ervaringen coach of haptotherapie

Discussion in 'De lounge' started by mamautrecht, Sep 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik zit al een tijd met mezelf in de knoop en ik merk dat ik daarbij niet echt zelf verder kom. Ben snel boos op de kinderen en kom thuis niet van de bank af terwijl ik genoeg zou kunnen doen in huis of met de kinderen.
    Het is niet zo dat ik nu depressief ben maar geloof wel dat het verleden er een stuk aan mee werkt door dingen niet verwerkt te hebben.
    Voor mijn gevoel staan mijn geest en lichaam echt naast elkaar ipv in 1 persoon. Beetje lastig uitleggen.

Heeft iemand ervaring met een coach of haptotherapie?? mag ook in een pb berichtje hoor.

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Haptotherapie vond ik ontzettend nuttig. Je wordt weer 1 met je lijf, je komt weer in je basis en dus in balans. Beetje lastig uit te leggen en ik ben behoorlijk nuchter van mezelf maar ik kreeg er meer zelfvertrouwen van. Ik kon na een paar sessies meer hebben, was minder snel geïrriteerd en ik had minder lichamelijke klachten.
    Nu ik het er zo over heb, ik denk dat ik binnenkort weer een paar keer heen ga, zit de laatste tijd weer minder goed in mijn vel.
    Laatste keer haptotherapie is al een paar jaar geleden.
    Let wel op dat haptonomie anders is dan haptotherapie. Haptonomen zijn vaak fysiotherapeuten die dat erbij doen, haptotherapeut word je niet zomaar en gaat veel dieper.

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

Mar 6, 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik ben sinds kort ook bij een haptotherapeut oa ivm willen afvallen en niet steeds de controle willen hoeven houden over de kilo's. Ik weet nu al dat ik er heel veel ga leren. Ik heb nog maar twee sessies gehad, maar "voel" nu al allerlei dingen die ik al jaren niet meer gevoeld heb...

Het gaat er denk ik om dat je iemand vindt waar je je vertrouwd voelt en die goed voelt! Mijn zoektocht heeft ook een jaar geduurd ongeveer, gerekend vanaf het moment dat ik besloot dat het nú moest gebeuren :)

Succes!

4. veulentje

veulentje Actief lid

Sep 30, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb HELE goede ervaringen met Haptonomie.
    Ik wordt er heel gelukkig van.

5. mamautrecht

Dank jullie wel meiden voor jullie reactie's. Heb nu een paar haptonomen een mailtje gestuurd naar de dagen en tijden dat het zou kunnen. Ga daar dus mee aan de slag en hoop dat ik me snel lekkerder in mijn vel ga zitten! Ook wel zo leuk en gezellig voor de kids ;)

6. mamautrecht

Ik heb een afspraak gemaakt en kan 30 oktober bij een haptotherapeute terecht.
    Wat moet ik me voorstellen bij de aanrakingen??

Share This Page