Definitieve berekening

Discussie in 'De lounge' gestart door Pumbaa, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik krijg net mijn definitieve berekening binnen van de belastingdienst over het jaar 2012 en nu krijg ik nog een enorm bedrag terug voor het kindgebondenbudget. Nou zei ik al meteen vanaf het begin dat ik weinig kreeg (heb maar een keer 186 euro gehad) maar ik stond er toch wel van te kijken. Ik vertrouw het ook nooit helemaal en verwacht dat ik straks weer een brief krijg dat ik het terug moet betalen. Kan dat of mogen ze niet meer terugkomen op deze berekening?

2. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Als er in de brief defenitieve berekening staat is het dus inderdaad definitief en komen ze daar niet meer op terug, anders zou het een voorlopige bepaling of aanslag zijn.
    Dus je hebt er gewoon recht op en kunt er lekker van genieten :)

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ze controleren het inkomen bij de bassis registratie inkomen.
    dus hier heb je gewoon recht op geniet er van

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Oké, dank jullie voor de reactie. Dan zal ik maar geloven dat ik deze ronde een meevaller heb vanuit de belastingdienst. Heb de laatste jaren zoveel terug moeten betalen vandaar mijn wantrouwen!

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    In principe is deze aanslag definitief, maar toch mogen ze er in bepaalde gevallen binnen 5 jaar op terug komen. Hier kun je lezen wanneer dat het geval is.

Belastingtip: Fiscus kan soms terugkomen op de aanslag

Maar als alle gegevens die jij hebt doorgegeven juist zijn en ook de juiste bedragen op de afrekening staan, dan is die kans er vrijwel niet dat er iets fout is gegaan.

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ja ze mogen er op terug komen. Is ons een keer gebeurd omdat we toen inkomen met terugwerkende kracht hadden gekregen (wajong). We kregen toen een herziene definitieve aanslag.

Deel Deze Pagina