Definitie van vreemdgaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Agter, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat is binnen jouw relatie de definitie van vreemdgaan?
    Is dat:
    Flirten
    Zoenen
    Betasten
    Daadwerkelijk sex hebben
    Kun je ook in je hoofd vreemdgaan?

    Zoveel relaties, zoveel verschillende afspraken en meningen.
    Vandaar dat ik nieuwsgierig ben.

    Wat is done en wat is not done voor jou?
     
  2. Gazy

    Gazy Niet meer actief

    Gevoel voor een andere vrouw kan gebeuren, mits erover gepraat word geen probleem. Dit kan ieder overkomen. Maar zoals een geweldige homo van 65 dit weekend zei na 37 jaar huwelijk: als ik voor elke lekkere vent bij hem weg had gegaan had ik even bezig geweest.

    Geen aanrakingen geen flirten helemaal niks qua lichamelijk.
    In je hoofd vreemdgaan weet ik niet, ligt er denk ik heel sterk aan hoe verliefd iemand is, en hoe lang het al speelt.

    ben wel nieuwsgierig natuurlijk hoe je zo bij deze vraag komt?
     
  3. Luffy90

    Luffy90 Niet meer actief

    Ik vind flirten al vreemdgaan. Vind dat echt not done.
     
  4. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Niks lichamelijks....
    Flirten kan ik zelf ook. Is spannend en leuk,maar nooit overduidelijk en heb het vaak niet eens door.
     
  5. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Een beetje flirten vind ik wel kunnen.. Dat doen man en ik allebei wel. Zolang er verder geen gevoelens bij zijn vind ik dat geen probleem..

    Maar verder dan dat mag het niet gaan. Zoenen is voor mij echt al wel vreemdgaan..

    Daarbij vind ik te intiem/persoonlijk contact ook een vorm van vreemdgaan.. Als hij wel zijn diepste gevoelens met een ander deelt en niet met mij, voel ik me denk ik ook best "genaaid" ;)
     
  6. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief


    Ja dat ook ja. Moet oppervlakkig geflirt zijn, zonder gevoel of echt contact.
    En emotioneel vreemdgaan is ook een no- go.
     
  7. MissMama09

    MissMama09 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Oppervlakkig flirten vind ik niet vreemdgaan. Mijn vriend werkt in de horeca als kok en daar komen dagelijks genoeg vrouwen, open
    Keuken dus genoeg contact met de gasten en ik zou wel heel naïef en dom zijn als ik zou denken er komen geen mooie vrouwen eten ;) en
    Ze komen vaak genoeg even persoonlijk complimenten aan de chef Geven. Vertrouw hem volledig als dat niet zo zou zijn dan zou ik denk ik doordraaien thuis

    Zoenen is not done evenals gevoelens krijgen voor een ander.
     
  8. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Goede opmerking:
    Ik stelde de vraag, en dus moet ik hem als eerste beantwoorden! :)

    Hoe ik bij deze vraag kom:
    Wij zijn best wel een open-minded stel. We geven elkaar veel vrijheid en praten veel. Zowel mijn man als ik hebben tijdens ons huwelijk wel wat geexpirimenteerd. Soms samen, soms los van elkaar. Maar altijd in samenspraak met elkaar.

    Tijdens mijn zwangerschap merkte ik dat ik het contact van mijn man met andere vrouwen (niet eens dat ze sex hadden) sneller als bedreigend ervaarde. Zelf had ik de behoefte toen ook minder.
    Ik kan dat ook wel verklaren: een veilig nestje willen hebben, hormonen etc. Ik voelde me toen ook kwetsbaarder en afhankelijker.

    Nu onze dochter een half jaar is, word ik weer wat relaxter hierin. Maar niet meer zo makkelijk als voorheen. Logisch, want er is veel veranderd met zo'n kleintje erbij.
    Ik zoek dus opnieuw de grenzen.
    Die grenzen gelden niet alleen voor mijn man, maar ook zeker voor mijzelf.
    Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat een ieder te zeggen heeft hierover.
     
  9. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    Flirten vind ik nog niet zo erg maar t zoenen of t aanraken dat gaat mij n streef te ver gelukkig weet ik dat hij voor mij heeft gekozen en bij mij thuis komt geen enkele andere vrouw ongepast zal aanraken en dat hij oprecht van mij houdt dus wil er ook niet over na denken eerlijk gezegt hihi....
     
  10. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    flirten is echt geen vreemdgaan en zal er ook zeker niks achter zoeken

    tja en na 10 jaar samen zijn ben ik wel wat denkwijze erg veranderd nu zou ik me niet snel bedreigd meer voelen mocht ineens met een ander zoenen ( mits het eenmalig was) en hij geen gevoelens voor een ander krijgt.

    Tja als je al met gedachten vreemd kan gaan dan moeten we nu uitelkaar gaan want dan ben ik dat al vele malen en hij denk ik ook hahaha .
    Wij hebben dus de afspraak dat fysiek contact echt uit den boze is en dat is onze grens.
     
  11. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    flirten vind ik geen probleem maar zodra er gezoend word vind ik het vreemdgaan, alleen daarom verbreek ik de relatie al..
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een onschuldige flirt vind ik geen vreemdgaan. Ik vind en flirt onschuldig als je iemand eigenlijk alleen maar een lekker ding vindt en verder niks; geen gevoelens en je weet van te voren al dat het nergens op uit loopt.
    Ik heb het idee dat we in Nederland sowieso wat krampachtiger denken over flirten dan in veel andere (westerse) landen.

    Al het lichamelijk contact dat bedoeld is als seksueel of liefdevolle intimiteit, is voor mij vreemdgaan. Ik heb vrij vaak behoorlijkp lichamelijk contact met mannen, maar dat heeft met mijn sport te maken. (aikido) Je moet elkaar beetpakken en je staat vaak behoorlijk dicht tegen elkaar aan. Ik heb het daar met mijn man over gehad; ik heb vanuit mezelf absoluut geen moeite met dat soort contact. Maar ik weet dat mijn man daar vaak wat preutser in is, dus vond ik het in eerste instantie vervelend voor hem. Maar hij gaf aan dit lichamelijk contact met deze intentie (samen sporten) helemaal niet bedriegend is.

    Ik weet dat hij er bijvoorbeeld wel weer moeite mee heeft als andere mannen mij (bijna) naakt zien. En hoewel ik daar in veel situaties ook geen moeite mee zou hebben vanuit mezelf, zorg ik er wel voor dat het niet gebeurt. Ik zal dus nooit samen met de mannen omkleden.
     
  13. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Alles wat met lichamelijk contact te maken heeft vind ik vreemdgaan, zo is zoen voor mij echt not-done.
    Flirten heb ik dan weer totaal geen problemen mee, iedereen vind een beetje aandacht fijn, zolang er maar geen fysiek contact is vind ik het prima
     
  14. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    flirten mag, gevoelens voor een ander kan altijd gebeuren. Maar zoenen Sex etc. Is bij mij vreemdgaan.
     
  15. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Zoenen
    Betasten
    Daadwerkelijk sex hebben

    Dat vind ik vreemd gaan. En met betasten bedoel ik dan niet iemand een knuffel ofzo geven.
    Flirten moet kunnen zie ik niks ergs in al je de flirt maar niet te ver laat gaan.
    Vreemd gaan vind ik echt een no go en dat zou ook echt einde relatie betekenen!
     
  16. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als je iets doet me je gevoelens voor een ander vind ik het al vreemd gaan..
    Ook smsen, chatten, bellen als er gevoelens bij komen (ook als het alleen lust is).
     
  17. hoppala

    hoppala Actief lid

    10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het idee al voel ik me hartslag in mijn keel, flirten of vreemdgaan in je hoofd is al erg genoeg! Dan is het over voor mij!
     
  18. Purk

    Purk Niet meer actief

    Hier helemaal hetzelfde, zoenen is geen einde verhaal, de rest misschien zelfs ook niet. Zou niet zo maar alles wat we hebben opgebouwd weggooien voor 1 geil ondoordacht moment
     
  19. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    Een onschuldige flirt (als ik er tenminste niet bij ben) vind ik geen probleem. Doe ik zelf ook wel es. Is wel goed voor je ego als het beantwoord wordt...
    Verder vind ik alles waar gevoel bij komt kijken, fysiek of niet, echt niet kunnen. Sowieso is fysiek contact bij mij echt einde oefening...
     
  20. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Wat dat betreft ben ik wat meer open-minded.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat het kan gebeuren dus zoenen, sex en alles met een ander.

    En mijn relatie zou erdoor niet kapot gaan.

    Ik vind lust vrijstaan van liefde.

    Ik geloof gewoon niet in monogamie voor het leven.

    Het is niet dat wij het opzoeken of ermee bezig zijn maar mocht het gebeuren dan is het niet het einde van onze relatie.
     

Deel Deze Pagina