Wij willen graag een gezinsuitbreiding maar we zitten met een planning (voor zover we hier natuurlijk zelf controle over hebben dat is altijd maar de vraag) Mijn wens is op dit moment omdat ik niet opnieuw "in de kinderen" wil komen. Ik werk nu voornamelijk als gastouder en kan dus altijd thuis zijn voor de kindjes. Vind ik heerlijk en daarnaast werk ik als fotograaf heb ik mijn eigen studio waar ik in de avonden en weekenden vertoef als uit de hand gelopen hobby. Ik wil graag zodra de jongste (wordt volgende maand 3 jaar) naar school is 1 of 2 dagen minderen als gastouder en meer aan fotografie besteden zodat ik dit niet in de avonden/weekenden moet "proppen". Zodra er een kleine bij komt verschuift dit plan uiteraard weer ruim 4 jaar maar dat vind ik geen probleem omdat ik dan weer bezig kan zijn met mijn eigen kindje. Ik ben bang (en denk dus nu) dat als ik eenmaal investeer in mijn fotografiebedrijf ik niet meer terug wil naar mijn oude situatie en ik alle tijd en moeite voor niets geïnvesteerd heb... En dat ik dus die 4e niet meer zou willen... De situatie wil ik nu best verlengen en het investeren uitstellen maar ik wil niet investeren en dan weer terug of dit nog 2 a 3 jaar volhouden terwijl mijn kinderen allang op school zitten... Vind de ochtenden dat de jongste op de PSZ zit al zinloos haha. Mijn man daar in tegen vind het een eng idee om dit nu te doen en wilt dit nog wel heel graag maar dan over 2 a 3 jaar. Dan zijn de andere 3 groot en zelfstandiger dan nu en durft hij het wel aan. Hij is bang dat deze nieuwkomer te zwaar zal zijn. Hij kan namelijk slecht tegen de drukke momenten. Over het algemeen vind hij het vaderschap heerlijk en eentje extra vind hij prima maar moeten ze alle 3 tegelijk ergens naar toe of vervelen ze zich dan wordt het hem even teveel en hoor ik hem knorren... Daarom durft hij die ene pas over 2 a 3 jaar aan. Dit euvel bespreken we nu dus al een jaar en aangezien we het blijven uitstellen wil ik graag ervaringen horen van mensen me