Hmm misschien die knoop maar eens proberen dan ook al hebben we geen hekel aan het af en toe uit elkaar halen ! Strijken doe ik overigens nooit hoor, beddengoed gaat vanuit de droger zo weer het bed op en eigenlijk nooit last van kreukels.
Inderdaad, ik heb ook geen last van kreukels. Ook niet als het goed uiteen over het rekje binnen of de droogmolen buiten hangt. Zonde van de tijd en energie om die dingen en strijken!
Ik heb een dekbedoertrek van 220 x 240 dus snap wat je bedoeld. Hoer past ie wel in de droger, en komt er prima uit, dat wel. Wat je kan doen is gewoon een lijn spannen tussen 2 haakjes op zolder, ff ding eroverheen, als ie droog is klik je zo die lijn eraf.
mijn 2 persoons overtrek (240 bij 240) hang ik altijd over onze tafel. ik was het savonds en dan kan het een hele nacht drogen. ik hang het aan de ene kant over de stoelen en dan aan de andere kant ook... werkt prima.
hier doe ik hem altijd op kort programma in de droger. Dan is ie nog een beetje klam en hang ik hem een uurtje buiten of een paar uurtjes op zolder. Kan ie er 's avonds zo weer op. Ik doe hem ook altijd een beetje opgevouwen in de droger, dan gaat ie niet zo in elkaar.
Ik had echt gehoopt op een fijn handigheidje waardoor ik nu weindelijk wel zin krijg om mijn bed te verschonen sinds kerstmis 2005! Maar helaas. Dan moet het nog maar een jaartje wachten! Op een rekje: dan moet ik eerst plek maken op zolder om een rekje te kunnen plaatsen. Nu moet ik met een poolstok zien dat ik de andere kant van de zolder haal in één sprong. En trouwens, ik ben erg lui van aard en áls ik dan het bed verschoon dan doe ik dat 's ochtends zodat ik 's avonds dezelfde hoes er weer op kan gooien, want opvouwen wil haast niet in mijn eentje. En ik heb een hekel aan verkreukeld beddengoed. Ikea beddengoed met drukknoopjes: ik woon in de Noordoostpolder, dus er is hier heus geen Ikea. Dus dan toch nog maar een jaartje wachten met verschonen totdat iemand dé tip heeft! Het valt me wel op dat een heleboel dezelfde ergenissen hebben. Misschien een idee voor: Het Beste Idee Van Nederland???
Volgens mij had iemand het al gezegd, maar opvouwen (of rollen), zodat de opening helemaal binnen in zit, helpt wel. Voorkomt het niet altijd, maar het gebeurt echt minder vaak.
Ik heb hier wat tips voor je van een andere site: Dekbedovertrek drogen Om te voorkomen dat je dekbedovertrek in de droger een grote bol wordt en dat alle wasgoed erin gaat zitten gebruik ik sokken knijpers (te koop voor +/- 1 euro bij wibra en xenos) Dit zijn plastic knijpers die mee kunnen in de was en droger. Ze zijn ontworpen om je sokken bij elkaar te houden maar zijn ook handig om de opening in je dekbed mee dicht te maken. _________________________ Dekbed/droger Een dekbed drogen in de droger? Stop er ook een tennisbal bij, die klopt uw dekbed weer lekker (luchtig) op! ____________________ Dekbedovertrek wassen als je steeds last hebt van het in de knoop raken van je dekbedovertrek in de ... wasmachine en droger....maak dan de open kant van het dekbed dicht met wat veiligheidsspelden,om de 10-15 cm. zo kan er geen ander wasgoed in verstrikt raken en gaat het overtrek niet in een knoop zitten.
xenos verkoopt ze niet mee, wibra heb ik ze nog nooit gezien, mocht iemand weten waar je ze kan kopen graag even melden.
Wat ik altijd doe: Ik was het beddengoed, dus alles in 1 keer. Daarna hang ik het dekbedovertrek over de (slaapkamer)deur heen en doe de rest (de kussenslopen etc) in de droger. Dan droogt het dekbedovertrek alvast een uurtje. Als de droger dan klaar is doe ik alleen het dekbedovertrek erin. En dan eventueel nog even over de deur heen als de punten nog niet helemaal droog zijn, meestal hoeft dit niet. Dan heb ik er niet zoveel kreukels in want strijken doe ik niet aan bij dekbedovertrekken.
Bij ons staat de wasmachine en droger op zolder. Ik was het beddengoed en dan vouw ik het dekbedovertek een keer dubbel in de lengte en hang het te drogen over de ballustrade. Het hangt dan een dag of zo en dan is het droog en vrijwel kreukvrij. Dan vouw ik het op en leg het in de kast ... ik strijk het nooit ... het wordt vanzelf gestreken als je er onder ligt ! Ha ha !
Drukknoopjes zijn toch ook heel gemakkelijk zelf te bevestigen? Van die dingen die je door de stof heen moet rammen met een hamer. Of wat ook al gezegd is, veiligheidsspelden!
Wat ik altijd doe is wat er in het dekbed is gekomen dat eruit halen en met de volgende droog sessie mee drogen Heb wel een kleine 3 a 4 wassen per dag dus de droger draait minstends 2x per dag Doen jullie ook 2 wassen in de droger?
dekbedovetrek, kussenslopen en onderlaken doe ik altijd apart... verder gaan de handdoeken, theedoeken, washandjes, slabbers, spuugdoekjes in d droger... gewone kleding hang ik altijd op
DIt wilde ik ook zeggen! Ik klop hem nat uit...vouw hem op en dan in de droger! Werk perfect en hij is ook niet gekreukeld daarna!
Dan toch maar een keer de knoop proberen en anders de vouwtruc. Echt een irritante klus, dekbedovertrek drogen. En over de deur of in het trappengat, ik vind dat echt geen gezicht. Het hangt dan ook direct in het zicht bij ons door de rechte trap.