definitie van een druk kind 3jr?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door flippy, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Nou is dat zo dat ik zelf een onrustig type ben, onrustig in m'n hoofd(mogelijke ADHD maar het was moeilijk om het vast te stellen).
    En ons zoontje van 3,5 jr is best een druk kind vind ik (mijn man ook) dus daar word ik ook heel nerveus van.
    Maar wat is druk?! Hij is overal mee bezig,van hak naar tak. Niets duurt een poosje. hij ziet ook alles(van kleine beestjes tot b.v. een nieuw schoonmaakmiddel die ik heb gekocht) en benoemt ook alles wat hij ziet en doet.. De hele dag door.Kijk mama dit,kijk mama dat.Geen geduld.Alles moet binnen nu! Hij roept me wel 100 duizend X per dag. Ik word er gek van! Hij houdt simpelweg zijn mond niet dicht! Hij heeft ook allemaal uitspraken van een volwassen vent, iedereen moet erom lachen.
    En hij loopt bij wijze van spreken niet, hij rent.
    Probeer hem wel vaak naar buiten te brengen, maar dan vind ik het jammer dat hij niet wil fietsen. Het interesseert hem niet. Is met andere dingen bezig.

Hebben jullie ook zo'n kind?
    Hoe ga je ermee om?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, kan ook zijn dat ie het van jou overpakt, jouw onrust overneemt en daarom zo is. Misschien toch handig om via het CB eens te kijken of je een pedagoog kunt krijgen die een dagje met je mee komt kijken en je tips kan geven?
    Zelf zie je een heleboel vaak niet, wat een ander wel ziet en kun je vaak met simpele kleine dingen, (want daar gaat het vaak om, de meeste ouders kunnen in grote lijnen namelijk heel prima opvoeden, dus dat verwacht ik bij jou ook ;)), een heel verschil maken in hoe je kind zich gedraagt.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ikheb absoluut geen ADHD en mijn zoontje ook niet, maar herken veel in je verhaal! Maar ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaalmvoor een 2.5/3 jarige? Ze zijn enthousiast, nieuwsgierig, op ontdekking, willen alles zien en meemaken etc.
    Gewoon gezond toch?! Leek me abnormaler als je een kind in die leeftijd hebt die stil in een hoekje zit...

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    je kunt dit altijd bespreken met cb, die kan je door sturen naar een pedagoog en deze kan je weer door verwijzen naar een vto team ik heb hiervoor hulp gekregen niet omdat mijn zoontje druk was lichamelijk (dit is bij hem wel normaal, tsja wat is normaal?) maar vooral geestelijk is hij ver vooruit ze kunnen hem nog geen stempel geven (hoeft voor ons ook beslist niet) maar wel heel veel tips zo gaat hij vaak met ons in discussie is oplossings gericht je word de hele dag besaaid met waarom doet mem dit waarom doet u dat etc.

(mijn man heeft waarschijnlijk add, is nog in onderzoek)

kijk maar eens bij nieuwetijdskinderen en add

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ik vind het eerlijk gezeg normaal voor een kind van die leeftijd. Isabella kwekt ( ha ha, bedoel dit lief hoor) de hele dag ( al vanaf haar 2e) en speelt overal en nergens mee. Fietsen interesseert haar nu pas ( bijna 4)

Ook herken ik wat je schrijft over alles willen weten en kennen. Isabella lijkt ook al echt groot en volwassen in haar gedrag.

Ik enk eerder aan een kind dat bijna klaar is voor de basisschool en nu gewoon nog erg aan het ontwikkelen is.

Ik zou het juist niet "normaal" vinden als ze niet de hele dag lekker bezig zijn en bezig zijn met beredeneren en ontwikkelen.

En zoals jij het schrijft denk ik eerder aan een kind met een enrome drang naar kennis en ontwikkeling dan een kind met ADHD

En een stempel vind ik altijd zo.... ;)
    Terwijl het een gewoon kind is van 3,5. Ik zou daar dus echt niet mee komen bij het CB. Gaat hij straks door de molen voor niks. Ze vinden toch altijd wel wat.

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn zoontje ook hoor. Hij is net 2 en springt ook van de hak op de tak. Ziet ook idd alles. Nu de laatste tijd kan hij soms wel een kwartier lang met zijn diertjes op de grond spelen. Dus er zijn wel rustige momenten.
    Gewoon lekker kind laten zijn.
    Ik weet niet of jouw zoontje naar een kdv gaat of peuterspeelzaal. Maar als hun daar niets aangeven zou ik het lekker laten gaan. En anders hoor je het wel als hij op de basisschool zit. Dan krijg je vanzelf wel een gesprek als het echt zo is dat jouw zoontje toch wat drukker is als een ander kind. En dan kan je altijd daar nog over gaan praten, en misschien laten onderzoeken.

Maar voor nu lekker laten gaan vindt ik.

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier sluit ik mij ook volledig bij aan.

8. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ik ook! Ik bedoel als ik naar mijn dochter keek op die leeftijd, die was net zo, kijk ik naar mijn nichtjes, precies het zelfde verhaal. Lijkt mij echt niet zo bijzonder voor die leeftijd

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ons dochtertje (bijna 2) is ook heel erg beweeglijk. Ze springt, rent en klimt de hele dag door. Ze stopt pas als ze naar bed moet. Eten, daar heeft ze geen geduld voor. Ook bij haar gaat het van de hak op de tak.
    Mijn antwoord op je vraag hoe ik er mee omga: gewoon heen laten doen. Veel naar buiten, lekker laten rennen, klimmen, sjouwen. Minimaal 10 minuten aan tafel zitten, daar bezig houden, lukt dat niet meer, dan laat ik haar van tafel en kan ze gaan spelen.

10. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik denk dat het normaal gedrag is voor deze leeftijd, mijn dochter doet haar kwek open als ze wakker wordt en valt echt pratend in slaap! Ze wil alles weten, waarom, waar komt het vandaan, hoe komt dit. En neemt geen genoegen met een simpel antwoord. Ook heeft ze van die wijze volwassen opmerkingen. Vermoeiend? Ja! Maar ik geniet er met volle teugen van.

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Heel gezond gedrag voor een 3,5 jarige. Hier hebben we er ook zo'n één in huis. De hele dag praten en vragen stellen. Lekker bezig met haar speelgoed en nu vooral buiten spelen.

Mijn dochter is ondernemend. Ik hoor dit ook vaak van anderen. prachtig om te zien hoe onbevangen en actief ze de wereld ontdekt.

Ik denk dat je niet te snel met een stempel moet komen, maar mag genieten van je kindje. Als het je af en toe te gek wordt, probeer dan rustmomenten in te bouwen. Samen knutselen aan tafel of het voorlezen van een boek. Hier werkt dat goed.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

klinkt ook erg bekend hoor ;)

ik zou inderdaad gewoon nog even half jaartje wachten
    als er echt reden tot zorgen is valt het de juf wel op
    en anders kun je haar eens vragen of jouw idee klopt in vergelijking met andere kindjes.

maar hier ook iemand die geen seconde "haar kakeltje" houdt en ALLES wil weten.
    vaak gaan we dus op stap om de vraag te beantwoorden.
    zo gingen we ooit naar de kinderboerderij voor hoeven, benen, poten en zwemvliezen.
    en ook al eens een politieagent op straat aangesproken omdat ze wilde weten wat een politieagent precies deed.

erg leuk en regelmatig ook leerzaam voor mama :)

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Toch is het erg moeilijk te beoordelen vanaf de computer! Zo kun je namelijk een kind zonder ADHD en een kind met ADHD beschrijven...

Deel Deze Pagina