Iemand al de jaaropgaves op moeten sturen? Over 2009 moest ik augustus/september 2010 insturen. Nu nog steeds niet. En ik heb nog aardig wat geld tegoed want inkomen is lager uitgevallen... Ik weet dat het 5 jaar kan duren. Maar ik vind het wel lang...
Nou hier dus nog nooit jaaropgaves opgestuurd (nu 2 jaar kinderopvang) over 2009 moest ik in aug2010 iets terug betalen. Over 2010 kreeg ik in sept 2011 een bedrag terug.
Hier heb ik over 2005 tm 2008 wel jaaropgaves op moeten sturen, maar sindsdien niet meer.Ik heb een aantal keren naar de belastingdienst gebeld, maar als je geen bericht krijgt, hoef je niks in te sturen, ze controleren nl steekproefsgewijs. De afrekening van 2009 kreeg ik pas in augustus 2011 binnen, dus die van 2010 zal ook nog wel even duren.
wonderteam dus jij hebt wel geld terug gekregen over 2010? Heel vaag... stomme belastingdienst... sorry hoor, heb me erg verdiept in veel belastingdingetjes die voor mij intressant zijn dus ik snap het allemaal wel. Maar de manier waarop ze werken bij de belastingdienst is echt raar... moet je nagaan als je er geen kaas van hebt gegeten... pffff.
hellie ja ik dacht ook dat het een steekproef was. Maar over 2009 hebben echt heel veel mensen het op moeten sturen (was ook een topic over hier op het forum en vrijwel iedereen moest dat toen) dus ik dacht dit jaar ook weer.
@debby, ja en zo te lezen nog best snel. Het geld is hier overigens ook met dezelfde noodgang opgeshopt
Hier nog nooit jaaropgaves op hoeven te sturen (en hebben vanaf 2008 kinderopvang) Raar?? Wel in sept/okt 2011 (zou ik na moeten kijken) de definitieve berekening 2010 gehad en toen nog geld terug gekregen. Dus bij ons is het al verwerkt. Groetjes Milo
ik moest het voor 7 september opsturen, zo niet, kon ik alles terugbetalen. In augustus al opgestuurd, nog steeds niets gehoord.
Ik heb ook geen jaaropgave op hoeven te sturen in 2010, en ook nog niets gehoord over terug krijgen of terug betalen..
Ik heb alles in augustus moeten terug sturen over 2010. Ze kregen geld voor mij en ik ben al alles aan het terug betalen.
Ik heb nog steeds niks gehoord over de definitieve toeslag kinderopvang 2009 gehoord. Vind het schandalig dat het zolang duurt. Heb er ook al een keer voor gebeld en toen zeiden ze dat ze alle gegevens moeten hebben. Die hebben ze allang, van 2010 heb ik namelijk wel al iets gehoord.
Ik heb niks op hoeven sturen dit keer, ik denk dat het kdv dat gedaan heeft want ik heb de betaling al gehad in september vorig jaar.
Ik heb volgens mij in maart 2011 de gegevens opgestuurd over 2010 en heb geld terugontvangen eind november of begin december. Toen kwam trouwens die van 2009 ook binnen.