappeltjes
    op dat laatste na.. is het allemaal best gezond :)

    enkel krijg ik met wat moeite het avondetn weg lijkt het
    overdag continu honger... in de supermarkt honger
    tijdens het koken honger..
    maar na 3 happen avondeten slaat het "volle" gevoel toe.
    dus ik eet nu veel liga en dergelijke.. en vers fruit
    dan krijg je in ieder geval hoop voedingsstofjes binnen.
    ook als mn avondeten er weer eens niet helemaal 100% in gaat :)
     

Deel Deze Pagina