Er is een collega bij mij op het werk en die begint me nu flink te irriteren, ik weet niet hoe andere mensen haar ervaren ik weet alleen dat ik van meerder collega's hoorde dat haar acties niet altijd in de smaak vallen en haar grapjes ook niet maar verder hoor ik ze nooit over dat ze haar constant als vervelend ervaren. Ik wel. Heel storend. een paar voorbeeldjes: ALLES word door haar georganiseerd, gewoon ongevraagd. Ze stuurt mailtjes naar alle collega's (via ons werk mail adres) dat als mensen het leuk vinden maar even op haar site moeten kijken en zo niet dat ze het mailtje lekker moeten verwijderen. die mails hebben niets met het werk te maken en begin die mailtjes zat te worden. Verder heeft ze OVERAL een mening over en bepaald ze zomaar even waar ze zin in heeft en past dan even de regels aan. Laatst zat ze op iemand anders haar naam ingelogd omdat ze geen bevoegdheden had en diegene afwezig was. Die collega was woedend maar heeft niets tegen haar gezegd. En als ze dat wel had gedaan had ze zich er weinig van aangetrokken. Nu was voor mij echt de druppel toen ze voor de 3e keer op mijn hyves reageerde op een spelfout. Op mijn werk is het mijn werk om foutloos te schrijven en als ik daar een foutje maak mag ze me hier zeker op aanspreken want dat is niet netjes naar klanten toe maar hyves is prive! Ik schrijf bijvoorbeeld expres "lagge zeg die nieuwe reclame van LOI opleidingen met die mannenavond" en binnen 2 sec schrijft ze daaronder: "lachen zeg dat jij lagge schrijft." Komop hee. of het nou express of zelfs al deed ik het per ongeluk ik vind het niet fijn. Ook laatst toen was ik bij mijn vriendin en had ik opgeschreven dat we gezellig naar een restaurant gingen. Mijn vriendin wijzigde dit als grap achter mn rug als restaurand, en we zaten hierom te geinen want ik snapte het niet dacht echt dat ik het goed had geschreven dus ik mn WWW weer wijzigen in restaurant en toen stond er restourand ineens. nou toen had ik dus wel door dat mn vriendin me zat te plagen en zaten we dus ff lekker elkaar te pesten en te stoeien en toen ik het wilde wijzigen had ze meteen al gereageerd "moeilijk is het he! zo'n woord spellen" Ik denk komop! dit is niet leuk meer. Ik wilde haar van mn hyves gooien maar heb geen zin in een rel of ruzie op t werk, ik heb het namelijk best gezellig. Niemand opt werk zegt er iets over maar zelfs de baas ergert zich aan sommige dingen van haar en heeft wel eens tegen mij gezegd: wat moet ik doen, haar ontslaan omdat ze een rare foto van mij bewerkt en online zet? (dat had ze toen als "grap" gedaan) En ze heeft ook een keer een stripper ingehuurd voor zn verjaardag hier opt werk wat hij dus niets vond en hij deed het maar om de pret niet te bederven vervolgens plaatste ze dat in haar WWW dat het enorm lachen was die stripper voor haar baas. vervolgens kom onze baas in de shit omdat zn exvrouw het leest en hem de kinderen ontzegd omdat ze vind dat zulke dingen op het werk niet horen. Uiteindelijk is dat natuurlijk goed gekomen want ze had geen poot om op te staan. Maar dit vind ik echt vervelend worden, zelfs de baas zegt er niets over, niemand!! ik ga dat echt niet als enige doen. ik werk hier nu pas iets van 9 maanden dus ben niet een oude rot in het vak en zij heeft een vast contract en werkt hier al jaren... Ik ben niet iemand die gaat roddelen of mensen opzet tegen elkaar dus heb het nog niet met andere hierover gehad dat vind ik een beetje laf maar het tegen haar zeggen heeft echt totaal geen zin... We zouden naar ballorig gaan en ik heb het net afgezegd omdat ik daar gewoon geen zin in heb, heel veel collega's hebben afgezegd en als ik dan aan een collega vertel waarom ik afgezegd heb dan zegt ze: "ja ze heeft altijd van die rare reacties en niemand kan dat waarderen maar ze blijft het doen." Dus het is wel bekend bij andere dus ik snap niet goed waarom niemand daar ooit iets van gezegd heeft... Eigenlijk vind ik het ook best wel zielig want blijkbaar moet ze anderen de grond in stampen om zelf een goed gevoel te krijgen en is ze erg onzeker over zichzelf. Ik weet het niet maar leuk voor andere is het in iedergeval niet.
oh trouwens veel meiden op mn werk hebben kids dus zal me niets verbazen dat er iemand of misschien zijzelf wel dit leest haha maargoed moet het echt kwijt ergens zonder dat ik aan het roddelen sla ofzo.
Hmm, vervelend zeg, zo'n collega! Als ik jou was, zou ik hier eens een gesprek over aangaan met haar, of als je dat lastig vindt met je baas. Dat je het echt heel vervelend vindt en ze het werk voor jou niet leuker maakt. Lastig om eerlijk te zijn, maar denk dat het de enige manier is...
Heeft zij dat zo'n gigantische blok beton voor haar hoofd dat ze niet ziet dat het niet grappig is En vooral dat van je baas dat vind ik echt erg! Dat gaat ineens zijn prive leven aan, wat nou als hij hierdoor zijn kinderen zou verliezen!
dat blok beton heeft ze ja want ze denkt nog steeds dat iedereen het fijn vind dat ze zo geweldig aanwezig is, dit terwijl collega's toch duidelijk maken dat dit niet altijd zo het geval is. T is verder wel een lieve meid hoor. Alleen de acties die ze heeft, het lijkt wel alsof ze totaal niet nadenkt voor ze zoiets doet. nadat ze de foto van mijn baas bewerkt had en pontificaal op de openbare werk-hyves zette (die, jaja, zij opgericht heeft) is onze baas ook enorm boos geweest en duidelijk aangegeven dat hij hier niet van gediend is, toen heeft ze hem weggehaald. een kleine 2 maanden later kwam de stripper-actie gevolgd door de WWW. Ze snapt het echt niet.
Oooh, allemaal totaal ongepast en onprofessioneel van haar! Bovendien, wat kinderachtig om zulke grappen op Hyves te zetten. Je baas is wel een softie, ik weet wel dat ik bij de bedrijven waar ik heb gewerkt het niet in mijn hoofd hoefde te halen om foto's van hen bewerkt op internet te zetten en een stripper bestellen...kom op heee, die spoort niet. Dit is duidelijk iemand die niet begrijpt wat privé misschien wel zou kunnen (beetje afhankelijk van je type vrienden), maar niet op het werk. Kun je dat mens niet van je Hyves deleten? Zeg je gewoon dat je privé en zakelijk graag gescheiden houdt !
Jeetje wat een mens Misschien is het een idee om er met z'n alle wat van te zeggen, misschien komt het dan wel aan want als dit zo doorgaat, gaat het geheit een keer knallen natuurlijk.
Wat ontzetten onprofessioneel van je collega om dit soort dingen te doen. Ik zou haar als ik jou was meteen blokkeren op hyves... En je baas moet wat strenger optreden. Bij ons op het werk gaan we ook allemaal heel ´losjes´ met elkaar om, maar een stripper regelen voor mijn baas komt mij echt op een forse berisping te staan kan ik je vertellen!
Zo, fijne collega is dat. Ik heb in mijn team ook zo'n figuur rondlopen en het is heel moeilijk om zulke figuren aan te pakken. Ze hebben inderdaad een blok beton voor hun hoofd en zien niets in wat betreft hun fouten, een ander maakt heel veel fouten maar zij zelf echt niet. Je baas zal echt harder op moeten gaan treden tegen haar. Gesprekken vastleggen op papier en waarschuwingen geven. En misschien helpt het dat collega's haar wel aanspreken op haar gedrag, zo weet ze misschien op den duur dat het echt niet meer gepikt gaat worden. En inderdaad is het anders wachten tot het gaat knallen. Succes ermee.
Jeetje wat een raar geval is dat zeg!!! Bah.... Ik zou ook gelijk van hyves af gooien hoor zo iemand... Maar vind wel dat je baas hier iets aan moet doen,Dus misschien even met hem hierover praten? Want als niemand hier iets van zegt gaat ze vrolijk door denk ik...en dan worden de irritaties alleen maar erger! Succes...
Zou toch eens proberen om hier een gesprek met haar over aan te gaan, het wordt alleen maar vervelender en de irritaties lopen hoger op. Vind het wel rare acties van haar! En tja collega's etc op hyves is niet altijd een succes (spreek uit ervaring )
Altijd leuk hyves.. Tja het zijn niet echt acties die je verwacht op je werk (stripper, bewerkte foto), jammer dat je baas niet echt consequent optreedt. Het lijkt mij een goed idee om er met z'n allen wat van te zeggen. Dan zijn jullie het kwijt en hopelijk begrijpt zij dan eindelijk waar ze in hemelsnaam mee bezig is. Hopelijk verandert haar gedrag hierdoor, want dit is blijkbaar voor niemand leuk behalve voor haar. Succes!
een werkbespreking met zn allen...waarbij je onderwerpen die belangrijk zijn, en aangekaart moeten worden in de groep gooit..(samen sta je sterk) en anders onder begeleiding van een "coach" volgens mij hoeven die niet altijd duur te zijn...en laat je zo'n persoon de boodschapper zijn van haar onproffesionele gedrag...(word de baas ook een beetje ontzien) al ben ik wel van mening dat de baas haar toch even op het matje zou moeten roepen hoe zij zich behoort te gedragen. sterkte en succes
Wat supervervelend! Ik zou denk ik een gesprek aanvragen met haar en je baas erbij. Eventueel van te voren aan je baas vragen of dat mogelijk is. Ik vind het trouwens wel enorm slap van je baas dat hij er niks mee durft te doen! Hij is bijna z'n gezin kwijt en ze komt er nog mee weg ook Verbazingwekkend gewoon. En ja...hyves... Ik heb geen collega's op m'n hyves staan, juist om problemen te voorkomen. Prive ben je toch altijd anders als op je werk. En die reacties van haar zou ik zeker verwijderen en haar blokken. Als ze ernaar vraagt, kun je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je je niet prettig voelt onder haar reacties. Ik snap wel dat je het eng vindt hoor. Wel apart dat niemand op je werk er wat van zegt. Aan de andere kant: misschien heeft ze helemaal niet door dat die grapjes niet leuk zijn. Ik bedoel: als nooit iemand er wat van zegt, hoe moet ze dan weten dat het niet goed is? Eerlijkheid duurt het langste zeggen ze. Gewoon een gesprekje aangaan. Je hoeft haar niet aan te vallen, maar op een normale manier erover praten. Succes!
Ik zou met haar om de tafel gaan, en het vertellen dat je ermee zit, helpt dit niet ga je naar de baas. Ik denk dat ik haar zou hebben verwijderd van Hyves, ik bedoel je bent niet met haar getrouwd, letten op spel fouten kom op, ze zit toch niet op de peuterspeelzaal. Als je bang bent dat ze erachter komt dat jij het over haar hebt op het forum, kun je je forumnaam wijzigen, en in ieder geval je foto onderin de berichtjes wat anoniemer maken.
Ik zou op hyves onder haar irritante reactie schrijven dat ze niet zo irritant moet doen en daar nog een paar spelfouten doorheen knallen, lijkt het toch een beetje een grapje maar misschien snapt ze de boodschap dan.