Mijn definitie: Iemand die na elk woord een schrldwoord moet gebruiken Rommel op straat gooit Tegen je oploopt en niet eens sorry ofzo zegt Qua kleding ga ik niemand voor aso uitmaken. Dat het niet mijn smaak is wilt niet zeggen dat ze ook aso zijn.
Om heel eerlijk te zijn vind ik mn zus ook wel aso... Zaten laatst in de metro, ging ze muziek op dr tel luisteren zonder oordopjes. En niet zo zacht ook. Ik schaamde me dood!! Tot een man zei van mag het wat zachter? Ik durfde eingelijk niks te zeggen want zij ontploft gelijk. Verder.. Ze rookt ok geen orobleem. Ik ook. Maar niet met de kinderen in de buurt. Zij rookt zelfs waar haar kinderen zitten te eten. Op t strand.. Ze was bezig met weet ik veel en haar kind (8) vroeg iets. Nouu ik schaamde me weer dood want er kwam een geschreeuw eruit! Oegffff. WACHT Nou even!!!! Kan je niet zien dat ik bezig ben??!! Dat gelul de hele tijd ook!! 2 andere moeders naast ons keken dr aan met een blik van ZO!!!! Ja ze schreeuwde echt hard! Daarom ook wil ik bijna nergens met haar naartoe gaan. Ja zij is echt een aso
Ik kan mij hier wel heel erg goed in vinden Het is lastig om precies te definiëren wat nou precies asociaal is, omdat het per situatie kan verschillen. Kijk maar naar wast Napoleon hierboven zegt over bewust of onbewust gedrag. Iemand (Joycey?) haalde het oordelen over andere mensen aan als voorbeeld van asociaal gedrag. Ik moet zeggen dat ik me daar bijna altijd schuldig aan maak Ik heb nagenoeg áltijd een oordeel klaar. Dat is mijn manier om de wereld te "ordenen" (lekker filosofisch ), maar daarentegen stel ik wél altijd mijn oordeel bij als iets niet waar blijkt te zijn of iets zit anders in elkaar. Ik heb niet de illusie dat iedereen het hetzelfde doet als ik dat doe, maar aan de andere kant geloof ik ook niet dat ik de enige ben hierin. Het is ook niet dat ik mijn oordeel direct ventileer aan iedereen, die houd ik gewoon lekker voor mijzelf en ik zie dan vanzelf wel of ik goed of fout zit. En nee, ik beschouw mijzelf dus niet als asociaal
Als je daarmee iemand op dit forum bedoelt, wat ik vermoed, noem dan man en paard. Als dat niet zo is, dan neem ik voorgaande opmerking terug.
Iemand met borderline is niet asociaal maar heeft te maken met een psychische stoornis waardoor ze asociaal verdrag vertonen.
ik vind veel dingen aso niet opstaan voor ouderen in een bus/trein whatever voordringen bij de kassa veel dingen in het verkeer mensen die hun kinderen lekker laten schreeuwen/rennen zodat anderen er last van hebben bv op de spoedeisende hulp hondenpoep niet opruimen en nog veeeeeel meer babies/jongen kinderen met oorbellen vind ik echt super aso staan en mensen die alleen maar denken ikke, ikke, ikke en dat zijn er een heleboel en worden er steeds meer. oh ja en vooroordeel misschien maar hoewel het vaak wel klopt mensen met bepaalde namen waar ik al een heel beeld bij heb
Waarom wil je alles geordend hebben? Is dat om jezelf staande te houden of om te kunnen functioneren; of voelt het gewoon voor jou prettiger? Ik hou zelf wel een beetje van chaos, dus ik heb dat helemaal niet. Misschien is dat een verschil? Weet je wat ik overigens ook 'asociaal' vind? Mensen die motoren/brommers opvoeren en dan opvoeren naar het geluidsniveau van een straaljager en dan BROEM BROEMMMM door de straat gaan rijden alsof ze er in hun eentje wonen en dan vooral ook nog stoer mee op de plek gaan 'lawaai-maken', terwijl je de motor vanaf 8 kilometer verderop ook al kunt horen Dat vind ik ook echt asociaal. Ik bedoel; ik snap dat het leuk kan zijn om naar een brullende motor te luisteren, whatever, ook al ervaar ik dat anders, vind ik helemaal prima. Maar om nou de dichtstbijzijnde 8.000 andere huishoudens hier in de buurt mee te laten genieten van dat geluid - ik kan er met mijn pet niet bij Ik zal het binnenkort wel eens vragen wanneer ik de aanstichter zie/spreek/groet/of iets dergelijks
Ik gebruik het woord aso nooit haha, wij noemen bepaalde mensen wel soms achterbuurt maar dat is niet door negatieve gevoelens maar meer omdat we moeten lachen, Zo hebben wij hier een buurt waar echt alle mensen in de voortuin met blote buik en slippers lopen, met kratten bier erbij muziek op, ze zeggen wat ze denken, vele mensen vinden hun aso's maar wij kunnen er wel mee lachen en noemen het lachend achterbuurtjes. Maar ze kunnen heel aardig zijn hoor. Ik vind veel dingen aso zoals pubers wat je aanspreekt gewoon nonchalant hun kauwgom in je gezicht laten knallen, mensen wat geen respect hebben voor mens en dier en wat geen begrip kunnen op brengen voor een bepaalde situatie. Maar goed omdat juist hier zo iedereen verschillend denkt kunnen we wel tot de conclusie komen dat iedereen hier wel aso is
Mijn definitie van asociaal is; - Mensen die er als flodder bij lopen in het dagelijks leven - Schijt hebben aan de rest van de buurt (bijvoorbeeld door de weeks tot uur of 24:00 's nachts luide piraten muziek door de buurt bonjouren, omdat hun toevallig in het weekend werken en door de weeks vrij zijn). - Mensen die hun woordje altijd klaar hebben staan - Over straat lopen met fles bier aan de lippen Onfatsoenlijke mensen is misschien een completer woord van wat ik onder aso's versta
Ik vind niet iemand snel een aso. Maar wel vind ik bepaalde acties asociaal. Als ik het woord aso dus benoem dan benoem ik die actie, niet de persoon. A-sociaal ja het woord zegt het al. Anti sociaal, een ikke-ikke-ikke instelling en nergens respect voor hebben (regels, normen en waarden)
Asociaal is in mijn beleving: ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Van die mensen die denken dat de straat, de snelweg, de camping, dus: de wereld van hen is.
Asociaal vind ik mensen die geen rekening houden met anderen en die dus denken dat ze alles zomaar kunnen doen of zeggen.
Onder asociaal versta ik niet maatschappelijk gewenst gedrag... Dus dingen die niet onder mijn waarden en normen vallen vind IK asociaal gedrag. Daarnaast noem ik iemand die op crocs loopt met een mini rokje dat je d'r kont nog net niet ziet, vol gouden oorbellen en hoog getoupeerd haar bijvoorbeeld een asociale type..
Mensen die alleen maar aan der eigen denken, dat vind ik aso. Aan kleding, goude kettingen, tattoo's of piercings kan ik niet zien of iemand aso is. Smaken verschillen zullen we maar zeggen he.
Ik denk dat veel mensen asociaal en ordinair door elkaar halen. Iemand in een maatpak kan net zo goed asociaal zijn.
Dus als ik zeg dat ik mensen die altijd vies zijn en stinken aso vind ben ik overdreven.. maar als iemand baby's met oorbelletjes aso vind dan is dat oké? Oorbelletjes zijn niet aso want je bezorgd daar toch verder ook geen andere mensen last mee?.. Ik heb wel last van mensen die stinken dus vind ik dat aso (tenzij ze er niet veel aan kunnen doen doordat ze geen geld hebben voor shampoo e.d.)
Precies, mijn definitie van ordinair is heel anders dan die van asociaal. Asociaal gedrag is voor mij onaangepast gedrag, geen rekening houden met de wereld (mensen, dieren, natuur) om je heen. Eigenlijk alle bewoners van de planeet EGO dus