Hi meiden! Ik ben bijna 20 weken in verwachting en ben sins 1 november aan het werk bij een nieuwe werkgever (overheid). Nu vind ik mijn baan helemaal niet leuk (rot sfeer, vervelende mensen, vervelende werkzaamheden). Ik heb dus ook helemaal geen zin om hier te blijven maar ik kan nu niet anders omdat ik 20 weken in verwachting ben. ik heb dus een paar opties: * blijven en na mijn zwangerschapsverlof doorwerken * blijven tot mijn zwangerschapsverlof en tijdens het verlof ontslag nemen. (zit ik daarna dus zonder werk) * of iets voor mijzelf beginnen / vanuit huis werken. Wat zouden jullie doen? en wat zijn jullie ervaringen?
Wat vervelend zeg maar is er binnen de sector niet een andere passende baan voor je dat ze je g ewoon overplaatsen?
ik begrijp dat dat heel vervelend is inderdaad, ik zou in ieder geval blijven tot je verlof (lekker 6 weken van te voren verlof nemen) en dan tijdens je verlof wat anders zoeken en ontslag nemen, dan heb je in ieder geval nog de zwangerschapsverlof-uitkering.
ik zou in je zwangerschaps verlof gaan kijken naar een andere baan. Dan kan je altijd nog opzeggen als je iets leukers hebt gevonden, maar heb je wel werk als je zwangerschaps verlof is afgelopen en dus inkomen ookal is het niet leuk... Als je zelf opzegt heb je nergens recht op he, dus als je je werk niet financieel nodig hebt, kan je ook gewoon opzeggen tijdens je zwangerschaps verlof...
Bedankt voor de tips meiden! ik denk inderdaad dat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof verder ga kijken.. nu maar hopen dat ik een beetje snel een andere baan kan vinden.. en dan ook nog voor 3 dagen per week...
Wat toevallig, ik heb precies hetzelfde, ook per 1 november een nieuwe baan bij een overheidsbedrijf wat totaal niet leuk is en ben nu 20 weken. Ik ga nu geen ontslag nemen, want met 20 weken kan je natuurlijk nergens een baan vinden. Had ook het plan om tijdens het verlof te zoeken naar iets anders. En voor nu ben ik ziek thuis al een paar weken, dus wordt helemaal erg als ik straks weer beter ben en weer ga, want dan zijn ze vast helemaal niet blij met mij. Ze vonden het al zo vervelend dat ik zwanger ben.
Tessie, wat vervelend voor je! Ik ben ook op zoek naar een nieuwe baan en kan me voorstellen dat je dan met scheve ogen wordt aangekeken op je nieuwe werk zodra ze weten dat je zwanger bent. Maarja.... je eigen belang gaat nu voor. Ik zou gewoon lekker nieuw werk zoeken in je verlof.
Ik zou zoiezo wel blijven tot aan mijn verlof. Dan na de bevalling, wanneer je een beetje bent bekomen alvast op zoek gaan naar een nieuwe job. Hoe dan ook. Veel suc6
Ik zou zeggen, lekker blijven tot aan je verlof en dan verder gaan kijken. Eventueel kun je nog overwegen aansluitend volledig ouderschapsverlof opnemen. Dit is vaak mogelijk en bij de overheid krijg je meestal wel een groot deel doorbetaald. Wel zo lekker natuurlijk!
Waarom zou je niet van baan kunnen veranderen als je zwanger bent? Heb ik ook gedaan.. Dus dat is wel een optie, plus je kan vragen of je overgeplaatst kan worden. Of je begint idd voor jezelf. Of je blijft tot aan je verlof, maar als je ongelukkig bent daar, werkt dat toch door (stress, moe, depri..), lijkt me niet verstandig als je zwanger bent.
Hallo dames, Ik wil ook na mijn zwangerschap gaan werken... Maar het probleem is hoe ik het moet doen als ik een kind heb.. Want ik wil doorwerken? Iemand tips voor mij
Waarom je niet van baan kan veranderen als je zwanger bent? Omdat bijna niemand een zwangere vrouw aan zal nemen... Tuurlijk zijn er nog wel een paar bedrijven die het misschien wel doen, maar de meerderheid zit gewoon niet op een zwangere vrouw te wachten helaas.
Zolang je geen ontslag neemt, kan je gewoon ondertussen rondkijken en solliciteren, misschien tref je net het bedrijf dat wel een zwangere vrouw aan wilt nemen. Daarvoor hoef je echt niet te wachten tot je verlof. Ik zou persoonlijk alleen geen ontslag nemen, de banen liggen momenteel niet voor het oprapen namelijk. Mijn eigen ervaring trouwens met het gevoel dat mensen het vervelend vinden dat je zwanger bent op het werk, dat is vaak gebaseerd op je eigen gevoel. IK meende ook dat men moeilijk zou gaan doen omdat ik zwanger ben en dus bepaalde diensten niet meer kon draaien. Dit bleek achteraf helemaal niet waar te zijn. Ik vond het zelf het vervelendst dat ik niet meer diensten kon draaien.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar in mijn geval was het wel duidelijk dat ze er echt niet blij mee zijn hoor. Heeft niks met mijn gevoel te maken, daar waren ze gewoon heel duidelijk in.