Definitief afscheid...

Discussion in 'De lounge' started by Suzanne1982, Nov 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat ontzettend schofterig van je buren. Maar je kunt niet veel als je kat steeds daarheen loopt.
    Ik heb een hond en kat, en dat zijn ook m'n kindjes, zou het vreselijk vinden als ze bij de buren willen wonen, echt vreselijk :(

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Een kat loopt niet 'zomaar' over hoor, katten zijn net zo goed trouw.. Maar als jij elke dag ergens biefstuk kan krijgen bij wijze van en thuis niet.. Dan ga je er ook vaker naar toe.. Is gewoon ontzettend stom van je buren dat ze een kat eten gaan zitten geven die niet van hen is en waarvan ze niet weten of hij speciale eisen heeft qua dieet.. Neem er dan zelf een.. Asiels zitten vol genoeg.. Ik zou daar ook echt laaiend om worden als ik daar achter kwam.. Als zij hem negeren, niet binnen laten en niet voeren, heeft hij ook geen enkele reden om bij hen te willen zijn..

Ligt dus niet aan de kat, maar aan de mens, zoals gewoonlijk.. Erg vervelend voor jou dat je nu je kat kwijt bent!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,826
    2,681
    113
    Oh wat herkenbaar! Onze rode kater zit sinds 4 jaar ook meer bij de schuin-overburen dan thuis. Ze hebben altijd ontkend (en nog seeds) dat ze hem eten geven, maar hij zit daar altijd op het terras of voor de keukendeur. We hebben sinds deze zomer goed contact met zijn 'pleegouders' omdat onze babies even oud zijn. Als ik daar koffie drink zie ik voer- en waterbakjes in de keuken staan, terwijl ze zelf geen huisdieren hebben. Het voelt vaak alsof wij alleen goed zijn voor de dierenartsrekening. Ik vind het erg dapper van je dat je deze keuze hebt gemaakt!

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Wauw ik zou echt zooooo boos zijn als ze mij zo zouden negeren over MIJN huisdier! Maar ja een kat die buiten gewend is ga je ook niet binnenhouden.. Echt onbeschoft van die buren! En sneu dat jij nou je beesie kwijt bent daardoor :(

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ben ook echt heel boos op hun en zij maar zeggen "hij zit hier steeds heel zielig voor de deur te mauwen" en "deze twee katten zijn ook aan komen lopen".

Ik heb ze ook geadviseerd te stoppen met voeren. Straks hebben ze 10 katten! De kat van mijn overbuurvrouw is ook steeds foetsie en zit dan ook daar....

Die mensen voeren alles wat leeft. We wonen in een wijk met vijvers en bij hun op de oprit 'wonen" eenden. Serieus, in het voorjaar hebben zij ieder jaar één nest mest zwanen op hun oprit tot groot ongenoegen van hun directe buren...

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat een naaistreek van die buren zeg!! Wat hebben ze dat beestje te eten gegeven?

Oude buren hebben het 25 jaar terug ook eens gedaan bij onze kat. Wij waren verhuist en de buren bij het oude huis bleven haar steeds eten geven. Dus die kat elke keer langs een gevaarlijke weg toe om daar heen te gaan. Toen is mijn moeder daar heen gegaan en er wat van gezegt, en daarna na de poelier geweest en heeft de kat toen een tijdje eendagskuikens gegeven. Toen was het over.

Een buurvrouw hier in de straat doet het ook bij 6 katten van een andere buurvrouw en terwijl ze weet van wie die katten zijn.. Als mijn kat erbij zat was ze nog niet jarig.. (Gelukkig heb ik een binnenkat)

7. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    er maar 1 uitleg voor ;)
    heb dat ook meegemaakt

Dat hangt namelijk allemaal van jou buurvrouw af!!
    zij voert hem geeft hem aandacht
    een beest weet niet beter?;)

Sorry maar die had ik wel eens meteen op haar plaats gezet
    tis tenslotte jou kat!

maar veel sterkte pff dat moet niet leuk zijn voor jou!

8. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Jee wat vreselijk zielig voor jou :( Heel veel sterkte x

9. nenny

nenny Actief lid

Jan 9, 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    mijn ouders hebben dit ook gehad,
    de kat werd bij de buren onwijs verwend met duur voer en mocht daar in huis alles en mocht boven liggen wat hij bij mijn ouders niet mocht.

maar wat ik ook zie is dat jij 6 oktober bent bevallen.
    ik heb je vorige topic niet gelezen maar spee;t dit pas sinds de bevalling of daarna pas, want anders denk ik dat het een combinatie is van en het verwennerij en het feit dat er bij jullie voor hem een onwijs grote verandering in huis is en een kat van 10 vind dat erg moeilijk. je hoort het vaker hoor dat katten weg lopen na de geboorte van een kindje!

10. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland

Het is in de zomer al begonnen, dus voor de komst van mijn zoontje en drie jaar na de geboorte van mijn dochter.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Mijn kat heeft mij ook verlaten voor mijn buren. Ze vond het niet meer fijn bij mij (stress van een tijdelijke logeerkat en later een baby), ze kan slecht tegen stress en veranderingen. Bij de buren vond ze een heel warm plekje, rustig, verwennerij, niks was te gek dus is madame verhuist naar het Hilton bij de buren. Zij vonden dat prima. Aangezien ze ook ziek was, heb ik ook haar papieren gebracht...dan mogen ze ook helemaal voor haar zorgen. Ik vond het echt heel erg hoor, maar ik zie wel dat ze veel gelukkiger is.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Typisch kattengedrag; een kat zoekt namelijk zelf zijn baasje uit. Echt waar! Wij hebben thuis 4 katten gehad. Elke kat had zijn lievelingsbaasje; mijn moeder de gitzwarte(ookal was hij gered door mijn broer), mijn vader een zwart-witte(óók gered door mijn broer), de rode kater was vaak bij mijn broer te vinden(niet door hem gered ;-p) en ik werdt uitgekozen door de enige dame vh stel.
    Met dieren is het net als mensen; de klik moet er van beide kanten zijn.
    Ik kan me goed indenken dat je teleurgesteld bent, maar het ligt heus niet aan jou. Je moet het maar zo bekijken; het is toch mooi dat die kat helemaal gelukkig is bij die andere mensen? een ongelukkig dier is ook maar zielig toch?

Veel sterkte ermee!

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mooi dat je dat hebt gedaan voor je huisdier! Zo heb ik voor een paar jaar terug een konijntje van iemand overgenomen die geen tijd meer voor haar had. Ex-baasje vind het erg leuk dat ze het zo goed heeft bij ons! En konijntje zelf is ook helemaal opgebloeit, ze heeft een vriendje, waar zij is, is hij en andersom. Zo mooi en dankbaar!

Share This Page