Definitie van drukke baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danoek, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ben even nieuwsgierig; wat is nu een drukke baby? In de buik bedoel ik dan, hè :D
    Mijn eerste zwangerschap was een jongen die af en toe eens wakker was en dan wat schopte. Dat leek me een rustige baby.
    Nu weer een jongen, maar deze schopt niet. Hij wriemelt alleen maar en dat gaat de hele dag zo'n beetje door. Af en toe is hij rustig en slaapt ie, neem ik aan. Het is wel te voelen, maar niet lastig ofzo. Is dit nu een drukke baby?
    Als ik het nu vergelijk met de eerste, dan schopte mijn eerste als een echte voetballer, terwijl ik toendertijd vond dat dat heel erg mee viel.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Voor mij is deze derde extreem druk hij slaapt denk ik het4 keer een uurtje en de rest is nonstop beweging

3. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik voel de kleine iedere dag wel.. om de paar uur.. maar ze is nog klein natuurlijk.. ;)

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ook hier een extreem drukke beeb, die slaapt wanneer ik slaap dat is dan wel weer fijn, verder is er toch echt wel constant lomp geschop en gedruk. mijn meiden waren een stuk rustiger en vriendelijker:)

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    1e (meisje) was echt super druk in mn buik, als in dar mn buik zelfs hoogzwanger zeer regelmatig van lnks naar rechts en andersom ging. Ook trapte ze zeer regelmatig en was het altijd een drukte van heb ik jou daar. (eenmaal geboren was ze niet extreem druk)

2e (jongen) was heel rustig vanaf 20 weken lag hij nagenoeg altijd op de zelfde plek, hij is nog een keer naar de andere kant geschoven. wel voelde ik regelmatig een knie en war gefriemel onderin. Maar in vergelijking met zn zus was hij erg rustig. (nu is hij ook een heel rustige baby)

6. mamava

mamava Actief lid

7 jan 2013
    445
    1
    0
    Bij me vorige zwangerschap voelde ik weinig maar op echos wel lekker druk ook snachts maar had geen hinder ervan
    iedereen zei word druktemaker en veel wakker ect

Nou vanaf dag 1 doorgeslapen alleen op de dag hooguit uurtje
    dus zeg niks over hoe het na de zwangerschap zal zijn in mijn ogen

7. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier is het soms net een mitrailleur... een heeele hoop bewegingen hard en snel achter elkaar... ik kan het niet eens nadoen:D.. maar gelukkig niet altijd.. maar hij kan behoorlijk druk zijn en daarna weer even stilte.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mijn meid heeft al die maanden lekker gefeest in de discotheek :p , mijn kereltje is een stuk rustiger (ligt ook achter, dus dat kan er mee te maken hebben).

Zoë is "buiten" ook erg druk, ben dus benieuwd hoe onze kleine man is buiten mijn buik :D.

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier eerste zoontje erg 'gewoon' in de buik, we zagen hem wel bewegen en ik voeld ehem geregeld, meestal rond dezelfde tijdstippen. Buiten de buik is hij over het algemeen rustig van aard, kan wel eens zijn momenten van drukte hebben, maar veel kalmer dan zijn nichtjes. Deze keer is de baby in mijn helemaal anders in bewegen dan zijn broer was. Enorm veel bewegen, hij beweegt redelijk vaak en als hij beweegt is het echt een gefriemel van jewelste. Ik voel echt regelmatig voetjes bovenaan mijn buik tegen mijn ribben en onderaan echt een gefriemel van -vermoed ik- handjes! Hoop toch dat hij eenmaal uit de buik niet te druk blijkt te zijn! Ben niet zo aan druktemakers, van mijn twee drukke nichtjes kom ik soms echt horendol door hun drukke, gillende; lopende, tierende, wenende en brullende gedrag!

10. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Wij zeggen nu al: dat wordt een adhd-er! Een druk meisje! Als ik even zit, schopt en wiebelt ze volop. Zo hard dat het al weken van de buitenkant zichtbaar is! Geniet er enorm van!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was heel druk in mijn buik, maar ik vond het moeilijk beoordelen omdat ik niet beter wist. Ze was wel altijd lekker aanwezig. Toen ik zwanger was van Lisa werd wel duidelijk dat Eva heel druk was, of Lisa juist heel rustig ;). Ik heb Lisa maar heel weinig gevoeld.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter was extreem druk, heel veel schoppen dag en nacht, draaien etc.
    Na de geboorte ook erg onrustig en druk.

Beide zoontjes waren rustig in de buik, vaak wat geschuif en wat gefriemel en nu zijn ze nog rustig.

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Volgens mij heeft ons kindje de definitie "drukke baby" uitgevonden:D
    Mijn buik gaat alle kanten op, golft echt, er steekt hier en daar een hand of voet uit (dikke bobbel)
    Schopt een hand gewoon van mijn buik af als iemand die er op legt. De doppler van de VK wordt ook niet op prijs gesteld:cool:

Een hele andere ervaring dan de zwangerschap van onze andere dochter. Daar zou ik ingeleid worden wegens weinig leven. Alleen kwam ze spontaan toch nog uit zichzelf de dag ervoor. Ik voelde haar bijna tot helemaal niet. Ze was erg rustig en als ze bewoog was het zo zachtjes dat het niet te voelen was voor mij. Had ook nog de placenta aan de voorkant, dus dat hielp ook niet mee.
    Nadat ze geboren was bleek ze ook een rustige baby, tot het op eten aankwam, als dat niet snel genoeg ging dan liet ze duidelijk van zich horen. Nu is ze een temperamentvolle dreumes die duidelijk weet wat ze wil;)

Echt twee uitersten dus!

14. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    dit is volgens de echo nu al een kleine eigenwijze drukke meid :p
    trapt heletijd tegen de blaas en laat zich niet op de foto zetten:)

15. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik wist eigenlijk niet wanneer je nu van drukke baby sprak, maar als ik jullie verhalen zo lees, dan mag deze dus ook onder de noemer "drukke baby";)

Deel Deze Pagina