geen begrip van mijn vriend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bieke24, 5 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bieke24

bieke24 Actief lid

21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    Hallo

Ik ben gisteren op het station flauw gevallen toen ik op de trein stond te wachten om naar het werk tegaan.
    Ben direct naar de ha geweest.
    Nu is mijn bloeddruk telaag en mijn suiker spiegel is veels telaag.
    tevens reageer allergisch op mijn 3de keur voor mijn blaasontsteking samen met paracitamols om de buikpijn tegen tegaan.
    Nu heb ik acute rust toe gezegt gekregen van mijn huisarts en van de gyn op het ziekenhuis.
    Omdat het anders teveel stress voor de kleine is en ik zomaar weer kan flauw vallen.
    Want ik zie ze nog steeds draaien.
    Nu zeg ik dat gisteravond tegen mijn vriend want hij was aan het werk en kon niet weg om met me mee tegaan.
    Zegt ie zo nou ik vind dat je gerust kunt gaan werken.
    en zo erg zal het wel niet zijn.
    Je zult het zelf wel erger maken dan het is mijn ouders waren erbij maarja.
    En nu was ie weer aan het zeuren van als het zo door blijft gaan krijg je je contract niet verlengt en bla bla bla.
    Hij denkt alleen maar daaraan en aan mij en de kleine denkt ie niet.
    En daar houdt ie ook geen rekening mee.
    Ik kan het op dit moment echt ff niet aan en weet me ook echt geen raad.
    Mijn ouders zijn over bezorgt ik zelf ook vooral over de kleine.
    En meneer doet er nx mee.

Wat moet ik ermee ?

Weet me echt geen raad meer raak er alleen maar meer gestrest van :cry:

dikke kus een onzekere bieke

2. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    wat balen voor je zeg dat je vriend geen respect weet te tonen voor je situatie!
    Heb je het er ook serieus met hem over gehad? Met zijn tweeën?
    Weet hij eigenlijk wel wat een zwangerschap met zich mee kan brengen? DAt kun je aan hem vragen, misschien weet hij helemaal niet wat het allemaal inhoudt en denkt hij dat alles met een zwangerschap rozengeur en maneschijn is.
    Ik zou even goed met hem gaan praten, want vooral begrip van je partner is juist nu zo belangrijk.

heel veel succes.
    liefs Anita

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bijzonder dat je vriend het beter weet dan de huisarts en gyneacoloog!

Misschien is het wel een beetje jaloezie van je vriend, jij bent zwanger en dan krijg je nou eenmaal veel aandacht en je zal het dan soms wat rustiger aan moeten doen omdat je lijf dat van je vraagt.
    Luister naar de mensen die er echt verstand van hebben en probeer dit je vriend in een goed gesprek nog eens aan zijn verstand te peuteren.

Verder is je vriend vast hartstikke lief :D ! Toch?

Groetjes, Anakin.

4. Lisette

Lisette Niet meer actief

Bah, wat een vervelende situatie !

Jammer dat je vriend niet inziet dat op dit moment jij niet de oude bent.
    En dat je gestressed raakt is zekers niet goed voor jullie allemaal.
    Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, anders probeer het eens via je ouders(?).

Sterkte.

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Veel sterkte!

Hopelijk draait hij gauw een beetje bij.

6. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    zo bieke ik vind het eigenlijk nogal een shock wat ik lees ik was hellemaal uit de pan geflipt hoor.ik word niet vlug kwaad en als ik ruzie heb met mijn vriend ben ik heel stil maar zoiets had ik hem wel een trap erbij kunnen geven SORRY DAARVOOR maar ik begrijp jou ook wel hoor iedereen voor zich natuurlijk

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou zeg, wat een reactie. Misschien moet hij de ha en de gyn maar eens bellen en is hij dan wel overtuigd.

Veel sterkte meis.

8. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik had dat met me ex 6 jaar trug tijdens de zwangerschap toonde hij geen intresse en toen me zoontje er was ook niet uiteindelijk ben ik weggegaan bij hem
    hier sta je natuurlijk niet op te wachten zo een verhaal maar eerlijk is eerlijkk als je er in een relatie alleen voor staat kan je net zo goed alleen zijn.

probeer nog eens met hem te praten mijn laatste zinnetje kan je ook eens zeggen aan hem dat geeft meestal wel een steek onder water zodat ie misschien gaat nadenken over hoe ego zijn reactie is. succes meis

9. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    bah bah wat klote ik hoop dat hij snel bijdraait.
    liefs kimberly

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat ik eigenlijk denk: wat een sukkel zeg!
    Laat hem dit ff lezen alsjeblieft!

Hier heb je niks aan natuurlijk...dus ik zal nog even aanvullen met misschien nuttige dingen ;)

Neem hem de eerstvolgende keer maar mee naar alles wat met jou gezondheid te maken heeft of verplicht hem je ha te bellen om verhaal te halen.

Wat denk hij nou zeg...kom nou!

Succes meid enne....denk echt om jezelf en om je kleintje hoor! Dat contract kan vergeleken daarbij toch in de fik vliegen..of niet dan?

11. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is niet leuk. Jammer dat ie zo reageert. Op dat moment heb je behoefte aan knuffelen, warmte en begrip.

Nu is het wél zo dat mannen heel anders denken als vrouwen. Dus gaan zo ook op een andere manier om met een zwangerschap. Mannen maken zich vooral zorgen om de inkomsten. Kan ik wel voor mijn gezin zorgen? Gaan we het financieel redden met een kindje erbij? Dat zijn dingen waar zij zich mee bezig houden en voelen zich daar erg verantwoordelijk voor.

In dat opzicht begrijp ik jouw vriend wel. Het is alleen jammer dat ie dat op een heel rottige manier ventileert.

Probeer er op een rustig moment samen met hem over te praten en zeg wat je vind van zijn reactie en vraag hem wààrom hij zo reageert.

Veel sterkte! Doe rustig aan en volg het advies van je artsten op.

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Wat een eikel zeg!

Jij bent zelf belangrijker dan wie dan ook. Kies voor je gezondheid meid!

Ik hoop dat ie bij draait en anders geef je hem maar een draai om zn oren! :evil:

13. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    wat een sukkel!
    Kan niet anders zeggen, zo'n houding kun je niet gebruiken.

Gaat hij mee naar controles? Anders misschien wel verstandig, laat een verloskundige maar uitleggen wat een inpact een zwangerschap kan hebben, lichamelijk maar ook emotioneel.

Beseft hij wel hoe kostbaar een zwangerschap is? Het is fijn als alles prima gaat, maar je kan de pech hebben dat je de hele zwangerschap rustig aan moet doen, dat heeft ook gevolgen voor je vriend, je moet het samen doen, maar zo te horen is het nu jouw probleem.

Is hij wat jaloers?Meeste aandacht gaat uit naar de zwangere. Maar is dat niet gewoon logisch?Hij kan zich ertegen verzetten, maar hij kan het ook positief zien..

Gelukkig ken ik dat probleem niet, mijn man is eeerder overbezorgd, alle begrip voor rondrazende hormonen.Hij is gewoon blij dat we weer een kleintje krijgen en leeft erg mee.

sterkte, praat maar eens goed met hem.

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

De reactie van je vriend is niet echt leuk te noemen, hij kan wel enigszin begrip tonen!

Nu moet ik wel zeggen dat je klachten me bekend klinken, ook ik heb er last van...
    Mijn bloeddruk is standaard aan de lage kant, ook toen ik nog niet zwanger was, meestal 100/60 ongeveer. Nu ik zwanger ben is mijn bloeddruk nog steeds laag, maar ik probeer hier gewoon rekening mee te houden.
    Neem af en toe een zoute drop of wat anders met zout, vooral als je wat klachtjes heb. Ik heb altijd een rolletje lakristal in mijn tas, mocht ik dan wat lichtjes worden neem ik er eentje en voel ik me wat beter.
    Stilstaan is niet echt fijn, dan zakt je bloeddruk nog verder en kun je inderdaad flauwvallen. Ik heb hier ook last van als ik bijvoorbeeld in de rij bij de kassa sta, dan krijg ik het erg warm en ga ik sterretjes zien. Ga samen shoppen, zodat de andere eventueel in de rij kan blijven staan en jij even een rondje loopt of ga zitten.

Ik zou gewoon gaan werken, je moet ook wel een beetje aan je contract denken. Neem eerst een paar dagen rust, maar ga bijvoorbeeld halverwege de week even proberen. Zeg tegen je werk wat er aan de hand is, zodat je bijvoorbeeld eerder naar huis kan als het toch niet gaat. Neem bijvoorbeeld een half uur voor je klaar bent een cup a soup, dan is je bloeddruk even wat verhoogt. En als je op de trein staat te wachten, blijf dan niet staan, maar ga even zitten.

Het is niet lullig bedoeld, maar je bent nog maar 15 weken zwanger, je hebt nu nog heel wat weken te gaan.

Groetjes Saskia

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Lullig van je vriend :( :x ik snap echt niet dat mannen zo kunnen denken maar ja misschien is het onwetendheid van hem. Leg hem uit hoe een zwangerschap kan lopen en hoe je voelt.

Ik zou pas gaan werken wanneer je je echt goed voelt want nu ben je misschien goed op de grond gevallen maar je had ook veel ongelukkiger kunnen vallen. Denk aan jezelf en het kindje, werken kan jaren nog en ze mogen je echt niet ontslaan hiervoor.

16. Niet meer actief

Ik zal door mijn antwoord nu ook wel giga veel reacties krijgen. Maar zelf denk ik dat je vriend ook zeer onrustig is nog wat de nieuwe situatie betreft. Hij weet ook pas circa 2 maandjes ofzo dat hij papa gaat worden.... in je verhaal kan ik opmaken dat je contract nog verlengt moet worden... ho ho daar kan ook giga veel stress vanuit komen bij je vriend, dat hij denkt van oooooo nee dadelijk wordt haar contract niet verlengd en dan? Er valt dan een inkomen weg! Wellicht dat je met je vriend er eens over kan praten in plaats van hem gelijk af te schilderen als een of andere sukkel... en wellicht dat je hem iedere keer mee moet nemen naar de verloskundige...

dan weet hij precies hoe het gaat met je en de kleine beeb.... en dat lijkt me ook weer een stukje intiemer niet waar..

Nou meid doe het rustig aan

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Nou, dat valt toch wel mee? Ik vond het in ieder geval een goed antwoord hoor!

Ik hoop dat jullie eruit komen, doe het in ieder geval rustig aan, luister naar je eigen lichaam.

18. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    heey wat jammer dat je dat mee moet maken in je zwangerschap :( alleen wat ik kan zeggen is praat er met je vriend over meschien vind tie het moeilijk en moet tie nog wennen succes ermee hoop dat het goed komt en dat je kunt genieten van je zwangerschap

groetjes samantha

Deel Deze Pagina